BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-20 20:11:13
Löser vi BP är shl- biljetten klar.
Vi kan väl inte fortsätta låta Fitzgerald stå och prickskjuta varje BP va?
Jag gillar din signatur för så är det verkligen. Är vi det bästa laget så vinner vi över sju matcher trots domarens fadäs ikväll.
Annars får vi finna oss som god tvåa även om det kommer svida något enormt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick skrev: ↑2025-04-20 20:24:23
Som du brukar säga Morrison. Varje matchserie är ny matchserie. Man kan inte jämföra med tidigare matchserier.
Helt övertygad om att denna matchserie också går till 7matcher
Min enda jämförelse var att påståendet ”gubbarna är slut” känns lite väl drastiskt precis som det gjorde när det drogs efter varje SSK-torsk.
Gubbarna kommer kriga in i det sista - håll tron nu.
Jo men detta kan ju gå annorlunda ingen vet.
Och i ärlighetens namn är det Brodda och Krüger som lever upp till ”gubbarna levererar i slutspelet” just nu.
Det är lite för många som inte tar kampen ordentligt nu när Weigel saknas.
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-20 20:11:13
Löser vi BP är shl- biljetten klar.
Vi kan väl inte fortsätta låta Fitzgerald stå och prickskjuta varje BP va?
Jag gillar din signatur för så är det verkligen. Är vi det bästa laget så vinner vi över sju matcher trots domarens fadäs ikväll.
Annars får vi finna oss som god tvåa även om det kommer svida något enormt.
Tappar vi 2-0 ledning i finalen mot gnaget så hoppas jag alla bojkottar hockeysektionen nästa år.
Fyfan vilket MEGAfiasko det hade varit, och pinsamt.
Då är det inte värt att bry sig de närmsta åren.
Som du brukar säga Morrison. Varje matchserie är ny matchserie. Man kan inte jämföra med tidigare matchserier.
Min enda jämförelse var att påståendet ”gubbarna är slut” känns lite väl drastiskt precis som det gjorde när det drogs efter varje SSK-torsk.
Och i ärlighetens namn är det Brodda och Krüger som lever upp till ”gubbarna levererar i slutspelet” just nu.
Jag håller med.
Ingen av de andra levererar. I PP kanske men inte i 5v5. Det är Krüger och fjärdeline för hela slanten.
Thore för lite speltid för att utvärderas.
Man hör bara snacket om att Klasen och Dick älskar såna här matcher men man ser det ju inte. Inte än.
Mycket att bevisa.
daaviid skrev: ↑2025-04-20 20:35:59
Gidlöf ska självklart stå nästa match. Bättre att han står och kanske snor en bortamatch. Så får Hävelid vila en match.
Vet faktiskt inte…
Inte så att Hävelid gör några tavlor idag. Han har svårt för höga skott som är välplacerade. Inte ensam om det.
Rudi skrev: ↑2025-04-20 20:29:42
Jag fattar fortfarande inte varför man inte lät Gidlöf stå den här, hade det gått åt helvete hade man kunnat gå tillbaka till Hugo i nästa match utan att bränna någon. Nu har vi inget annat val än att köra på Hugo.
Gidlöf måste stå, det räcker med mellanmjölk mellan stolparna i detta slutspel.
Ja in med Gidlöf nu, vi behöver en målvakt som kan vinna matcher
Jag håller med.
Ingen av de andra levererar. I PP kanske men inte i 5v5. Det är Krüger och fjärdeline för hela slanten.
Thore för lite speltid för att utvärderas.
Man hör bara snacket om att Klasen och Dick älskar såna här matcher men man ser det ju inte. Inte än.
Mycket bevisa.
De är synligare i 5 mot 5 när vi har hemma match och kan välja byten sist. Nu får Gnaget välja och sätter in de med bäst forecheck och brunk mot dem.
Gidlöf ska självklart stå nästa match. Bättre att han står och kanske snor en bortamatch. Så får Hävelid vila en match.
Vet faktiskt inte…
Inte så att Hävelid gör några tavlor idag. Han har svårt för höga skott som är välplacerade. Inte ensam om det.
Försvarsmissar vid 3-3 gör det svårt för honom.
Som påtalat alldeles för många gånger redan: han förlorar inte många matcher på egen hand men han vinner inga heller.
Med Gidlöfs längd har vi redan vunnit halva fighten mot Fitzgerald i PP. Utöver det är han minst lika bra som Hävelid.
Vet faktiskt inte…