Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Mattias Hävelid signat entry level contract med San Jose! Kan säkert bli utlånad till oss men blir troligtvis AHL för honom!
Silly Season 2025/26
Efter sändning så knatar han över till Hovet och tränar extra.
Silly Season 2025/26
Sätt en mick på honom så kan han vara spelade kommentator.
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2025/26
Hävelid skriver NHL-kontrakt. Men det är nog inte otänkbart att det blir spel i Sverige ett år till.
-
Silly Season 2025/26
Wikegård hadd nog räknat med honom?
Men tror han hade fått det tufft som top 4 back. Var inte ens önskvärd hos LHC för 6 månader sedan.
Samt lånar vi honom. Så blir det väll i stort sett gratis?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Tror faktiskt att Hävelid är den back som hade fått lättast att att anpassa sig till SHL av samtliga som var med oss förra säsongen. Jag hoppas San José vill låna hit honom. Vi gjorde ju ett bra jobb med Eklund som etablerade sig snabbt där borta. Vi har ju rätt många backar på kontrakt så vi kan nog vänta på honom.Osten östlund skrev: ↑2025-05-09 20:42:07Wikegård hadd nog räknat med honom?
Men tror han hade fått det tufft som top 4 back. Var inte ens önskvärd hos LHC för 6 månader sedan.
Men framförallt Grattis Mattias! Kul för dig, jag tycker du förtjänar det.
Silly Season 2025/26
Missförstå mig rätt. Hade gärna haft kvar Hävelid men det är om han gör försäsong och växer in i en bra roll, gärna tillsammans med Sissons som funkade fint. Vem vet, kanske är SJs plan? Men om det är ansluta ett par omgångar in till hösten hoppas jag vi satt en annan etablerad top 4.Knickedick skrev: ↑2025-05-09 20:50:07Tror faktiskt att Hävelid är den back som hade fått lättast att att anpassa sig till SHL av samtliga som var med oss förra säsongen. Jag hoppas San José vill låna hit honom. Vi gjorde ju ett bra jobb med Eklund som etablerade sig snabbt där borta. Vi har ju rätt många backar på kontrakt så vi kan nog vänta på honom.Osten östlund skrev: ↑2025-05-09 20:42:07Wikegård hadd nog räknat med honom?
Silly Season 2025/26
dr111DIF skrev: ↑2025-05-09 21:23:40Missförstå mig rätt. Hade gärna haft kvar Hävelid men det är om han gör försäsong och växer in i en bra roll, gärna tillsammans med Sissons som funkade fint. Vem vet, kanske är SJs plan? Men om det är ansluta ett par omgångar in till hösten hoppas jag vi satt en annan etablerad top 4.Knickedick skrev: ↑2025-05-09 20:50:07Tror faktiskt att Hävelid är den back som hade fått lättast att att anpassa sig till SHL av samtliga som var med oss förra säsongen. Jag hoppas San José vill låna hit honom. Vi gjorde ju ett bra jobb med Eklund som etablerade sig snabbt där borta. Vi har ju rätt många backar på kontrakt så vi kan nog vänta på honom.Osten östlund skrev: ↑2025-05-09 20:42:07Wikegård hadd nog räknat med honom?
Håller helt med! Han har inte bevisat att han håller som en topp 4 back i SHL än. Han kan ju såklart utvecklas men ingen som är värd att vänta på.
Silly Season 2025/26
Vi har ingen aning om vad för plan San Jose har för Hävelid. De kanske inte ens vill ha honom på campen, alternativt enbart delar av den.
Silly Season 2025/26
Nu när M Hävelid inte är ett alternativ.
Kommer vi plocka in 4 backar ändå ?
Tycker det blir stor skillnad till det sämre om vi "bara" tar in 3.
Det innebär i så fall att Ragge eller Blixt går in på 6 backar. Känns inte alls bra. Vill se att Berg tar den sista platsen på 6 backar.
Kommer vi plocka in 4 backar ändå ?
Tycker det blir stor skillnad till det sämre om vi "bara" tar in 3.
Det innebär i så fall att Ragge eller Blixt går in på 6 backar. Känns inte alls bra. Vill se att Berg tar den sista platsen på 6 backar.
Silly Season 2025/26
Underbart också att man tackade nej till Lundin.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz