Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Även om man ALDRiG vill att det ska gå bra för ajk så tror jag vi hade haft bäst chans mot dem i en final. Ser oerhört tunga ut och gör stora misstag i bp och egen zon. Dessutom är Stålberg rejält sänkt nu.
Ja ja. Det blir som det blir. Ses!
Ja ja. Det blir som det blir. Ses!
Säsongen 2024/25
Vore ett sjukt antiklimax att svepa dem och bara ha skadedjur på läktaren i sista matchen...
Säsongen 2024/25
Tyvärr så har ju domarnivån i SHL också gått ned sig, så har svårt att se att det skulle bli bättre om(när) vi går uppHenkos skrev: ↑2025-04-05 20:37:31 Gött att aik torska!
Inte kollat så mycket av matchen men kollade Erkamps utvisning nu. Det är ju helt sjukt att han tar den, Filip Eriksson. Klockren tackling?
Domarnivån är ju det sämsta med denna ligan. Att den inte debatteras mer är ju intressant.
Nord och Wessner må ha sina brister men de är överlägsna i denna ligan. Efter dem kommer ingenting.
Säsongen 2024/25
6000 djurgårdare i svarta jackor som klär av sig lagom till nedsläpp. Hade varit något!
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
Spelar vi bara som vi gjort de två senaste matcherna så ska inget lag klara av os i bästa av 7. Jag tycker inte alls att Karlskoga har sett bra ut i semin. Jag trodde de skulle komma ut med en helt annan attityd i denna serie. Men de har haft stora problem med ett segt Aik och ska tacka domarna att de leder med 2-1 i matcher och inte tvärtom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 2024/25
Utvisning som Karlskoga får när Aik gör 3-2 är också rätt billig så det jämnade ut sig.Henkos skrev: ↑2025-04-05 20:37:31 Gött att aik torska!
Inte kollat så mycket av matchen men kollade Erkamps utvisning nu. Det är ju helt sjukt att han tar den, Filip Eriksson. Klockren tackling?
Domarnivån är ju det sämsta med denna ligan. Att den inte debatteras mer är ju intressant.
Nord och Wessner må ha sina brister men de är överlägsna i denna ligan. Efter dem kommer ingenting.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 2024/25
Vad tror ni? Kommer Gidlöf? Bör han komma om möjligheten finns?
Jag själv är kluven, hur reagerar gruppen på det? Hävelid har gjort det bra på slutet. Peta honom nu, vad skulle det skicja för signaler?
Möjligtvis att ta hit Gidöf, men då som backup/avlastning för Hävelid. Eventuellt vila Hävelid någon match och sen ta det därifrån vem som fortsätter stå. Detta tror nog jag är det beslut som jag personligen skulle tycka var mest rätt, om vi nu har möjligheten.
Men som sagt var, är väldigt kluven i frågan. Är trots allt Hävelid/Andre’n som har varit med sen september, å då skicka en av dom när vi är framme vid det alla har väntat på hela säsongen.
Samtidigt värvades ju Gidlöf för en dryg månad sen, så det kommer ju inte isf som nån blixt från klar himmel.
Är ju egentligen ingen skillnad mot att någon fick kliva åt sidan när Filip Eriksson värvades.
Jag själv är kluven, hur reagerar gruppen på det? Hävelid har gjort det bra på slutet. Peta honom nu, vad skulle det skicja för signaler?
Möjligtvis att ta hit Gidöf, men då som backup/avlastning för Hävelid. Eventuellt vila Hävelid någon match och sen ta det därifrån vem som fortsätter stå. Detta tror nog jag är det beslut som jag personligen skulle tycka var mest rätt, om vi nu har möjligheten.
Men som sagt var, är väldigt kluven i frågan. Är trots allt Hävelid/Andre’n som har varit med sen september, å då skicka en av dom när vi är framme vid det alla har väntat på hela säsongen.
Samtidigt värvades ju Gidlöf för en dryg månad sen, så det kommer ju inte isf som nån blixt från klar himmel.
Är ju egentligen ingen skillnad mot att någon fick kliva åt sidan när Filip Eriksson värvades.
Säsongen 2024/25
Tänk er en final mot gnaget på hovet med två klackar på varsin långsida. Blir väl problem med säsongare som inte får sina platser men fatta trycket!
Säsongen 2024/25
Enda man ska ställa sig är, vad händer om Hävelid går sönder. Gidlöf borde ju hålla igång på något sätt. Plus att han ville va där han fick spela och nu är det ju avklarat. Som det är nu litar jag på att Hävelid kan ta oss hela vägen.Rolv skrev: ↑2025-04-06 07:45:18 Vad tror ni? Kommer Gidlöf? Bör han komma om möjligheten finns?
-
Säsongen 2024/25
Som det är nu, absolut med Hävelid. Men går detta till 6 -7 matcher. Samt en ev. final. Så behöver nog Hävelid få vila. Iskall Andren eller Gidlöf, som spelat en del. Borde ej vara ett svårt val.Nypovich skrev: ↑2025-04-06 08:07:57Enda man ska ställa sig är, vad händer om Hävelid går sönder. Gidlöf borde ju hålla igång på något sätt. Plus att han ville va där han fick spela och nu är det ju avklarat. Som det är nu litar jag på att Hävelid kan ta oss hela vägen.Rolv skrev: ↑2025-04-06 07:45:18 Vad tror ni? Kommer Gidlöf? Bör han komma om möjligheten finns?
