Final 5 24/25 Djurgårdens IF - AIK 25/4
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu har vi chansen att gå upp till finrummet igen. Spiken i kistan tack.
Avskaffa tre mot tre.
Vinn bara vinn?
Är det inte fredag snart?
Ge oss ett drömavslut för Thoresen! Ge oss en seger!
Ge oss SHL!
Ge oss ett drömavslut för Thoresen! Ge oss en seger!
Ge oss SHL!
Kommer att bli en riktigt tuff match mot ett gnihet som säljer sig dyrt. Viktigt är att spelarna pallar för trycket och håller nerverna i schack!
Hoppas spelarna har fötterna stadigare på jorden än merparten av det man läser på forumet och sociala medier där vi redan gått upp på fredag….
Inte orolig för att våra spelare går ut med rätt inställning. Både coacher och veteraner ser rejält sammanbitna ut. Det osar rutin och motivation.
Gnaget ska man alltid vara orolig för. De kommer sälja sig dyrt. Frågan är hur långt det räcker? På pappret ser det mörkt ut för AIX. De är slitna och har fler skador än vi. Till Emanuelsson, Åkerström, Björk och Bagenda kan de nu kanske lägga Brattström, som haltade av sist. Luckorna fyller de med juniorer som inte direkt är i nivå med Eklund eller Frondell.
Vi ska ha stor respekt för deras kämpaglöd och för högstanivån på deras anfallare, deras PP i synnerhet. Full fokus på uppgiften, in med Gidlöf i mål. Ingenting är vunnet ännu. Framåt Djurgår´n!
Senast redigerad av Heraklion den 2025-04-23 21:45:32, redigerad totalt 2 gång.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu e man rädd på riktigt, ser newsflash överallt.. "Aik förstörde resten för DIF" "nOt dEaD yEt" osv.. Skjut mig.
Men jag ska in, och jävlar vad vi ska ösa. Det ska eka i hela arenan!
Dock kluven ang klädval. När vi vann igår så satt jag med långkalsonger och en trasig tshirt. Ska man vara vidskeplig av sig?
Skämt å sido.
Känner mig lugn med Gidlöf, kanske släpper in ett par mål då råtta lär gå stenhårt i deras kanske sista match. Men vi har samtidigt visat upp en riktigt fin defensiv, kryddat med lite effektivitet(äntligen) i våra gubbar.
Dom måste ha huvudet med sig och en hel del kyla! Den mentala biten blir avgörande skulle jag säga. Spelar vi som i period 2 och 3 senast så går detta vägen!
Men jag ska in, och jävlar vad vi ska ösa. Det ska eka i hela arenan!
Dock kluven ang klädval. När vi vann igår så satt jag med långkalsonger och en trasig tshirt. Ska man vara vidskeplig av sig?

Skämt å sido.
Känner mig lugn med Gidlöf, kanske släpper in ett par mål då råtta lär gå stenhårt i deras kanske sista match. Men vi har samtidigt visat upp en riktigt fin defensiv, kryddat med lite effektivitet(äntligen) i våra gubbar.
Dom måste ha huvudet med sig och en hel del kyla! Den mentala biten blir avgörande skulle jag säga. Spelar vi som i period 2 och 3 senast så går detta vägen!
Delägare
Suger med 24h extra att plågas, få det överstökat nu, asap, på fredag!
Vinn för allt i världen! Skiter i hur det ser ut så länge detta är säsongens sista match!
Vinn för allt i världen! Skiter i hur det ser ut så länge detta är säsongens sista match!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ställ väggen i mål nu så får hockey Sverige lipa. Vi ska till SHL!
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Gidlöf
Självklart svar på tal journalist jävlar !!!!
Gidlöf självklara svaret på dessa jävla småaktiga
Experter journalist pajas pack
Hoppas laget känner samma känsla nu e re nog
Hit men inte längre och går ut och kör över allt som ställs framför dom !!!
En episk fuck you !!!
Självklart svar på tal journalist jävlar !!!!
Gidlöf självklara svaret på dessa jävla småaktiga
Experter journalist pajas pack
Hoppas laget känner samma känsla nu e re nog
Hit men inte längre och går ut och kör över allt som ställs framför dom !!!
En episk fuck you !!!
The DIF ONE
Inte att förglömma, AIK vände 1-3 mot Björklöven. Råttor har en förmåga att överleva
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi var ett ssk- skott från att åka ur I semifinal. Ett!!!
Med den marginalen i åtanke känns det jävligt bra att istället för ha åkt ur, nu spela final, dessutom leda 3-1.
Aik klart bättre senast, vi måste upp i prestation rejält.
Har vi det i oss? Jag vill tro det.
Med den marginalen i åtanke känns det jävligt bra att istället för ha åkt ur, nu spela final, dessutom leda 3-1.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Är det dags att göra en helt igenom fokuserad finalmatch här?
Ja, jag tror det
Om vi är med från start, tar vara på PP och inte bjuder på 5min utv, vad fan ska aik göra då?
Nää, ge oss ett nytt 07/04.
Dvs DIF tar plats i finrummet igen, samtidigt som solna cementeras i liga B.
Det är den finaste kombon som går att uppleva i sportsammanhang
Ja, jag tror det
Om vi är med från start, tar vara på PP och inte bjuder på 5min utv, vad fan ska aik göra då?
Nää, ge oss ett nytt 07/04.
Dvs DIF tar plats i finrummet igen, samtidigt som solna cementeras i liga B.
Det är den finaste kombon som går att uppleva i sportsammanhang
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Precis så. Vi borde veva matchserien mot ssk fram till start.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-24 06:17:21 Vi var ett ssk- skott från att åka ur I semifinal. Ett!!!
Det jävla målsnöret gjorde att vi är här. Ödmjukhet är det viktigaste för att vinna sista matchen på året nu.
Upp till Kimby, Krüger och Thore att jobba in hos grabbarna. Fram till sista vinsten har vi inte vunnit ett skit Det enda som inte är ett misslyckande är att vinna sista matchen. Och det ska vi ha en sjukt stor respekt för.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.