Final 3 24/25 AIK - Djurgårdens IF 20/4
Man vill ju helst inte vara negativ kring Dicken när han ligger tvåa i den interna poängligan i slutspelet, men kan han för i helvete kalibrera siktet och dra några sköna slagskott? Han har också tre skott färre på mål än Kelleher, men fem mål färre (2 vs 7).
Senast redigerad av Janzoo den 2025-04-20 20:45:03, redigerad totalt 1 gånger.
Hävelid är absolut inte sämre än Brattström i den här serien. Inte mycket att klaga på där, om man jämför med Bratt. Däremot är ju domarna uppenbarligen sämst. Det är den enda anledningen till att vi inte leder med 3-0.
Sätt han med Eriksson och Thore nästa match.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Haha, fyfan, en äkta supporter har talat...DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-20 20:35:57Tappar vi 2-0 ledning i finalen mot gnaget så hoppas jag alla bojkottar hockeysektionen nästa år.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-20 20:31:47Jag gillar din signatur för så är det verkligen. Är vi det bästa laget så vinner vi över sju matcher trots domarens fadäs ikväll.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-20 20:11:13 Löser vi BP är shl- biljetten klar.
Vi kan väl inte fortsätta låta Fitzgerald stå och prickskjuta varje BP va?
Annars får vi finna oss som god tvåa även om det kommer svida något enormt.
Fyfan vilket MEGAfiasko det hade varit, och pinsamt.
Då är det inte värt att bry sig de närmsta åren.
Om man tar ett matchstraff efter videobedömning borde väl risken att det anmäls till disciplinnämnden vara ganska överhängande?
Jag menar inte att Gidlöf ska stå pga Hävelids insats. Han behöver vila en match och då kan Gidlöf försöka sno en bortamatch. Inget annat alltså.
- Jim Morrison
Nej tack! Det tåget får du aldrig med mig på.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-20 20:35:57Tappar vi 2-0 ledning i finalen mot gnaget så hoppas jag alla bojkottar hockeysektionen nästa år.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-20 20:31:47Jag gillar din signatur för så är det verkligen. Är vi det bästa laget så vinner vi över sju matcher trots domarens fadäs ikväll.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-20 20:11:13 Löser vi BP är shl- biljetten klar.
Vi kan väl inte fortsätta låta Fitzgerald stå och prickskjuta varje BP va?
Annars får vi finna oss som god tvåa även om det kommer svida något enormt.
Fyfan vilket MEGAfiasko det hade varit, och pinsamt.
Då är det inte värt att bry sig de närmsta åren.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-04-20 20:47:02, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag känner likadant. Det bara måste finnas video på händelsen som vi inte fått se. Tar de en 5a efter videogranskning med endast de två sekvenserna vi fått se så är det ju ett direkt tjänstefel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, det är Grewe-Rensfeldt-Brodda som trycker på.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-20 20:36:55Jag håller med.Knickedick skrev: ↑2025-04-20 20:35:00Jo men detta kan ju gå annorlunda ingen vet.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-20 20:27:15Min enda jämförelse var att påståendet ”gubbarna är slut” känns lite väl drastiskt precis som det gjorde när det drogs efter varje SSK-torsk.Knickedick skrev: ↑2025-04-20 20:24:23 Som du brukar säga Morrison. Varje matchserie är ny matchserie. Man kan inte jämföra med tidigare matchserier.
Helt övertygad om att denna matchserie också går till 7matcher
Gubbarna kommer kriga in i det sista - håll tron nu.
Och i ärlighetens namn är det Brodda och Krüger som lever upp till ”gubbarna levererar i slutspelet” just nu.
Det är lite för många som inte tar kampen ordentligt nu när Weigel saknas.
Ingen av de andra levererar. I PP kanske men inte i 5v5. Det är Krüger och fjärdeline för hela slanten.
Thore för lite speltid för att utvärderas.
Man hör bara snacket om att Klasen och Dick älskar såna här matcher men man ser det ju inte. Inte än.
Mycket att bevisa.
Jag tyckte det såg lovande ut för Thore det han fick.
Kruger gör det bra framförallt i BP men också överlag.
Blomgren och Costmar är jag riktigt besviken på framförallt.
Eklund är inne och river och sliter och dribblar fint ibland, samma kan väl sägas om Kelleher men det blir ingen slutprodukt. Klasen känns osynlig, Dicken är len med klubban 3-4 byten av 20. Frondell osynlig, Filip Eriksson åstadkommer inte heller något.
- Lee Harvey Oswald
Njaa, känns så där nu.
Solna ser oförskämt fräscha ut, dom fortsätter att överprestera, oroväckande
Fick känslan i slutet av första perioden, viktigt att ta paus med 2-0, men så hann vi ändå med en 5:a .....med fucking 9 sek kvar.
Utan den tror vi städat av detta
Fick känslan i slutet av första perioden, viktigt att ta paus med 2-0, men så hann vi ändå med en 5:a .....med fucking 9 sek kvar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Svårt att smälta det här. Wessner rånar oss. Om inte videos visas som bevisar motsatsen förväntar jag mig en offentlig ursäkt av HA och avstängning av Wessner.
Kommer aldrig någonsin hända. Om något kommer de slänga på en avstängning bara för att försvara Wessner.
Håller inte med. Tycker Solna bara kommer upp när spelet rycks sönder av massa visningar och fulspel som inte beivras.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-04-20 20:47:05 Njaa, känns så där nu.
De hänger inte med när vi spelar ut.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Vi är solklart bättre än aik i den här matchen.
- Lee Harvey Oswald
Helt fel saker att lägga energi på nu
Bryt ihop, släpp, gå vidare....Vinn!
Gammalt recept, funkar fortfarande
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan