Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Jaha. Tydligen så kommer hela domarkåren få poliseskort och flera av de bästa domarna blev exkludera på grund av hot. Så vi lär få några oerfarna domare som kommer vara livrädda i den här serien.
Melin och Solna har verkligen fått ett totalt strypgrepp kring domarkåren. Hur i helvete kan detta tillåtas?
Vi kan knappast vänta oss lika bedömning i och med detta.
Melin och Solna har verkligen fått ett totalt strypgrepp kring domarkåren. Hur i helvete kan detta tillåtas?
Vi kan knappast vänta oss lika bedömning i och med detta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Snacka om tragiskt om vi får Hockeyallsvenskans svagaste domarpar som ska döma en final.... MAN SKA INTE VIKA SIG FÖR TERRORISTER.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Är det nån form av kontrakt att SHL domare inte får döma HA? Annars borde man fan låna in ett gäng domare från SHL för att ge oss (både DIF och ajk) en ärlig chans att kunna spela utan att random beslut avgör varannan match.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2024/25
Slutar väl med att vi får den där domaren som är gammal AIK:are då alla andra har hotats bort.
Säsongen 2024/25
Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Helt jävla bedrövligt är det.
Att människor inte ska kunna utföra sitt arbete för att några komplett hjärndöda idioter tycker att det är värt att skicka hot.
Lägg ner hela jävla sporten om det ska vara såhär. Fyfan säger jag bara.
Få fatt på de jävla pissluffarna och ställ dem nakna på hovets is och turas om att skjuta puckar på dem.
Tycker att det här är extremt allvarligt.
Här har alltså utomstående personer genom hot om våld haft en direkt påverkan på matchserien.
För kontext:
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... ill-hovet/
Helt jävla bedrövligt är det.
Att människor inte ska kunna utföra sitt arbete för att några komplett hjärndöda idioter tycker att det är värt att skicka hot.
Lägg ner hela jävla sporten om det ska vara såhär. Fyfan säger jag bara.
Få fatt på de jävla pissluffarna och ställ dem nakna på hovets is och turas om att skjuta puckar på dem.
Tycker att det här är extremt allvarligt.
Här har alltså utomstående personer genom hot om våld haft en direkt påverkan på matchserien.
För kontext:
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Säsongen 2024/25
Kan tänka mig att domarna med gnagarkoppling är med i den skaran som inte kommer få döma.
"Det kommer visa sig vilka som inte kommer kunna döma de här matcherna, jag vill inte säga vilka just nu, men det är förkastligt att de inte kan vara med på grund av deras säkerhet."
Nord kommer förmodligen inte heller få döma med tanke på vad som hände i BIK-gnaget.
Ska man inte ta ut de bästa från Hockeyallsvenskan så är det ju lika bra att ta de bästa från SHL som inte får döma deras final. Varför ska vi nöja oss med tredjesorteringen i andraligan när en SHL-plats och 50 millar står på spel? Fan, så oseriöst.
"Det kommer visa sig vilka som inte kommer kunna döma de här matcherna, jag vill inte säga vilka just nu, men det är förkastligt att de inte kan vara med på grund av deras säkerhet."
Nord kommer förmodligen inte heller få döma med tanke på vad som hände i BIK-gnaget.
Ska man inte ta ut de bästa från Hockeyallsvenskan så är det ju lika bra att ta de bästa från SHL som inte får döma deras final. Varför ska vi nöja oss med tredjesorteringen i andraligan när en SHL-plats och 50 millar står på spel? Fan, så oseriöst.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-04-15 13:17:47, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Är ajk bättre än oss? Nä, inte ett dugg, men det är den mentala hälsan för dagen som avgör.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Två tomtenissar som inte verkar ägnat denna sport många timmar i sin ungdom.Flunk skrev: ↑2025-04-15 11:23:19Hoppsan! Vi har tydligen inga styrkor och råtta inga svagheter?!!m0ng00se skrev: ↑2025-04-15 09:24:00lyssnade precis på den och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. utan en målis som stått på huvvet hade dom inte vunnit så många derbyn.visst var ju nån match där som sprang iväg och dom var lite bättre men annars var det ju spel mot ett mål typ#87 skrev: ↑2025-04-15 08:53:52 Alla har ju rätt till sina egna åsikter, såklart - men blir ändå duktigt förvånad över hur många som ändå verkar ranka aik bättre än oss?
Gnaget-runkandet i hockeynews senaste podd var bland det mest verklighetsfrånvända jag hört. aik ska enligt dem alltså springa genom oss utan större ansträngning, och anses vara bättre på varenda lagdel.