Gruppen vet vad som gäller, max ca 3 veckor kvar av säsongen.
Säsongen 2024/25
Hamna av en slump via FB, på en artikel om uttåget ur slutspelet för Leksands J20. Av kommentarerna att döma, verkar inte Gidlöf precis ha storspelat.Osten östlund skrev: ↑2025-04-06 08:50:01Som det är nu, absolut med Hävelid. Men går detta till 6 -7 matcher. Samt en ev. final. Så behöver nog Hävelid få vila. Iskall Andren eller Gidlöf, som spelat en del. Borde ej vara ett svårt val.Nypovich skrev: ↑2025-04-06 08:07:57Enda man ska ställa sig är, vad händer om Hävelid går sönder. Gidlöf borde ju hålla igång på något sätt. Plus att han ville va där han fick spela och nu är det ju avklarat. Som det är nu litar jag på att Hävelid kan ta oss hela vägen.Rolv skrev: ↑2025-04-06 07:45:18 Vad tror ni? Kommer Gidlöf? Bör han komma om möjligheten finns?
Säsongen 2024/25
Man kan naturligtvis ha mer än en tanke i huvudet samtidigt. Jag vill att det går så dåligt som möjligt för ajk samtidigt som att jag vill ha en sprudlande hockeykultur i Stockhollmsområdet.Zam Boni skrev: ↑2025-04-05 10:30:31Du behöver inte vara ett fan av "Stockholmshockeyn", men om du tar ett steg tillbaka och lyfter blick en aning så inser du att en stark Stockholmshockey är BRA för Djurgården. Lyssna tex på WIkegård i senaste Tv4 Hockeypodden.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 13:11:45Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Den enda chansen för Stockholmshockeyn att bli stor igen är alltså att Djurgården läggs ner.
Och AIK.
Och Hammarby.
Sen bildas ett nytt lag. Kanske Stockholm Hockey Club. Kanske Stockholm Capitals. Kanske Fjollträsk Fighters.
Djurgården, AIK, Hammarby borde bli – ett starkt lag av stockholmsjävlar. Samarbete. Känsla av vi mot dom. Nollåttorna mot bonnläpparna. Verkligheten mot drömmarna.
En allians mellan aik och Dif? Kan det vara något? 1891-laget?
Det skulle förmodligen att få en stor mängd fans att sparka bakut och ta avstånd. Själv är jag kluven men är inte sämre än att jag kan åtminstone pröva tanken
Säsongen 2024/25
Trollmforce skrev: ↑2025-04-06 12:46:21Man kan naturligtvis ha mer än en tanke i huvudet samtidigt. Jag vill att det går så dåligt som möjligt för ajk samtidigt som att jag vill ha en sprudlande hockeykultur i Stockhollmsområdet.Zam Boni skrev: ↑2025-04-05 10:30:31Du behöver inte vara ett fan av "Stockholmshockeyn", men om du tar ett steg tillbaka och lyfter blick en aning så inser du att en stark Stockholmshockey är BRA för Djurgården. Lyssna tex på WIkegård i senaste Tv4 Hockeypodden.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 13:11:45Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Den enda chansen för Stockholmshockeyn att bli stor igen är alltså att Djurgården läggs ner.
Och AIK.
Och Hammarby.
Sen bildas ett nytt lag. Kanske Stockholm Hockey Club. Kanske Stockholm Capitals. Kanske Fjollträsk Fighters.
Djurgården, AIK, Hammarby borde bli – ett starkt lag av stockholmsjävlar. Samarbete. Känsla av vi mot dom. Nollåttorna mot bonnläpparna. Verkligheten mot drömmarna.
En allians mellan aik och Dif? Kan det vara något? 1891-laget?
Det skulle förmodligen att få en stor mängd fans att sparka bakut och ta avstånd. Själv är jag kluven men är inte sämre än att jag kan åtminstone pröva tanken
Säsongen 2024/25
Han kanske ville till våran atmosfär men blev nekad? Kan ju ha varit så. Då lär man inte lira bra när man psykiskt vill vara på annan plats och uppleva riktig hockey.Rolv skrev: ↑2025-04-06 12:32:15Hamna av en slump via FB, på en artikel om uttåget ur slutspelet för Leksands J20. Av kommentarerna att döma, verkar inte Gidlöf precis ha storspelat.Osten östlund skrev: ↑2025-04-06 08:50:01Som det är nu, absolut med Hävelid. Men går detta till 6 -7 matcher. Samt en ev. final. Så behöver nog Hävelid få vila. Iskall Andren eller Gidlöf, som spelat en del. Borde ej vara ett svårt val.Nypovich skrev: ↑2025-04-06 08:07:57Enda man ska ställa sig är, vad händer om Hävelid går sönder. Gidlöf borde ju hålla igång på något sätt. Plus att han ville va där han fick spela och nu är det ju avklarat. Som det är nu litar jag på att Hävelid kan ta oss hela vägen.Rolv skrev: ↑2025-04-06 07:45:18 Vad tror ni? Kommer Gidlöf? Bör han komma om möjligheten finns?