Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Tycker vi ska fokusera på vår matchserie.
Skiter i vilka vi får möta i final OM vi går vidare. Det tar vi då.
Kommer inte bli nån lätt resa i semi och final.
Väntat!
Forza DIF!!!
Skiter i vilka vi får möta i final OM vi går vidare. Det tar vi då.
Kommer inte bli nån lätt resa i semi och final.
Väntat!
Forza DIF!!!
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Nu handlar det om att vinna tre matcher till mot SSK. Det som händer efter det kan vi inte påverka nu. Det blir vad det blir och då ska vi vinna fyra matcher.
-
Säsongen 2024/25
Stämmer. Allt annat snack är så jävla meningslöst.Philly Flu skrev: ↑2025-04-04 10:03:25Nu handlar det om att vinna tre matcher till mot SSK. Det som händer efter det kan vi inte påverka nu. Det blir vad det blir och då ska vi vinna fyra matcher.
Drömresultat idag. Vi vinner, Leksand j20 åker ut!
Säsongen 2024/25
Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Den enda chansen för Stockholmshockeyn att bli stor igen är alltså att Djurgården läggs ner.
Och AIK.
Och Hammarby.
Sen bildas ett nytt lag. Kanske Stockholm Hockey Club. Kanske Stockholm Capitals. Kanske Fjollträsk Fighters.
Djurgården, AIK, Hammarby borde bli – ett starkt lag av stockholmsjävlar. Samarbete. Känsla av vi mot dom. Nollåttorna mot bonnläpparna. Verkligheten mot drömmarna.
Avgå Jocke.
Säsongen 2024/25
Ah, en gammal goding från Lasse Anrell. En av flera katastrofer till sportjournalister som AB frontat, i sällskap med Ros och Wennerholm.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 13:11:45Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
Den enda chansen för Stockholmshockeyn att bli stor igen är alltså att Djurgården läggs ner.
Och AIK.
Och Hammarby.
Sen bildas ett nytt lag. Kanske Stockholm Hockey Club. Kanske Stockholm Capitals. Kanske Fjollträsk Fighters.
Djurgården, AIK, Hammarby borde bli – ett starkt lag av stockholmsjävlar. Samarbete. Känsla av vi mot dom. Nollåttorna mot bonnläpparna. Verkligheten mot drömmarna.
Säsongen 2024/25
Befängd slutsats att jag skulle mena att det borde finnas ett enat stockholmslag, för att jag använder termen stockholmshockey. Poängen är att vi har en stad där det är svårt att bedriva hockeyverksamhet, och en klok person förstår att Djurgården skulle få sämre inflytande om man skulle vara det enda elitlaget.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 13:11:45Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Du Janzoo. Kan du sluta mata trollet? För helvete, vill du att folk trycker Ignore på dig också?
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Det är svårt att bedriva hockeyverksamhet i Göteborg också, de har många liknande problem. Men Frölunda går ganska bra ändå. Drar mycket publik och så. Stockholm Capitals måste ju vara vägen att gå?Janzoo skrev: ↑2025-04-04 13:51:56Befängd slutsats att jag skulle mena att det borde finnas ett enat stockholmslag, för att jag använder termen stockholmshockey. Poängen är att vi har en stad där det är svårt att bedriva hockeyverksamhet, och en klok person förstår att Djurgården skulle få sämre inflytande om man skulle vara det enda elitlaget.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 13:11:45Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
Avgå Jocke.
Säsongen 2024/25
My bad, tycker att det är underhållande, får försöka hejda migDIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:05:05Du Janzoo. Kan du sluta mata trollet? För helvete, vill du att folk trycker Ignore på dig också?
Säsongen 2024/25
Kan någon koppla sin chihuahua?DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:05:05Du Janzoo. Kan du sluta mata trollet? För helvete, vill du att folk trycker Ignore på dig också?
Avgå Jocke.
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Jag vet, jag om någon har gjort mig skyldig fler gånger än du kan ana, men det är klokare att låta honom skrika sig hes i mörkret.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:22:03Jag vet, jag om någon har gjort mig skyldig fler gånger än du kan ana, men det är klokare att låta honom skrika sig hes i mörkret.

Avgå Jocke.
Säsongen 2024/25
Långt ifrån lika svårt som i Stockholm.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 14:16:18Det är svårt att bedriva hockeyverksamhet i Göteborg också, de har många liknande problem. Men Frölunda går ganska bra ändå. Drar mycket publik och så. Stockholm Capitals måste ju vara vägen att gå?Janzoo skrev: ↑2025-04-04 13:51:56Befängd slutsats att jag skulle mena att det borde finnas ett enat stockholmslag, för att jag använder termen stockholmshockey. Poängen är att vi har en stad där det är svårt att bedriva hockeyverksamhet, och en klok person förstår att Djurgården skulle få sämre inflytande om man skulle vara det enda elitlaget.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 13:11:45Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
Säsongen 2024/25
Kanske hade varit enklare om vi slapp konkurera om talanger och istider med ett lag som spelar inför halvtomma läktare 90% av matcherna.gaspo skrev: ↑2025-04-04 17:26:10Långt ifrån lika svårt som i Stockholm.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 14:16:18Det är svårt att bedriva hockeyverksamhet i Göteborg också, de har många liknande problem. Men Frölunda går ganska bra ändå. Drar mycket publik och så. Stockholm Capitals måste ju vara vägen att gå?Janzoo skrev: ↑2025-04-04 13:51:56Befängd slutsats att jag skulle mena att det borde finnas ett enat stockholmslag, för att jag använder termen stockholmshockey. Poängen är att vi har en stad där det är svårt att bedriva hockeyverksamhet, och en klok person förstår att Djurgården skulle få sämre inflytande om man skulle vara det enda elitlaget.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-04 13:11:45Jag är ett fan av Djurgården. Inte av "Svensk hockey" eller "Stockholmshockeyn" i stort.
Är det här din dröm?
Men för många här inne verkar det vara så viktigt att det går bra för gnaget att Djurgårdens resultat blir sekundära.
Avgå Jocke.