Jag värdesätter att forumet, i möjligaste mån, håller isär våra sektioner, men kan ändå tycka att det är aningen synd att vi inte inkluderar Dulee Johnson och Magnus Hedman i skanderandet på Hovet. Så jävla mycket humor.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
-
Säsongen 2024/25
Att sitta nu och önska att en eventuell finalserie ska spelas i 3Arena eller i Strawberry är sjukt med tanke på att vi har en nyrenoverad Avicii Arena som skulle vara mer anpassad för hockey.
Sinnes att man är så dåligt förberedd när den skulle förbättra våra möjligheter.
Som sagt, ständigt nedprioriterade.
Sinnes att man är så dåligt förberedd när den skulle förbättra våra möjligheter.
Som sagt, ständigt nedprioriterade.
Säsongen 2024/25
Vi vinner som ett lag och förlorar som ett lag.
Släpp Gidlöf nu. Ger faktiskt dålig smak i munnen att vi ska ta in nån utifrån om vi inte får en skada.
Vinna kan vi göra ändå.
Släpp Gidlöf nu. Ger faktiskt dålig smak i munnen att vi ska ta in nån utifrån om vi inte får en skada.
Vinna kan vi göra ändå.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Mycket finalsnack.
Trodde vi hade en ganska viktig match ikväll?
Eller har ssk meddelat att de tänker lägga sig?
Jag ser kvällen som en slantsingling. Möjligen 53-47 till oss....möjligen ifall vi håller undan våra hjärnspöken.
Trodde vi hade en ganska viktig match ikväll?
Eller har ssk meddelat att de tänker lägga sig?
Jag ser kvällen som en slantsingling. Möjligen 53-47 till oss....möjligen ifall vi håller undan våra hjärnspöken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Mycket felfokus här inne...
Varför tror ni Melin körde klipp där Plato pratade om final mot oss ?
Hoppas laget har rätt fokus, här och nu gör klart jobbet med spottklubben.
Varför tror ni Melin körde klipp där Plato pratade om final mot oss ?
Hoppas laget har rätt fokus, här och nu gör klart jobbet med spottklubben.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Säsongen 2024/25
Hatar alla som jinxar här inne att vi är i final redan, det är er jag kommer tycka värst om er efter kvällens förlust
Säsongen 2024/25
Tjura kan du göra efter att vi torskat finalen mot Gnaget.
Jinx och antijinx på samma gång, vad ska du säga nu?????

Spå i kaffesump eller stå upp för DIF
Forzaaaaaaaaaaaa djuuuuuuuurgååååååååårdeeeeeen
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
Skulle säga att du mera fel än så, Inte ett rätt angående Björklöven, Karlskoga, SSK och AIK, tokfel om Brattström osv...Heraklion skrev: ↑2025-04-11 22:06:34Jag hade fel om skoga, ja. Skulle det rättfärdiga att man sitter här och sprider losermentalitet? Annars ser jag inte riktigt poängen med att du tar upp detEriksson skrev: ↑2025-04-11 21:28:41Jo fn, dina siarord brukar ju stämma....
Heraklion skrev: ↑2025-03-26 09:55:54 Förstår inte för allt smör i Småland hur du kan se ajk, med sitt mittenlag till trupp, som segrare mot t.ex. Karlskoga eller Södertälje i bäst av sju. Ännu mindre oss, som är bättre på alla punkter (numera inkl. målvakt), och dessutom utvilade?
Det måste ju vara en känslomässig reaktion på tidigare derbytorskar? För kvaliteten finns inte i Ajks trupp.
Står fast vid att vi skulle ta dem och att även Tälje skulle göra det.
Först så skulle ju Björklöven tvåla till AIK, sen så skulle BIK göra samma sak... Och hur gick det?
Som grädde på moset så sitter du å skriker om loosermentalitet för att vissa inte tycker som du, stabilt skulle jag säga.
Du verkar inte se träden för skogen är i vägen, eller?
Men visst, en del människor vägrar ju se det uppenbara
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Och du borde lugna ner dig med personliga påhopp. Brukar inte funka bra härinne. Kan lätt hoppa ner i sandlådan med dig men avböjer.Heraklion skrev: ↑2025-04-12 10:27:54Du är en förlorare och en råtta, så kränkande som du uttryckt dig om Hugo. Ska vi klippa in det du skrivit här?Manijock skrev: ↑2025-04-12 06:12:13Du vet, det är den perfekta vägen. Skriva enbart naiva positiva grejer som pepp för att framstå som "den optimala supportern". Kalla alla som inte är likadana för förlorare och råttor för ryggdunkar. Sen när verkligheten kommer ikapp så antingen kryper man iväg, eller så säger man att det är pga otur, domare eller att de negativare supportrarna sprider dålig mentalitet... .Eriksson skrev: ↑2025-04-11 21:28:41Jo fn, dina siarord brukar ju stämma....
