Det gör jag inte, utan det var ett konstanterande. Jag har ingen aning om vad denne Tero är för spelare, så just nu har jag bara statistik att gå på, mål, assist, utv, +- statistik.reservjesus skrev:stirra dig inte blind på statistik..Caveman skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7469
2006-2007 verkar han haft ett bra år med 7 mål & 20 assist på 52 matcher.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Blir jävligt besviken om han väljer Skellefteå med tanke på vad han säger i city.se för ett par veckor sedan (se nedan)
Men är det så klart? Det finns en hel del Djurgårdare som valt andra klubbar när de kommit hem från NHL?
– Alltså det är klart att man aldrig ska säga aldrig men jag är ju Djurgårdare från barnsben. För mig finns ingen annan svensk klubb. Som det känns nu så .... ska jag spela i Sverige så spelar jag i Djurgården.
Men varför är det så noga? Klubb som klubb?
– Bra fråga men det är en känsla man har. Man är Djurgårdare, man känner föreningen och har spelat där förr, känner alla i organisationen och så. Sedan är det hemma, på riktigt, också. Spelar man i Göteborg då kan man lika gärna spela i Schweiz, då är man ändå inte hemma.
När du väl återvänder till Sverige är det då Skellefteå som du kommer spela för?
- Ha ha… Jag kan med största säkerhet säga att det är Djurgården som gäller för mig när jag återvänder. Inget ont om Skellefteå som verkar vara en väldigt fin klubb och som har stort intresse kring hockeyn. Men att jag skulle välja att åka skoter till träningarna känns inte aktuellt idag. Jag är Djurgårdare, men när jag återvänder till Sverige så krävs det även ett ömsesidigt förhållande till att jag ska spela i klubben men som jag känner idag så finns det inget annat alternativ för spel i Sverige.
Saxat från hockeysverige.se
- Ha ha… Jag kan med största säkerhet säga att det är Djurgården som gäller för mig när jag återvänder. Inget ont om Skellefteå som verkar vara en väldigt fin klubb och som har stort intresse kring hockeyn. Men att jag skulle välja att åka skoter till träningarna känns inte aktuellt idag. Jag är Djurgårdare, men när jag återvänder till Sverige så krävs det även ett ömsesidigt förhållande till att jag ska spela i klubben men som jag känner idag så finns det inget annat alternativ för spel i Sverige.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Okej, jag är fortfarande kär. Underbara Mackan!Fricke skrev:När du väl återvänder till Sverige är det då Skellefteå som du kommer spela för?
Min gubbe...Fricke skrev:När du väl återvänder till Sverige är det då Skellefteå som du kommer spela för?
- DIF_Soldier
Ser gärna Ahlén i truppen redan i år. Laget saknar en spelare som hela tiden ligger på gränsen till ren och skär galenskap. Henrik Eriksson och Jimmie Ölvestad är fysiska, men Ahlén tillför gruppen en krydda som behövs i varje lag för att de ska kunna stå högst på pallen. Jag ser gärna någon av Ahlén, Jimmie eller Henrik Eriksson i förstakedjan eller andrakedjan. Vi har många kreativa spelare i nämnda kedjor men för att det ska bli mål i PP behövs en spelare som älskar att "brunka" framför mål.DIF_Soldier skrev:Tror han får det nästa säsong snarare då han får ta över Angers plats i laget.robin_dif skrev:Borde inte Mikael Ahlén få ett A lags kontrakt med omedelbar verkan?
Tycker han har gjort sig förtjänt av det.