Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

reservjesus skrev:
Caveman skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7469

2006-2007 verkar han haft ett bra år med 7 mål & 20 assist på 52 matcher.
stirra dig inte blind på statistik..
Det gör jag inte, utan det var ett konstanterande. Jag har ingen aning om vad denne Tero är för spelare, så just nu har jag bara statistik att gå på, mål, assist, utv, +- statistik.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

http://www.folkbladet.nu/?p=117795

Kan väl ändå inte hända?
yvvi

Inlägg av yvvi »

Han kommer till insikt. Mackan vill ju spela i Djurgårn.
Kneten_m

Inlägg av Kneten_m »

*Knirre skrev:http://www.folkbladet.nu/?p=117795

Kan väl ändå inte hända?
Blir jävligt besviken om han väljer Skellefteå med tanke på vad han säger i city.se för ett par veckor sedan (se nedan)

Men är det så klart? Det finns en hel del Djurgårdare som valt andra klubbar när de kommit hem från NHL?

– Alltså det är klart att man aldrig ska säga aldrig men jag är ju Djurgårdare från barnsben. För mig finns ingen annan svensk klubb. Som det känns nu så .... ska jag spela i Sverige så spelar jag i Djurgården.

Men varför är det så noga? Klubb som klubb?

– Bra fråga men det är en känsla man har. Man är Djurgårdare, man känner föreningen och har spelat där förr, känner alla i organisationen och så. Sedan är det hemma, på riktigt, också. Spelar man i Göteborg då kan man lika gärna spela i Schweiz, då är man ändå inte hemma.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Det verkar ändå betydligt mer som att SAIK jagar honom än att han verkligen är intresserad av att gå dit. Tvivlar på att han kommer hem till Sverige redan i år ens.

Skulle dock bli jävligt besviken och ledsen om han gick till ett annat svenskt lag.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

När du väl återvänder till Sverige är det då Skellefteå som du kommer spela för?

- Ha ha… Jag kan med största säkerhet säga att det är Djurgården som gäller för mig när jag återvänder. Inget ont om Skellefteå som verkar vara en väldigt fin klubb och som har stort intresse kring hockeyn. Men att jag skulle välja att åka skoter till träningarna känns inte aktuellt idag. Jag är Djurgårdare, men när jag återvänder till Sverige så krävs det även ett ömsesidigt förhållande till att jag ska spela i klubben men som jag känner idag så finns det inget annat alternativ för spel i Sverige.

Saxat från hockeysverige.se
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Underbara Mackan!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Respekt till Nilson. 8)
Hur diplomatiskt somhelst svarar han på frågorna, och så kommer den - käftsmällen mot bönderna, som en blixt från klar himmel!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Fricke skrev:När du väl återvänder till Sverige är det då Skellefteå som du kommer spela för?

- Ha ha… Jag kan med största säkerhet säga att det är Djurgården som gäller för mig när jag återvänder. Inget ont om Skellefteå som verkar vara en väldigt fin klubb och som har stort intresse kring hockeyn. Men att jag skulle välja att åka skoter till träningarna känns inte aktuellt idag. Jag är Djurgårdare, men när jag återvänder till Sverige så krävs det även ett ömsesidigt förhållande till att jag ska spela i klubben men som jag känner idag så finns det inget annat alternativ för spel i Sverige.

Okej, jag är fortfarande kär. Underbara Mackan!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Fricke skrev:När du väl återvänder till Sverige är det då Skellefteå som du kommer spela för?

Min gubbe...
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Fricke skrev:Men att jag skulle välja att åka skoter till träningarna känns inte aktuellt idag
Haha klockren!!
Joas

Inlägg av Joas »

fram med pengarna nu....

ner med falken och in med mackan..
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Borde inte Mikael Ahlén få ett A lags kontrakt med omedelbar verkan?
Tycker han har gjort sig förtjänt av det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

robin_dif skrev:Borde inte Mikael Ahlén få ett A lags kontrakt med omedelbar verkan?
Tror han får det nästa säsong snarare då han får ta över Angers plats i laget.
Säg den glädje som varar
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

DIF_Soldier skrev:
robin_dif skrev:Borde inte Mikael Ahlén få ett A lags kontrakt med omedelbar verkan?
Tror han får det nästa säsong snarare då han får ta över Angers plats i laget.
Ser gärna Ahlén i truppen redan i år. Laget saknar en spelare som hela tiden ligger på gränsen till ren och skär galenskap. Henrik Eriksson och Jimmie Ölvestad är fysiska, men Ahlén tillför gruppen en krydda som behövs i varje lag för att de ska kunna stå högst på pallen. Jag ser gärna någon av Ahlén, Jimmie eller Henrik Eriksson i förstakedjan eller andrakedjan. Vi har många kreativa spelare i nämnda kedjor men för att det ska bli mål i PP behövs en spelare som älskar att "brunka" framför mål.
Låst