Semifinal 7 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 12/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

fyfan, jag älskar dig Grewe!!!!!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Såg precis 2-1 målet. Hur Brodin är först på puck och sedan lyckas hålla i den medans han täcker puck, och sedan får iväg den med EN HAND som en passning till Rensfeldt är ren mästerklass. SNÄLLA MER BRODIN!!
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev: 2025-04-12 20:23:48 Äntligen revansch från himmelstalunds-hallen 1985. Och tänk att en äkta sensei-spelare fick stå i huvudrollen.

Samtidigt så börjar det "på riktigt" nu. Herregud.
Jisses. Du postar inte ofta numera men när du gör det är det Sensei-level-stuff!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vi sätter Grewe och Brodin på bänken/läktaren va? Ser ingen annan lösning nu när det drar ihop sig....

:wink:

Hammarlund en av våra bästa backar. Många långfinger mot tyckare idag. Av stjärnorna presterar Klasen bäst. I övrigt många som krymper. Filip Eriksson, Frondell/Eklund, Kelleher...

Tackar gud för fjärdekedjan och att de får lira.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

#10 skrev: 2025-04-12 20:24:08
Knickedick skrev: 2025-04-12 20:17:48
#10 skrev: 2025-04-12 20:13:06
Knickedick skrev: 2025-04-12 20:04:58 Albin Grewe af Djurgården!

Det finns ingen större Järnkamin! Det är så jävla välförtjänt att det är han som får göra det!
Han är slutspelets MVP på riktigt!

Tänk att Kimby startade slutspelet utan Grewe och Brodin i line-upen!
Finns förklaringar till det, som jag skrev är en hockeyspelare inte bättre än sitt sista byte/match, sen otroligt kul att se dom som varit utanför gå in och visa det hjärta, all jävla Hyll till alla ”extraspelare”. Grewe, brodda, Larsson, hammarn, krogen, dom visar ett jävla pannben och går in och levererar, som man ska när man varit utanför.
Fast Grewe har ju på riktigt varit vår bästa spelare i Slutspelet. Inte bara denna match.
Bästa spelare hit å dit i slutspelet går väl att diskuteras, otroligt bra i denna semifinal, men har ju varit 52 omgångar tidigare då dom spelare som varit bänkade nu i slutspelet som kanske inte varit våra bästa spelare då, därav bänkning av ledarstaben.
Uppenbart felval av tränarna. Jag tycker det visar sig nu.
Egenskaper försvinner inte, dom har varit där hela säsongen och det är tränarens jobb att få fram dem. Sen är det svårt att vara bra när man inte får chansen riktigt att få mycket istid. Men dom har ju gjort sitt jobb bra hela säsongen men det är mot bättre motstånd deras unika egenskaper gör störst skillnad. Det är som jag sagt tidigare lätt att va hjälte om man för spela PP mot Småländska div.1 lag.
Det är som sagt svårt att vara bättre än en tränare ger en chansen att vara och de förutsättningar man får och ut efter dom har Grewe framförallt gjort det otroligt bra. Brodda har varit bättre än många andra men ej fått credd.
Senast redigerad av Knickedick den 2025-04-12 20:31:44, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2025-04-12 20:27:30 Vi sätter Grewe och Brodin på bänken/läktaren va? Ser ingen annan lösning nu när det drar ihop sig....

:wink:

Hammarlund en av våra bästa backar. Många långfinger mot tyckare idag. Av stjärnorna presterar Klasen bäst. I övrigt många som krymper. Filip Eriksson, Frondell/Eklund, Kelleher...

Tackar gud för fjärdekedjan och att de får lira.
Njut förfan nån gång, har du nåt storhetsvansinne att försöka förudmjuka dina bröder eller vad är det frågan om? Njut i stället för att håna.
sirwilliam

Inlägg av sirwilliam »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-12 20:17:20
EspenK skrev: 2025-04-12 20:11:17 Nån som hört nåt rykte om Thore?
Känns som det måste vara livshotande om vi inte spelar honl
Finns artikel på Hockeynews (plus), om du har?
https://hockeynews.se/nyheter/orden-om- ... -i-dif-ssk

Tror någon kommenterade att det möjligtvis kan bli spel vid en eventuell finalserie.
Låter som om han ska spela final!
Djurgårdsgubben

Inlägg av Djurgårdsgubben »

Jag var egentligen aldrig orolig. :wink: :mrgreen:
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Fy fan vad jag gråter...
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

DIF_Soldier skrev: 2025-04-12 19:49:25 Vi förlorar. Bara inse det.

Men vi ses igen
At ease Soldier!

