Rojk skrev: ↑2025-04-14 15:56:14
Tornberg och Svartvadet tippar på att aik tar hem finalen. Chocken.
Båda känns anti- DIF in i märgen. Verkar må illa när det går bra för oss.
Ungefär som med fjanten Sanny Lindström..
Värst är den för norrlänningen Lars i studion som mår riktigt dåligt att det inte va nåt norrländskt lag i semin, sen hör man att han tycker det är bra när det går emot oss
Mm, ska jag lyfta fram en motpol så tycker jag Fredrik Söderström känns neutral.
Även mrmadhawk, därför jag kan lyssna på den podden.
Åja, det där är gammal skåpmat. Djurgården berör. Det gör inte Luleå eller Brynäs.
Fredrik är otroligt skön att lyssna på tycker jag, både i studio och i podden.
Lars, han gör ju allt för att Hockeyallsvenskan ska vara så intressant som möjligt, men han jobbar ju i konstant motvind. Han är ju grym på sitt jobb, men han är för bra för ligan helt enkelt, imo.
Ja. Jag tycker faktiskt Lars är bra. Känns också neutral och kan ge både ris och ros.
Det är svarten och Tornberg jag inte orkar med. Hela Tornberg känns som en bitter person i sig själv.
Svarten är bara mot Dif. Tror det är efter alla förluster i viktiga matcher för honom och Modo.
Känns annars som rätt gladlynt och trevlig person, men dålig kommentator.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-15 09:46:49
De nämner dock i Hockeynews-podden att Eklund spelar skadad.
Det är ju inget som sipprat ut i media tidigare. Intressant.
Undra om dom menar Axelsson men säger Eklund är inte helt säker på det där
Sett ur en viss synvinkel så är det inte konstigt att aik är favoriter till seger. Sedan jul har de gått som tåget, det har fungerat fantastiskt bra med målskytte och målvaktning som gjort att de vunnit så mycket som de gjort. De har lyckats spela på sina styrkor på ett så bra sätt att deras mindre bra egenskaper inte kostat tillräckligt mycket.
Men de har, trots allt detta, gått på minor och varit snubblande nära att bli utslagna. Precis som för övriga lag behöver de ha en bra dag för att vinna. De behöver motståndarens misstag att utnyttja och att målvakten närapå överpresterar. Det är skört.
Vi har samtidigt vunnit de matcher vi behövt vinna, ofta med en enorm press. I slutdelen av serien levererades det när det behövdes som mest och första platsen kunde säkras. I slutspelet har nivån höjts när det krävts.
Sett till spelkvalitet så ser jag nivåskillnader mellan lagen. Förhoppningsvis är det det som fäller avgörandet.
#87 skrev: ↑2025-04-15 08:53:52
Alla har ju rätt till sina egna åsikter, såklart - men blir ändå duktigt förvånad över hur många som ändå verkar ranka aik bättre än oss?
Gnaget-runkandet i hockeynews senaste podd var bland det mest verklighetsfrånvända jag hört. aik ska enligt dem alltså springa genom oss utan större ansträngning, och anses vara bättre på varenda lagdel.
Nog för att man är hemmablind och blundar för några av våra brister, men, vi vinner serien, städar av Mora och tar oss förbi Södertälje (där vi har varit spelförande och bättre laget i typ 9 av 11 matcher), känns sjukt att vi får noll cred..
lyssnade precis på den och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. utan en målis som stått på huvvet hade dom inte vunnit så många derbyn.visst var ju nån match där som sprang iväg och dom var lite bättre men annars var det ju spel mot ett mål typ
hoppas grabbarna lyssnar på det här och om inte det här är tändvätska för att komma ut påslagna så vette fan
Att aiks backsida skulle vara överlägsen vår är bland det sjukaste jag hört. Måste vara trollande för att få reaktioner, annars kan dom lägga ner som hockeyjournalister.
Blir faktiskt förvånad? Hur man målar upp råtta. Men det är bra, gillar det. Varit jobbigt om det hade varit det omvända.
