Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

mforce skrev: 2025-04-01 08:16:38
#10 skrev: 2025-04-01 08:11:57 Ceremoni igår, säker förlust innan matchen ens startat, är det inte slut på svamlet snart.
Vad var det för ceremoni?
Kom sent (klev in till 1-0-jubel) på grund av bilköer.
Frondell fick nåt pris
Dju
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Dju »

mforce skrev: 2025-04-01 08:10:33
Dju skrev: 2025-04-01 07:57:59
Och känner även frustration över klackinsatsen. Har fan ingen röst kvar men det är alldeles för dåligt från våran sida där.
Vi är ganska bortskämda med sinnessjukt tryck från klacken. Jag satt och tänkte att det var en smula ljummet emellanåt men man får påminna sig om att de flesta lag skulle göra vad som helst för att få samma stöd som vår klack ger en dålig dag.
Ja jag är väl villig att hålla med. Men vi kan fortfarande bättre, och det gjorde mig ännu mer irriterad igår. För många fågelholkar som inte tar sitt ansvar. Inte ens serielunk har så låga toppar när vi körde växlingen till "Marcus Krüger".

Men sen var det inte speciellt mycket energi som kom från isen efter första.

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Dju skrev: 2025-04-01 08:22:31
Och känner även frustration över klackinsatsen. Har fan ingen röst kvar men det är alldeles för dåligt från våran sida där.
Vi är ganska bortskämda med sinnessjukt tryck från klacken. Jag satt och tänkte att det var en smula ljummet emellanåt men man får påminna sig om att de flesta lag skulle göra vad som helst för att få samma stöd som vår klack ger en dålig dag.
Ja jag är väl villig att hålla med. Men vi kan fortfarande bättre, och det gjorde mig ännu mer irriterad igår. För många fågelholkar som inte tar sitt ansvar. Inte ens serielunk har så låga toppar när vi körde växlingen till "Marcus Krüger".

Konstigt att energin inte kom därifrån då vi gjorde en av dom bästa perioderna i år
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-01 07:34:06
JiWe skrev: 2025-04-01 07:30:07 Oväntat att somliga ger upp säsongen nu när slutspelets första förlust är ett faktum… :roll:
Lets be honest, de som klagar, klagar på samma sak som efter första matchen mot Mora, trots att vi vann (och trots att vi fortsatte att vinna efter det).
Det är inget nytt som tillkommit nu efter en match mot SSK.
Det här var så sjukt förutsägbart så det finns inte.
Vad ska man säga då? Grattis och wow vilket hockeykunnande ni besitter! Ni har verkligen sett det ingen sett, hur har vi kunnat missa det!
Så trött på er gnällkukar som säkert mår bättre efter de (få) gånger vi torskat denna säsong. Helt otroliga är ni.

Med det sagt är man jävligt bitter över insatsen i 2a och 3e perioden igår. Och känner även frustration över klackinsatsen. Har fan ingen röst kvar men det är alldeles för dåligt från våran sida där.
Vi gör en ok match men det är inte tillräckligt om man inte hittar nät. Bara upp på hästen, öka på till nästa match så ska vi fan ta det här.
Upp till bevis om gruppens starka mentalitet är på riktigt nu. Klasen var fly förbannad igår och det gillar man.

Alltid oavsett!
Jag säger att det var förutsägbart, och att inget nytt har tillkommit i våra brister.
Det tillsammans med att valet föll för SSK, man såg det här scenariot komma lång väg.
Så det blir parodiskt när det kommer folk och säger att man gett upp efter första förlusten i slutspelet.
Dju

Säsongen 2024/25

Inlägg av Dju »

#10 skrev: 2025-04-01 08:25:20
Dju skrev: 2025-04-01 08:22:31

Konstigt att energin inte kom därifrån då vi gjorde en av dom bästa perioderna i år
Tolkar det som ironi men tror den landar lite fel?
Första perioden bra. Efter det mindre bra.
Dju

Säsongen 2024/25

Inlägg av Dju »

.
Senast redigerad av Dju den 2025-04-01 08:43:15, redigerad totalt 1 gånger.
Dju

Säsongen 2024/25

Inlägg av Dju »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-01 08:30:27
JiWe skrev: 2025-04-01 07:30:07 Oväntat att somliga ger upp säsongen nu när slutspelets första förlust är ett faktum… :roll:
Lets be honest, de som klagar, klagar på samma sak som efter första matchen mot Mora, trots att vi vann (och trots att vi fortsatte att vinna efter det).
Vad ska man säga då? Grattis och wow vilket hockeykunnande ni besitter! Ni har verkligen sett det ingen sett, hur har vi kunnat missa det!
Så trött på er gnällkukar som säkert mår bättre efter de (få) gånger vi torskat denna säsong. Helt otroliga är ni.

Med det sagt är man jävligt bitter över insatsen i 2a och 3e perioden igår. Och känner även frustration över klackinsatsen. