Final 5 24/25 Djurgårdens IF - AIK 25/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Än är ingenting vunnet. Gå in i den här matchen och prestera max varenda byte, varenda puckduell och varenda skridskoskär på isen. Ligg rätt, håll nere humöret och var extremt cyniska och disciplinerade. Låt dom stressa upp sig och ge dom ingenting gratis.

Ned med axlarna och räta på ryggen. Spela som Djurgårn gjorde förr och alltid gjort. När vi var en stormakt att räkna med. Ta rygg på Krüger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Melins lipande i media hela finalen kan ju knappast varit en moralhöjare. Hoppas innerligt att de redan slutat tro på det och att det får bli ett firande på isen av rang med hela arenan!
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Låt Grewe köra +2 min i början.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Weigel tränar på is

Källa
Ek på X
The DIF ONE
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Fredag kväll, 8094 Djurgårdare på plats, tre perioder från SHL.
Ryser av tanken, så jävla härligt på förhand.
Ett jävla antiklimax om gnagarna lyckas vinna, då kan det bli nerv. Liten fördel imorrn kväll med hemmaplan så man kan matcha kedjorna igen och spela mot supportrarna i två perioder.
Men som Morrison säger, det är gnaget som ska stressa och med pressen på sig att vinna, inte vi. Utnyttja det.

Ge mig SHL innan lördag, snälla vinn bara.
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Vet inte om Brattström är ett avbräck för gnaget så dålig som han har varit. Utvilad Stålberg är nog bättre. Men Pooley är klart ett avbräck.
Återstår att se om någon som varit ”halvt” skadad kommer tillbaka i denna matchen (typ Åkerström eller Björk).

https://hockeynews.se/nyheter/tuffa-lag ... rna-saknas (plus)
RIP Djurgårn hockey

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

” Däremot så är det ju skönt att ha den kunskapen med oss, att vi har vunnit flera i rad både i Björklund och på BIK Jag tycker inte att de är så mycket sämre än vad Djuren är. Chansen finns definitivt. Sen är det klart att det är svårt. ”
Känns lagom seriös den artikel. .
Känner jag vårt lag rätt så torskar vi imorgon
Heraklion

Inlägg av Heraklion »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-24 12:11:12 Vet inte om Brattström är ett avbräck för gnaget så dålig som han har varit. Utvilad Stålberg är nog bättre. Men Pooley är klart ett avbräck.
Återstår att se om någon som varit ”halvt” skadad kommer tillbaka i denna matchen (typ Åkerström eller Björk).

https://hockeynews.se/nyheter/tuffa-lag ... rna-saknas (plus)
Bratten och Stålberg har väl varit jämnbra? Stålberg blev utbytt sist han startade mot BIK. Sen släppte han en mot oss i princip direkt i match 4. Utan Brattström blir det tunna marginaler om proppen går ur. Låt säga att Stålberg släpper tre snabba, då är det J20-målvaten som ska hoppa in.

Björks säsong är mig veterligen över. Om Åkerström skrev man såhär i Hockeynews-blaskan för en vecka sedan: "Enligt uppgifter till Hockeynews är skadan han drabbats av så pass komplicerad att Åkerström med stor sannolikhet kommer att missa hela finalserien mot Djurgården."
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

RIP Djurgårn hockey skrev: 2025-04-24 12:46:37 ” Däremot så är det ju skönt att ha den kunskapen med oss, att vi har vunnit flera i rad både i Björklund och på BIK Jag tycker inte att de är så mycket sämre än vad Djuren är. Chansen finns definitivt. Sen är det klart att det är svårt. ”
Gör vi inte det. Så ändrar du dit nick fr om lördag! :-)
RIP Djurgårn hockey

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Osten östlund skrev: 2025-04-24 13:24:03
RIP Djurgårn hockey skrev: 2025-04-24 12:46:37 ” Däremot så är det ju skönt att ha den kunskapen med oss, att vi har vunnit flera i rad både i Björklund och på BIK Jag tycker inte att de är så mycket sämre än vad Djuren är. Chansen finns definitivt. Sen är det klart att det är svårt. ”
Har jag velat göra länge haha. Men våga nu?
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

GULD skrev: 2025-04-24 11:05:47 Weigel tränar på is

Källa
Ek på X
Wikegård informerade precis att ”alla spelare finns att tillgå förutom Weigel” han tränade men Wiken säger han inte blir med !
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Benke bus

Inlägg av Benke bus »

Det är självklart att vi startar med Gidlöv, allt för att reta melin och vissa medier.Vi ska ta gnidet med våra fans.Och det finns ingen risk att spelarna tror att det är klart. Dom vill avsluta det hä roch spela golf istället.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

Viljan att vinna måste bara vara större än rädslan att förlora!
Hoppas på ett enormt tryck på läktarna.
Osten östlund

RIP Djurgårn hockey skrev: 2025-04-24 13:44:22
Osten östlund skrev: 2025-04-24 13:24:03
Har jag velat göra länge haha. Men våga nu?
Nej för helvete. När/om det är klart!
Osten östlund

Benke bus skrev: 2025-04-24 17:14:57 Det är självklart att vi startar med Gidlöv, allt för att reta melin och vissa medier.Vi ska ta gnidet med våra fans.Och det finns ingen risk att spelarna tror att det är klart. Dom vill avsluta det hä roch spela golf istället.
"– Det är som det har varit innan, det är först till fyra. Förbereda oss. Det är fortfarande hockey som ska spelas och vinnas. Vi gör INGA ändringar eller vad man ska säga. Vi behöver spela bättre än vi gör senast för att ta den här, säger Djurgårdstränaren Robert Kimby envist."

https://hockeynews.se/nyheter/sa-sager- ... atchbollen
Skriv svar