Nu är det upp till bevis.
- Vi har 4 slipsar. Låt någon av dem bli en hjälte ( Gidlöf är bara några veckor äldre än Munther )!
- Hoppas Brodda kliver fram, blir episk!
- Samt låt oss slippa skador nu!
mforce skrev: ↑2025-04-15 09:54:06
Sett till spelkvalitet så ser jag nivåskillnader mellan lagen. Förhoppningsvis är det det som fäller avgörandet.
Där är du helt rätt ute. AIK skapar ytterst lite på egen hand men är jävligt bra på att utnyttja motståndarnas misstag. Om vårat försvarsspel fungerar OK så borde vi verkligen vinna denna serie. Aik borde vara mer trötta i benen också och bör inte orka lika mycket.
Alla skriver om vilken prestation Aik och Brynäs gör i år. Genom tidernas största prestationer. Hoppas verkligen att båda förlorar sina finaler så man kan trycka ner glädjen i halsen på dem.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Alla har ju rätt till sina egna åsikter, såklart - men blir ändå duktigt förvånad över hur många som ändå verkar ranka aik bättre än oss?
Gnaget-runkandet i hockeynews senaste podd var bland det mest verklighetsfrånvända jag hört. aik ska enligt dem alltså springa genom oss utan större ansträngning, och anses vara bättre på varenda lagdel.
Nog för att man är hemmablind och blundar för några av våra brister, men, vi vinner serien, städar av Mora och tar oss förbi Södertälje (där vi har varit spelförande och bättre laget i typ 9 av 11 matcher), känns sjukt att vi får noll cred..
lyssnade precis på den och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. utan en målis som stått på huvvet hade dom inte vunnit så många derbyn.visst var ju nån match där som sprang iväg och dom var lite bättre men annars var det ju spel mot ett mål typ
hoppas grabbarna lyssnar på det här och om inte det här är tändvätska för att komma ut påslagna så vette fan
Hoppsan! Vi har tydligen inga styrkor och råtta inga svagheter?!!
Japp tack för i år hoppas vi lyckas bättre nästa år
Hela avsnittet var egentligen precis det här
Som sagt, självklart har gnaget styrkor osv, men det här bli ju en löjlig analys.
Typ 90/10, vi behöver inte ens spela. Sätt 4-0 till gnaget och ta sommarlov.
Vi borde väl egentligen bara välkomna att media skriver upp aik. Deras egna supportrar tittar ju bara på fotboll och kommer därför också förvänta sig 4-0 i matcher. Ju större favoritskap och förväntningar de kan få över axlarna, desto bättre är det. Derby hit och derby dit men det är också en sjumatchersserie om 50 miljoner. Det finns nerver i NHL-Brattström, Muzito Bangura och deras polare också.
Rudi skrev: ↑2025-04-15 11:55:14
Vi borde väl egentligen bara välkomna att media skriver upp aik. Deras egna supportrar tittar ju bara på fotboll och kommer därför också förvänta sig 4-0 i matcher. Ju större favoritskap och förväntningar de kan få över axlarna, desto bättre är det. Derby hit och derby dit men det är också en sjumatchersserie om 50 miljoner. Det finns nerver i NHL-Brattström, Muzito Bangura och deras polare också.
Ja, mycket bra. Det är inga spelare med finalrutin direkt. Där har vi en klar överlägsenhet med Kryckan, Thoregubben, Klasen, Kelleher m.fl.
Rudi skrev: ↑2025-04-15 11:55:14
Ja, mycket bra. Det är inga spelare med finalrutin direkt. Där har vi en klar överlägsenhet med Kryckan, Thoregubben, Klasen, Kelleher m.fl.
Man fick väll silvermedalj med efter HA finalen? Kruger, Rensfeldt, Brodda samt övriga som har fått dem.
Kan hänga upp dessa som en påminnelse i omklädningsrummet. Inte en till silvermedalj!