Heraklion skrev: ↑2025-03-26 09:55:54 Förstår inte för allt smör i Småland hur du kan se ajk, med sitt mittenlag till trupp, som segrare mot t.ex. Karlskoga eller Södertälje i bäst av sju. Ännu mindre oss, som är bättre på alla punkter (numera inkl. målvakt), och dessutom utvilade?
Det måste ju vara en känslomässig reaktion på tidigare derbytorskar? För kvaliteten finns inte i Ajks trupp.
Inget annat än brist på verklighetsförankring att inte erkänna att om vi skulle möta gniet i en final så är målvaktsmatchen på förhand en kross från Solnas sida. Avundas de som kan se enbart se det positiva i saker, men någon måtta får det väl ändå vara.
Det är ingen kross. Under andra halvan av serien var det en kross, men inte nu. I flera slutspelsmatcher har Brattström varit direkt svag och han har bytts ut tre gånger, jämfört med en för Hugo. (I förrförra matchen byttes för övrigt ersättaren Stålberg ut)
Det är ett faktum att Brattström varit mer som under första halvan i grundserien än hur han var i den andra.
Som vanligt har du ju fel i allt du säger och det tenderar att visa sig. Puss på dig!
-
Säsongen 2024/25
Någon som kikar på Brynäs-Skellefteå härinne ? Vad tycker ni om det bortdömda 2-2 målet för Skellefteå i så fall ? Otroligt att dom kan dömma bort det tycker jag
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Jag är inte förvånad över att det döms bort... men ja jag tycker man ska tillåta den typen av mål. Dom tog även ett felaktigt matchstraff på Skellefteå.Hillberry blue skrev: ↑2025-04-12 15:41:09 Någon som kikar på Brynäs-Skellefteå härinne ? Vad tycker ni om det bortdömda 2-2 målet för Skellefteå i så fall ? Otroligt att dom kan dömma bort det tycker jag
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Värre än vårat första bortdöma.Hillberry blue skrev: ↑2025-04-12 15:41:09 Någon som kikar på Brynäs-Skellefteå härinne ? Vad tycker ni om det bortdömda 2-2 målet för Skellefteå i så fall ? Otroligt att dom kan dömma bort det tycker jag
Konstigt att domarna är skakiga när de köra över hela tiden. Resten av Sverige tyckte att båda situationerna ska vara mål, inte minst domarna på isen.
Så går saftblandaren igång.
Alla ska vara med och peta.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 2024/25
Nu blev ju lagändringen för några år sen att stör man i målområdet så ska det alltid dömas till målvaktens fördel. Tycker det är rätt, annars måste man ju göra en bedömning på magkänsla och då kan det ju bli vilket som. Tycker jag att det borde vara mål, självklart.Mattias_87 skrev: ↑2025-04-12 15:46:36Jag är inte förvånad över att det döms bort... men ja jag tycker man ska tillåta den typen av mål. Dom tog även ett felaktigt matchstraff på Skellefteå.Hillberry blue skrev: ↑2025-04-12 15:41:09 Någon som kikar på Brynäs-Skellefteå härinne ? Vad tycker ni om det bortdömda 2-2 målet för Skellefteå i så fall ? Otroligt att dom kan dömma bort det tycker jag
In Wikegård we trust!
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Om kriga betyder fem öl in är jag att betrakta som kamikaze-pilot. Jag vill inte att det här ska betyda så mycket för mig. Vilket ok det är.Philly Flu skrev: ↑2025-04-11 07:16:22Ut och kriga nu Soldaten!DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-10 22:58:33 Såg resultatet nu. Och givetvis upplagt århundrades bajsmacka att åtnjuta - torsk i sjunde medan AIK väntar i finalen. Det händer fler gånger än man kan räkna.
Jag hoppas att ingen går på detta. Fool me once, twice. Modo all over again. Jag hoppas verkligen att ni förstår detta och tar hand om era psyken. Gå inte på det, de har gjort detta mot oss alldeles för många gånger. Gå inte på det.
Säg den glädje som varar