Heraklion skrev: ↑2025-04-19 09:41:51
Kan knappt smälta vilket mentalt pungslag vi gav AIX igår.
Det här kommer att tynga dem och deras publik i nästa match. Medan Djurgården, som redan var seriens bästa lag i svåra bortamatcher, kommer att gå ut med rekordhög moral. All press är på AIX.
Brattström har fortsatt inte levererat.
Det är ett bra läge vi satt oss i.
Exakt så. Vi har inte direkt satt kniven mot strupen på dem än men den är vässad och vi viftar med den nu och ajk vet om att de måste vinna nästa match. Kan de hantera det med vetskapen om att vi slagit dem på alla punkter hittills?
Ja vad ska ajk hitta på? Melin är smart så något kommer de prova. Vi måste hålla oss kyliga och inte gå i deras fälla.
Mer orolig att vi ska fälla oss själva med ett bekvämare spel än att aik ska hitta på något nytt. Vi såg det mot ssk i match 4 & 5 samt i de första två perioderna igår.
Med det sagt - satan vilken press gnaget har på sig imorrn. Hur kommer de hantera den? De måste verkligen vinna...
Råttorna måste nog ändra spelide o satsa full fart framåt i stället för o bara vänta på våra misstag. Är DIF påkopplade kan vi nog få till kontringar som kan avgöra. Kommer bli en enorm press för a i k om vi får in första målet. Publiken kan då bli ett OK för råttorna o bära.
Doyle 1 skrev: ↑2025-04-19 16:16:15
Råttorna måste nog ändra spelide o satsa full fart framåt i stället för o bara vänta på våra misstag. Är DIF påkopplade kan vi nog få till kontringar som kan avgöra. Kommer bli en enorm press för a i k om vi får in första målet. Publiken kan då bli ett OK för råttorna o bära.
Känns inte som något det här gänget av gnagare skulle klara av. Dom har ju levt på sin defensiv, kontringar och turliga mål i någon månad nu.
Har nån koll på råttornas speltid på respektive spelare. Har man överbelastat många?. Tror tröttheten snart kommer o göra sig påmint då de börjar få många tapp i en redan tunn trupp
Vill se oss påslagna från start imorrn men vi behöver inte spela publikfriande bara tight, tufft å 110% frekvens i buggarna och nötkamperna med hjärnan påslagen. Inte passivt så vi låter som skölja över oss. All in nu Gubbs så tar vi å går i från till 3-0 i matcher. Foooorrrzzaaa!
Heraklion skrev: ↑2025-04-19 09:41:51
Kan knappt smälta vilket mentalt pungslag vi gav AIX igår.
Det här kommer att tynga dem och deras publik i nästa match. Medan Djurgården, som redan var seriens bästa lag i svåra bortamatcher, kommer att gå ut med rekordhög moral. All press är på AIX.
Brattström har fortsatt inte levererat.
Det är ett bra läge vi satt oss i.
Exakt så. Vi har inte direkt satt kniven mot strupen på dem än men den är vässad och vi viftar med den nu och ajk vet om att de måste vinna nästa match. Kan de hantera det med vetskapen om att vi slagit dem på alla punkter hittills?
Ja vad ska ajk hitta på? Melin är smart så något kommer de prova. Vi måste hålla oss kyliga och inte gå i deras fälla.
Mer orolig att vi ska fälla oss själva med ett bekvämare spel än att aik ska hitta på något nytt. Vi såg det mot ssk i match 4 & 5 samt i de första två perioderna igår.
Med det sagt - satan vilken press gnaget har på sig imorrn. Hur kommer de hantera den? De måste verkligen vinna...
AIK har varit uträknade samt under press flera gånger i detta slutspel, så det tror jag de kommer klara bra.
Det hade helt ärligt kunnat stå 0-2 efter dessa matcher med lite mer oflyt för oss (säger dock inte att vi haft flyt).
Tappar vi 2% av intensitet, noggrannhet och disciplin så kan vi ha 2-2 i matcher snart.
Doyle 1 skrev: ↑2025-04-19 17:26:22
Har nån koll på råttornas speltid på respektive spelare. Har man överbelastat många?. Tror tröttheten snart kommer o göra sig påmint då de börjar få många tapp i en redan tunn trupp
Kikade snabbt. Dom har 10 spelare som snittar över 19 min per match, vi har tre stycken över 19 min per match. Fem av dessa har över 20 min, vi har endast Colby som snittar typ 22 min. Klasen ligger tvåa med 19:19, men där förmodar jag att det är mycket PP som räknas in, samma med Kryckan som snittar 19:16.
A Barklund – 382:30
O Nord – 308:00
G Fitzgerald – 304:15
F Windlert – 303:30
M Erkamps – 292:45
J Bellerive – 290:00
D Muzito-Bagenda – 275:45
S Pooley – 257:24
C Björk – 244:30
D Ljungman – 242:45
V Gustafsson – 233:45
S Åkerström – 216:53
R Rudslätt – 211:45
L Zetterberg – 208:30
T Hedberg – 200:30
E Norin – 174:09
J Emanuelsson – 113:38
T Hårdstam – 108:02
O Magnusson – 101:24
O Tärnström – 141:21
A Sjöberg – 55:00
Snitt per spelare: 3 timmar och 58 minuter
Djurgården
C Sissons – 294:01
L Klasen – 251:07
M Krüger – 250:28
J Tychonick – 240:43
A Berg – 238:59
T Kelleher – 235:57
H Blixt – 234:52
D Axelsson – 219:55
L Rensfeldt – 205:37
V Eklund – 189:22
F Eriksson – 188:17
D Blomgren – 183:12
M Hävelid – 176:22
A Frondell – 164:01
F Weigel – 163:00
J Ragnarsson – 155:40
A Grewe – 142:08
A Costmar – 107:42
M Krogdahl – 87:36
E Hammarlund – 82:12
D Brodin – 72:00
P Thoresen – 46:30
H Larsson – 37:48
Kikade snabbt. Dom har 10 spelare som snittar över 19 min per match, vi har tre stycken över 19 min per match. Fem av dessa har över 20 min, vi har endast Colby som snittar typ 22 min. Klasen ligger tvåa med 19:19, men där förmodar jag att det är mycket PP som räknas in, samma med Kryckan som snittar 19:16.
Där är ju känslan att vi har betydligt bredare trupp att kunna gå runt på. Våra fjärde är ju i stort sett en första med skapade chanser och tryck i offensiv zon.
Där är ju känslan att vi har betydligt bredare trupp att kunna gå runt på. Våra fjärde är ju i stort sett en första med skapade chanser och tryck i offensiv zon.
Vi är väl bättre på allt förutom slipsarna och kanske skotteffektivitet? Bredare trupp, bättre trupp, bättre 5v5, PP och BP. Sen bättre supportrar, fler supportrar, bättre TIFOs och sist men inte minst 9 fler SM-guld.
Vi ska bara gå upp. Finns inget annat
Vi är väl bättre på allt förutom slipsarna och kanske skotteffektivitet? Bredare trupp, bättre trupp, bättre 5v5, PP och BP. Sen bättre supportrar, fler supportrar, bättre TIFOs och sist men inte minst 9 fler SM-guld.
Vi ska bara gå upp. Finns inget annat
Det såg man idag och nästan såg i förra matchen att domarna kan förstöra mycket på egen hand. Men såklart att allt talar för oss. De kan inte fortsätta leva på sin tur hela tiden.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz