BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-12 20:56:58
Går inte direkt att ta på glädjen härinne.
Mestadels "I told you so"
Några matcher har Kelleher avgjort, ikväll Grewe, andra gånger Klasen.
Bredden talar för oss.
Men lika bra sluta läsa här ikväll, trodde det skulle vara en glädjens kväll.
Jag går ut i garaget, tar en god kopp kaffe och njuter.
Livet leker.
Krossa råtta.
You cant spell skadeglädje utan glädje
Skönt att det finns vett och sans här inne trots allt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Haha, noterar nu när det går repris att Grewe efter avblåsning i första line-up crosscheckar av sin klubba på en ssk. Hyll från Svartvadet direkt så det är klurigt att få ett grepp på vad Svartvadet egentligen har för värdegrund med tanke på andra saker han ojar sig över.
Doyle 1 skrev: ↑2025-04-12 20:47:42
Tack min kära gamla oljelampa från Marocko. Den visade sig återigen varit pålitlig. Den har ännu inte svikit då det verkligen gäller. Blir fram med putsduk o lampa igen på onsdag. Väl KRIGAT DIF o TACK för underhållningen
Ja! Bra där! Samma här, tog på trippla lager difkläder, drack djurgårdsöl(Falcon, det vet alla) ur DIF Pintglas och satte dif mössan som en Fez, lite Marocko-style. Jag gick även hela dagen och sa till mig själv: "Ja, du Jävelberg."
Fan nu kör vi över gnaget i fyra raka! Satan vad bra det känns!!
Grewe är tungan på vågen i den här vändningen av matchserien och var likaså avgörande vid tillfällen i slutpspel förra året. Håll hårt i den grabben om vi ska bygga framgång oavsett serienivå.
Praetori skrev: ↑2025-04-12 20:21:14
Obekväm åsikt men jag hyser nuförtiden inget agg mot SSK.
Jävla fint lag och fin förening som man gärna skulle vilja ha upp i SHL vart det lider. De gav oss en jävla omgång i 7 matcher plus förlängning. Det är hatten av.
Gnaget däremot.... även om det vore bra för Svensk hockey med ett gäng Stockholmslag i högsta serien kan jag inte hitta plats i min själ för en logik där de är värda att gå upp. Krossa kolsäckarna!!
Håller helt med. SSK är en fin förening och de ska givetvis vara i SHL framöver.
Fast Grewe har ju på riktigt varit vår bästa spelare i Slutspelet. Inte bara denna match.
Bästa spelare hit å dit i slutspelet går väl att diskuteras, otroligt bra i denna semifinal, men har ju varit 52 omgångar tidigare då dom spelare som varit bänkade nu i slutspelet som kanske inte varit våra bästa spelare då, därav bänkning av ledarstaben.
Uppenbart felval av tränarna. Jag tycker det visar sig nu.
Egenskaper försvinner inte, dom har varit där hela säsongen och det är tränarens jobb att få fram dem. Sen är det svårt att vara bra när man inte får chansen riktigt att få mycket istid. Men dom har ju gjort sitt jobb bra hela säsongen men det är mot bättre motstånd deras unika egenskaper gör störst skillnad. Det är som jag sagt tidigare lätt att va hjälte om man för spela PP mot Småländska div.1 lag.
Man ska visa det också. Grewe visade ikväll att han är värd mer speltid framöver. Men han har inte plockat fram just det där tidigare under grundserien på samma sätt så det är ganska enkelt att motivera.
Brodda på samma sätt. Han HAR en högstanivå som är SHL-mässig men vi har sett väldigt lite av den tidigare även när han har fått chansen. Sen att han just nu visat sig vara bäst när det gäller är en fjäder i hatten men det betyder inte automatiskt förtroende och speltid framöver.
Vi har en så pass bra trupp att internkonkurrensen fungerar. Det är möjligtvis Dick som borde få nöta bänk.
Du tyckte Hampus Larsson skulle visat det ikväll?
Grewe har inte fått förtroendet och verkligen inte brodda heller. Det finns ofta ett samband mellan förtroende och prestationer
Gillar Hampus. Kanonvärvning. Men han är en Div1 spelare på div1-lön. Grewe är från samma vinstock som Holtz och Brodda är Brodda. Kravställningen är annorlunda.
Sen kan Larsson bevisa aig större än skridskorna som han ställs inför och då skall han spelas därefter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Doyle 1 skrev: ↑2025-04-12 20:47:42
Tack min kära gamla oljelampa från Marocko. Den visade sig återigen varit pålitlig. Den har ännu inte svikit då det verkligen gäller. Blir fram med putsduk o lampa igen på onsdag. Väl KRIGAT DIF o TACK för underhållningen
Om du gnuggar för mycket på den och en jävla ande dyker upp blir jag besviken om utfallet blir en ferrari före DIF i SHL. Bara så du vet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fast Grewe har ju på riktigt varit vår bästa spelare i Slutspelet. Inte bara denna match.
Bästa spelare hit å dit i slutspelet går väl att diskuteras, otroligt bra i denna semifinal, men har ju varit 52 omgångar tidigare då dom spelare som varit bänkade nu i slutspelet som kanske inte varit våra bästa spelare då, därav bänkning av ledarstaben.
Uppenbart felval av tränarna. Jag tycker det visar sig nu.
Egenskaper försvinner inte, dom har varit där hela säsongen och det är tränarens jobb att få fram dem. Sen är det svårt att vara bra när man inte får chansen riktigt att få mycket istid. Men dom har ju gjort sitt jobb bra hela säsongen men det är mot bättre motstånd deras unika egenskaper gör störst skillnad. Det är som jag sagt tidigare lätt att va hjälte om man för spela PP mot Småländska div.1 lag.
Man ska visa det också. Grewe visade ikväll att han är värd mer speltid framöver. Men han har inte plockat fram just det där tidigare under grundserien på samma sätt så det är ganska enkelt att motivera.
Brodda på samma sätt. Han HAR en högstanivå som är SHL-mässig men vi har sett väldigt lite av den tidigare även när han har fått chansen. Sen att han just nu visat sig vara bäst när det gäller är en fjäder i hatten men det betyder inte automatiskt förtroende och speltid framöver.
Vi har en så pass bra trupp att internkonkurrensen fungerar. Det är möjligtvis Dick som borde få nöta bänk.
Du tyckte Hampus Larsson skulle visat det ikväll?
Grewe har inte fått förtroendet och verkligen inte brodda heller. Det finns ofta ett samband mellan förtroende och prestationer
Vänta nu, kolla vad jag skrev och återkom, Kruger skadad i slutet av 3e och då skrev jag om Hampus, tror du förvrängde det lite