Final 5 24/25 Djurgårdens IF - AIK 25/4
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
0 vinster kvar.
Surrealistiskt. När vi väl stod på isen efter slutsignal (gubben överlevde liksom manglingen ner mot isen, herrejösses) så var det fanimig det största antiklimax någonsin. Helt urlakad. Orkade fan knappt vara glad. Helt sjuk känsla som på något konstigt sätt aldrig var nära 2014.
Surrealistiskt. När vi väl stod på isen efter slutsignal (gubben överlevde liksom manglingen ner mot isen, herrejösses) så var det fanimig det största antiklimax någonsin. Helt urlakad. Orkade fan knappt vara glad. Helt sjuk känsla som på något konstigt sätt aldrig var nära 2014.
Hur gick det?
Helt tom nu. Tanken är tömd, helt. Älskar er alla. Bränt ljusen i alla ändar. Känner mig klar. Färdigpissat och färdigförsvarat, samtliga spelare, inklusive målvakter. Hej och tack och skål. Syns nästa säsong.
Hyll till alla!
Matchanalys är att vi är bättre än gnaget. Räcker så.
Hyll till alla!
Matchanalys är att vi är bättre än gnaget. Räcker så.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag saknar redan Roger. Den jäveln kände på sig att vi skulle upp, så han passade på att dra så vi inte fick vårat "Hallå Roger".BästsverigeHC skrev: ↑2025-04-25 21:55:08Dryg Stockholmare? Visa lite ödmjukhet. Jag har visat respekt i detta forum! Välkommen till vårat: rakapuckar.com , om du visar oss respekt!difmicke skrev: ↑2025-04-25 21:43:33men wtf, get out, ingen bryr sig om dina inlägg! gtfo. Vi är Djurgårn! Det var djurgårdsväder idag, som alla dagar!BästsverigeHC skrev: ↑2025-04-25 21:09:17Så är det nog och skall vara. Men han gör det jävligt bra hos oss och trivs!
Ontopic, vilken härlig känsla, vinna över AIK i HA slutspel! Ser man tillbaka var ju ssk serien en mycket mycket svårare serie...får nästan lite ptsd där;)
Ytterligare ett av hans spillevink-streck!
Ser dock fram emot er i höst!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Tackar dig för att du varit här inne och skrivit positiva saker, det tycker jag är fint! Ta med dig att det ofta här i affekt skrivs riktigt fula ord mot egna supportrar, bara att skaka av sig!BästsverigeHC skrev: ↑2025-04-25 21:55:08Dryg Stockholmare? Visa lite ödmjukhet. Jag har visat respekt i detta forum! Välkommen till vårat: rakapuckar.com , om du visar oss respekt!difmicke skrev: ↑2025-04-25 21:43:33men wtf, get out, ingen bryr sig om dina inlägg! gtfo. Vi är Djurgårn! Det var djurgårdsväder idag, som alla dagar!BästsverigeHC skrev: ↑2025-04-25 21:09:17Så är det nog och skall vara. Men han gör det jävligt bra hos oss och trivs!
Ontopic, vilken härlig känsla, vinna över AIK i HA slutspel! Ser man tillbaka var ju ssk serien en mycket mycket svårare serie...får nästan lite ptsd där;)
- BästsverigeHC
Ja, det brukar bli bra bataljer mellan oss!DIFLuWi skrev: ↑2025-04-25 22:02:34Jag saknar redan Roger. Den jäveln kände på sig att vi skulle upp, så han passade på att dra så vi inte fick vårat "Hallå Roger".BästsverigeHC skrev: ↑2025-04-25 21:55:08Dryg Stockholmare? Visa lite ödmjukhet. Jag har visat respekt i detta forum! Välkommen till vårat: rakapuckar.com , om du visar oss respekt!difmicke skrev: ↑2025-04-25 21:43:33men wtf, get out, ingen bryr sig om dina inlägg! gtfo. Vi är Djurgårn! Det var djurgårdsväder idag, som alla dagar!BästsverigeHC skrev: ↑2025-04-25 21:09:17Så är det nog och skall vara. Men han gör det jävligt bra hos oss och trivs!
Ytterligare ett av hans spillevink-streck!
Ser dock fram emot er i höst!
Bröder, ikväll och imorgon är vi stolta för DIF vårt lag har gjort. Jag trodde att vi skulle harva i gärsgårdsserien för evigt, men med det här laget... Oj oj oj! Kapten Krüger och alla, älskar er så innerligt mycket! Kom ihåg vad Wiken sa, jag har inte så stor del i detta, det är Kimby som gjort ett hästjobb (typ så).
Hammarlunds första period, herregud vad bra, han såg ut som Paul Coffey
Precis som 2014 fick man fira tillbaka DIF på Hovets is. Som man är värd det!
Det finns en person som är värd det mer än alla andra . Det är Ludvig Rensfeldt! En Djurgårdshjälte som tog ansvar. För evigt en av oss.
Det finns en person som är värd det mer än alla andra . Det är Ludvig Rensfeldt! En Djurgårdshjälte som tog ansvar. För evigt en av oss.
Wikegård ska ha hyll också givetvis, för att ha modet att krydda laget på ett helt unikt sätt. Vilken fingertoppskänsla.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vad hände med horden av betalda "experter" i media som tippade 4-1 eller 4-2 i matcher till ajk? Riktigt tyst efter att vi hade 2-0 i matcher. Fullt fokus på att slipa på CV:t?
Tippade 4-1 (men till AIK) inför finalen. Är så imponerad av hela föreningens återkomst. Från ledarna Wikegård och Kimby (hoppas att han blir vår VF-Roger och blir kvar länge) till varenda spelare. Vi har äntligen byggt upp en vinnarkultur igen. En bra sportchef och coach är det viktigaste för att bygga ett långsiktigt framgångsrikt lag. Nu behöver vi bara hitta spets och en toppmålvakt så ordnar sig resten. Känns lika bra som vid millennieskiftet 
Senast redigerad av rikkard den 2025-04-25 22:20:13, redigerad totalt 1 gånger.
Ja Fyfan, han har harvat på i 3 år med en ända sak på sista raden, ikväll fullbordade han sista meningen, stor jävla hjälte.
När Leksand kommer på besök i höst förtjänar Gidlöf ett tack-tifo
Vilken hjälte och tungan på vågen.