Semifinal 5 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 8/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Nej Björk som endast spelat en seniormatch någonsin och aldrig slutspel ska givetvis inte in. Jag är mer inne på att bänka Frondell. Otroligt blek hela slutspelet. Men det beror lite på skadesituationen. Hoppas verkligen att Blomman är tillbaka idag iaf.

Sen kan jag tycka det var lite fel att ändra ett vinnande lag från match 3 och sätta in Hävelid igen i match 4 när ersättarna gjorde det så bra. Hävelid har väl heller inte riktigt utmärkt sig i slutspelet.
#10 skrev: 2025-04-08 10:32:48 Har nog inte bara med att man är junior att göra, Frölunda mönstrar väl 3 07-or som varit mkt bra, Ivar Stenberg tex, så nog går det att leverera om man är junior,
Stenberg har 25 matcher i SHL i år och ett år äldre. Orättvis jämförelse.
Simpan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Simpan »

Henkos skrev: 2025-04-08 11:08:15 Nej Björk som endast spelat en seniormatch någonsin och aldrig slutspel ska givetvis inte in. Jag är mer inne på att bänka Frondell. Otroligt blek hela slutspelet. Men det beror lite på skadesituationen. Hoppas verkligen att Blomman är tillbaka idag iaf.

Sen kan jag tycka det var lite fel att ändra ett vinnande lag från match 3 och sätta in Hävelid igen i match 4 när ersättarna gjorde det så bra. Hävelid har väl heller inte riktigt utmärkt sig i slutspelet.
#10 skrev: 2025-04-08 10:32:48 Har nog inte bara med att man är junior att göra, Frölunda mönstrar väl 3 07-or som varit mkt bra, Ivar Stenberg tex, så nog går det att leverera om man är junior,
Stenberg har 25 matcher i SHL i år och ett år äldre. Orättvis jämförelse.
Stenberg är dock lika gammal som Frondell och yngre än Eklund, så inte så orättvis jämförelse kan jag tycka!

Jag trodde faktiskt dock att Eklund och Frondell skulle klara sig bättre än de har gjort i slutspelet, har för mig att Eklund och Linus Eriksson var två av våra bättre spelare i förra årets slutspel, speciellt i finalen mot Brynäs! Samtidigt kan ju den känslan också bero på att vi var väldigt bleka i den finalserieren där de två stack ut som några av få spelare med lite fart! Utan att älta det för mycket heller men det hade inte varit helt dumt att ha en Linus Eriksson nu, tror att han hade ryckt upp sig från sin lite svagare start om han fått lite mer tid (vet att det inte var därför han lämnade eller blev tvungen att lämna, men ändå)!

Edit: Om du syftade på att Björck är ett år yngre har du såklart rätt, missförstod dig där i så fall!
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Simpan skrev: 2025-04-08 11:24:16
Stenberg är dock lika gammal som Frondell och yngre än Eklund, så inte så orättvis jämförelse kan jag tycka!

Jag trodde faktiskt dock att Eklund och Frondell skulle klara sig bättre än de har gjort i slutspelet, har för mig att Eklund och Linus Eriksson var två av våra bättre spelare i förra årets slutspel, speciellt i finalen mot Brynäs! Samtidigt kan ju den känslan också bero på att vi var väldigt bleka i den finalserieren där de två stack ut som några av få spelare med lite fart! Utan att älta det för mycket men det hade inte varit helt dumt att ha en Linus Eriksson nu, tror att han hade ryckt upp sig från sin lite svagare start om han fått lite mer tid (vet att det inte var därför han lämnade eller blev tvungen att lämna, men ändå)!
Fast nu var det ju Björck som diskuterades?

Eklund och Frondell har ju deusstom fått spela mycket under hela slutspelet så ser inte relevansen. Tycker Eklund har gjort det bra även om han inte fått så stor utdelning. Inte så lätt att lira med en kall Frondell heller, tror han hade kunnat uträtta mer med bättre sällskap.

Vad jag minns var Eklund och Eriksson vassa i kvarten mot löven men sen såg man inte så mycket av dom mot Mora. Finalen har jag förträngt men minns inte att de stack ut där heller. En ass från Eklund.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Make Frans mänsklig again. Blixt eller vem fan det var får headhunta bättre nästa gång han crashar nätet.
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Sjukt att folk sitter och säger in med fler juniorer.. när de två bästa i ligan redan spelar, och det är de som underpresterar. Då vill man fylla på med mer? Röra om kedjor och förstöra synergi..