Nog för att man är hemmablind och blundar för några av våra brister, men, vi vinner serien, städar av Mora och tar oss förbi Södertälje (där vi har varit spelförande och bättre laget i typ 9 av 11 matcher), känns sjukt att vi får noll cred..
hoppas grabbarna lyssnar på det här och om inte det här är tändvätska för att komma ut påslagna så vette fan
Gamla spelnördar vad det verkar. Inget att bry sig om.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Gamla goa Roger drar lite fräckisar, ger lite kryptiska svar och får vilka domare han vill bortplockade från sina matcher medan media daltar med om vilken jävla skön gubbe han är. Har någon tränare hjälpt till med att piska upp stämningen mot domarna i det här slutspelet så är det han.
Säsongen 2024/25
Varför hyr man inte in professionella NHL-domare. Vi vill inte ha några kycklingdomare i den viktigaste finalen som spelats sedan jesus golgata vandring…
Säsongen 2024/25
Haha det här var ju fan bland det sämsta jag hört...!m0ng00se skrev: ↑2025-04-15 09:24:00lyssnade precis på den och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. utan en målis som stått på huvvet hade dom inte vunnit så många derbyn.visst var ju nån match där som sprang iväg och dom var lite bättre men annars var det ju spel mot ett mål typ#87 skrev: ↑2025-04-15 08:53:52 Alla har ju rätt till sina egna åsikter, såklart - men blir ändå duktigt förvånad över hur många som ändå verkar ranka aik bättre än oss?
Gnaget-runkandet i hockeynews senaste podd var bland det mest verklighetsfrånvända jag hört. aik ska enligt dem alltså springa genom oss utan större ansträngning, och anses vara bättre på varenda lagdel.
Nog för att man är hemmablind och blundar för några av våra brister, men, vi vinner serien, städar av Mora och tar oss förbi Södertälje (där vi har varit spelförande och bättre laget i typ 9 av 11 matcher), känns sjukt att vi får noll cred..
hoppas grabbarna lyssnar på det här och om inte det här är tändvätska för att komma ut påslagna så vette fan
Ajken skulle alltså få en bekväm resa genom finalen. Eftersom de vann två fler matcher än oss i grundserien, där man enbart kollar på resultatet.
Också märkligt som andra skriver hur man lyfter deras backsida som att den skulle vara närmast SHL-mässig.
Och att gnihet varit "starka" i slutspelet hittills, för att man hämtade upp mot björka och slog ut ett tjockt bickebock.
Känns som att den ena av dem är gnagare.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 2024/25
Mycket trams i media inför finalen, HN:s pissråttors podd mest skrattretande.
Får lust att säga upp mitt premium-abo.
Expressen har enkät med 200 "profiler" där en enda kommentar förvånade mig:
"Jonathan Pudas, lagkapten Skellefteå AIK
– 4-2 Djurgården. Jag tror deras rutin avgör.
– Krüger blir MVP. Svårt att hitta en större lagspelare på och utanför isen. Klass rakt igenom."
Bästa är att Ros tippar pissråtta, tack !!
Får lust att säga upp mitt premium-abo.
Expressen har enkät med 200 "profiler" där en enda kommentar förvånade mig:
"Jonathan Pudas, lagkapten Skellefteå AIK
– 4-2 Djurgården. Jag tror deras rutin avgör.
– Krüger blir MVP. Svårt att hitta en större lagspelare på och utanför isen. Klass rakt igenom."
Bästa är att Ros tippar pissråtta, tack !!
Säsongen 2024/25
Blir garanterat hardcore-råttan Niklas Johansson och råttorna fd ass-kapten Stefan Leijonklo(fd Johansson). De har dömt råttorna frekvent i år. Niklas Johansson dömde efter Melin gnällt bort Nord.
-
Säsongen 2024/25
Förlorar vi den här matchserien så ger vi 50 miljoner och en SHL-plats till våra värsta rivaler.
Fy helvete så vidrigt. Med facit i hand hade jag gärna tagit gnaget i en semi istället för SSK. Då hade ett uttåg inte varit direkt bidragande på samma sätt.
Känslan hos gnagetsupportrarna när de vann mot Rögle i kvalserien 2014 och praktiskt taget skickade upp oss i SHL... jag börjar förstå nu hur illamående jag kommer vara om det sker. Det får inte ske.
Fy helvete så vidrigt. Med facit i hand hade jag gärna tagit gnaget i en semi istället för SSK. Då hade ett uttåg inte varit direkt bidragande på samma sätt.
Känslan hos gnagetsupportrarna när de vann mot Rögle i kvalserien 2014 och praktiskt taget skickade upp oss i SHL... jag börjar förstå nu hur illamående jag kommer vara om det sker. Det får inte ske.