Passa på att njuta nu. Det förtjänar du verkligen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2025-04-12 20:29:19
Knickedick skrev: 2025-04-12 20:04:58 Albin Grewe af Djurgården!

Det finns ingen större Järnkamin! Det är så jävla välförtjänt att det är han som får göra det!
Han är slutspelets MVP på riktigt!

Tänk att Kimby startade slutspelet utan Grewe och Brodin i line-upen!
Finns förklaringar till det, som jag skrev är en hockeyspelare inte bättre än sitt sista byte/match, sen otroligt kul att se dom som varit utanför gå in och visa det hjärta, all jävla Hyll till alla ”extraspelare”. Grewe, brodda, Larsson, hammarn, krogen, dom visar ett jävla pannben och går in och levererar, som man ska när man varit utanför.
Fast Grewe har ju på riktigt varit vår bästa spelare i Slutspelet. Inte bara denna match.
Bästa spelare hit å dit i slutspelet går väl att diskuteras, otroligt bra i denna semifinal, men har ju varit 52 omgångar tidigare då dom spelare som varit bänkade nu i slutspelet som kanske inte varit våra bästa spelare då, därav bänkning av ledarstaben.
Egenskaper försvinner inte, dom har varit där hela säsongen och det är tränarens jobb att få fram dem. Sen är det svårt att vara bra när man inte får chansen riktigt att få mycket istid. Men dom har ju gjort sitt jobb bra hela säsongen men det är mot bättre motstånd deras unika egenskaper gör störst skillnad. Det är som jag sagt tidigare lätt att va hjälte om man för spela PP mot Småländska div.1 lag.
Man ska visa det också. Grewe visade ikväll att han är värd mer speltid framöver. Men han har inte plockat fram just det där tidigare under grundserien på samma sätt så det är ganska enkelt att motivera.
Brodda på samma sätt. Han HAR en högstanivå som är SHL-mässig men vi har sett väldigt lite av den tidigare även när han har fått chansen. Sen att han just nu visat sig vara bäst när det gäller är en fjäder i hatten men det betyder inte automatiskt förtroende och speltid framöver.
Vi har en så pass bra trupp att internkonkurrensen fungerar. Det är möjligtvis Dick som borde få nöta bänk.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Karlander

Inlägg av Karlander »

Praetori skrev: 2025-04-12 20:21:14 Obekväm åsikt men jag hyser nuförtiden inget agg mot SSK.
Jävla fint lag och fin förening som man gärna skulle vilja ha upp i SHL vart det lider. De gav oss en jävla omgång i 7 matcher plus förlängning. Det är hatten av.

Gnaget däremot.... även om det vore bra för Svensk hockey med ett gäng Stockholmslag i högsta serien kan jag inte hitta plats i min själ för en logik där de är värda att gå upp. Krossa kolsäckarna!!
Vette fan. Alltså föreningen klarar inte elitlicensen och får dispens inför säsongen. Ändå tokvärvar man importer under säsongen mer än något annat lag i serien.

All hyll till Hank dock, han har varit otroligt tung att möta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2025-04-12 20:21:14 Obekväm åsikt men jag hyser nuförtiden inget agg mot SSK.
Jävla fint lag och fin förening som man gärna skulle vilja ha upp i SHL vart det lider. De gav oss en jävla omgång i 7 matcher plus förlängning. Det är hatten av.

Gnaget däremot.... även om det vore bra för Svensk hockey med ett gäng Stockholmslag i högsta serien kan jag inte hitta plats i min själ för en logik där de är värda att gå upp. Krossa kolsäckarna!!
Word Praetori, word!
hoyzer

Inlägg av hoyzer »

Grewe och brodda har väl alltid varit självklart i slutspelet8, speciellt tillsammans med Rensfeldt. Nu jävla kör vi och krossar gnaget!
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2025-04-12 20:35:52
Knickedick skrev: 2025-04-12 20:29:19

Man ska visa det också. Grewe visade ikväll att han är värd mer speltid framöver. Men han har inte plockat fram just det där tidigare under grundserien på samma sätt så det är ganska enkelt att motivera.
Brodda på samma sätt. Han HAR en högstanivå som är SHL-mässig men vi har sett väldigt lite av den tidigare även när han har fått chansen. Sen att han just nu visat sig vara bäst när det gäller är en fjäder i hatten men det betyder inte automatiskt förtroende och speltid framöver.
Vi har en så pass bra trupp att internkonkurrensen fungerar. Det är möjligtvis Dick som borde få nöta bänk.
Du tyckte Hampus Larsson skulle visat det ikväll?
Grewe har inte fått förtroendet och verkligen inte brodda heller. Det finns ofta ett samband mellan förtroende och prestationer
Skriv svar