Nej tack.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Ohddan skrev: 2025-04-08 11:36:55 Make Frans mänsklig again. Blixt eller vem fan det var får headhunta bättre nästa gång han crashar nätet.
Låt Hammarlund skjuta.
It's easier to be an asshole to words than to people

Inlägg av #10 »

Henkos skrev: 2025-04-08 11:30:48

Jag trodde faktiskt dock att Eklund och Frondell skulle klara sig bättre än de har gjort i slutspelet, har för mig att Eklund och Linus Eriksson var två av våra bättre spelare i förra årets slutspel, speciellt i finalen mot Brynäs! Samtidigt kan ju den känslan också bero på att vi var väldigt bleka i den finalserieren där de två stack ut som några av få spelare med lite fart! Utan att älta det för mycket men det hade inte varit helt dumt att ha en Linus Eriksson nu, tror att han hade ryckt upp sig från sin lite svagare start om han fått lite mer tid (vet att det inte var därför han lämnade eller blev tvungen att lämna, men ändå)!

Eklund och Frondell har ju deusstom fått spela mycket under hela slutspelet så ser inte relevansen. Tycker Eklund har gjort det bra även om han inte fått så stor utdelning. Inte så lätt att lira med en kall Frondell heller, tror han hade kunnat uträtta mer med bättre sällskap.

Vad jag minns var Eklund och Eriksson vassa i kvarten mot löven men sen såg man inte så mycket av dom mot Mora. Finalen har jag förträngt men minns inte att de stack ut där heller. En ass från Eklund.
Jag diskuterade ingen specifik spelare, menade att Eklund och Frondell absolut ska klara sig bra på denna nivå i ett slutspel med tanke på deras kvaliteter och draftranking,
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Känslan idag, påminner om match 7 mot Modo ( nerövst/lång väntan)

Idag avgörs säsongen, är vi vinnare eller förlorar?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Osten östlund skrev: 2025-04-08 12:41:36 Känslan idag, påminner om match 7 mot Modo ( nerövst/lång väntan)

Idag avgörs säsongen, är vi vinnare eller förlorar?
Jag har nog inte haft sån här ångest sedan den matchen faktiskt. Det som talar för oss är att vi ännu inte förlorat två matcher på raken. Jag vågar varken tippa eller tro.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Vattendelare deluxe... Vinn för faaaaaaan!
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

Hoppas få se:

Grewe Kruger Kelleher
Axelsson Weigel Costmar
Frondell Eriksson Eklund
Blomgren Rensfeldt Brodin

Extra: Klasen
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Satan vilken jobbig magkänsla.
Den här serien avgörs ikväll känns det som. Otroligt viktigt med en vinst. Gärna tidiga mål också, låt inte Frasse bygga upp självförtroende i SSK-målet.

Är det första gången vi förlorar två raka, eller visar vi vilka som bestämmer likt match #3?
coden

Inlägg av coden »

Visst, alla matcher lever sitt eget liv men min känsla är ändå att dom matcher vi vunnit har vi dominerat hem.
SSK har maxpresterat i två matcher och lyckats skaka fram knappa vinster som mest berott på vår egen ineffektivitet.
Deras anfall består mest av lååååånga uppspel eller solokörningar och grisande. Dom får sällan fast oss i egen zon men fastnar lätt själva när vi forecheckar.
Om vi kommer upp i normal nivå ikväll så vinner vi och då tror jag vi tar match 6 i tälje av bara farten men lätt blir det inte. Kommer krävas en maxinsats av samtliga.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

#10 skrev: 2025-04-08 12:28:08
Henkos skrev: 2025-04-08 11:30:48

Jag diskuterade ingen specifik spelare, menade att Eklund och Frondell absolut ska klara sig bra på denna nivå i ett slutspel med tanke på deras kvaliteter och draftranking,
Alltså de var ju bland de bästa mot Mora. Inte lika utmärkande mot SSK men knappast dåliga. Poäng av säker matchavgörande karaktär för båda i förrgår om inte Weigel olyckligt fintar bort det öppna målet.

Vi ska tugga på och inte ändra för mycket. Hoppas Blomgren kan spela. Kanske köra Hammarn igen?
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

dr111DIF skrev: 2025-04-08 14:26:20 Vi ska tugga på och inte ändra för mycket. Hoppas Blomgren kan spela. Kanske köra Hammarn igen?
Blomman vore otroligt nyttig att få in, även en frisk Thore. Men om de båda är halvtrasiga är det bättre att köra på friska spelare. Kanske tejpa fast luktsalt under näsan på Brodin för att väcka det gamla rivjärnet? :D
Gillade det jag såg av Hammarn efter han skakat av sig rosten, men vem ska bänkas? Krogdahl?
Skriv svar