Final 5 24/25 Djurgårdens IF - AIK 25/4
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vinn. Bara vinn DIF.
Kanske försök klämma dig in på Greken på Hovets kortsida. Bra om man vill vara nära Hovet och alltid proppfullt vid/efter match.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Klaudius21
Dagen är kommen då man kan uppleva samma eufori som för 11 år sedan. Omvandla publikens tryck till kontrollerad energi och krossa de inavlade råttorna och cementera deras plats utanför hockeyns finrum!
Ah fyfan. Kan inte koncentrera mig på jobbet. Pina. Rädd för ett jävla antiklimax.
Disciplin och kyla krävs. Kan inte spela en period i boxplay som senaste matchen. Spela Gidlöf.
Disciplin och kyla krävs. Kan inte spela en period i boxplay som senaste matchen. Spela Gidlöf.
- Jim Morrison
Det var så skönt med två dagars uppehåll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sjukt svårt att inte låta alla förväntningar inför kvällen få fäste i skallen. Fallhöjden blir då brutalt hög vid förlust...
Weigel är ett bortfall som känns, men skönt att resten är tillgängliga. AIX är klart mer skadeskjutet. Räknar dock kallt med att Pooleys och Brattströms frånvaro är en bluff. Den möjligheten har Kimby och coacherna med i sin matchplan, det är jag säker på
Dicken fyller år idag! Hoppas på en jävla bra present!
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
-
Vinn, bara vinn
Game day! Förhoppningsvis den sista.
It's easier to be an asshole to words than to people
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Precis så. Men det verkar som en del tänker att eftersom vi vann med 5-0 så hade ju knappast någon av Hävelid/Andren släppt in fler än 4 och då spelar det ingen roll.Ohddan skrev: ↑2025-04-25 03:40:22Det här köper jag inte alls. En eller två billiga puckar i arslet och försvarets insats hade inte blivit densamma genom matchen antagligen. Det har varit tydligt förr på spelarnas uttryck när ännu en fladderpuck seglar in i nätmaskorna.Praetori skrev: ↑2025-04-24 21:27:46Utan att förringa Gidlöfs insats så hade vi hade vunnit med valfri keeper baserat på utespelarnas insats senaste matchen. Att ignorera den insats laget gör trots 33-17 i skott skulle vara ett hån mot övriga spelare.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-24 20:43:51Vi hade torskat utan Gidlöv senast. Garanterat.
Klart han ska stå.
Att inte Wiken, eller nu vem som bestämmer, inte fattat betydelsen av en bra målvakt gjorde att vi var en sudden från totalfiasko redan i semi.
Rätt svårt att diskutera vidare med någon som tänker så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Remy Lebeau
Är ju ingen nackdel för sorkarna om inte Brattström spelar. Han har ju varit medioker och rent sagt dålig alla matcherna.
Så hypad han var av alla och han var den bästa målvakten som någonsin spelat i allsvenskan (enligt övriga Sverige typ).
Så mycket sämre kan det inte bli med det i åtanke.
Så hypad han var av alla och han var den bästa målvakten som någonsin spelat i allsvenskan (enligt övriga Sverige typ).
Så mycket sämre kan det inte bli med det i åtanke.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2025-04-25 11:40:39, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Helvete vad nervositeten börjar smyga sig på . Blir ett par kalla snart. Låt sagan bli ett faktum ikväll grabbar!
Ingen skadad tillbaka i aik och även Pooley missar matchen i kväll. Brattström oklar. Gidlöf i mål för oss.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Fan, lös i magen av nervositet! Jag är inte på något sätt troende, men idag ber jag till hockeygudarna att höra min bön... Forza DIF!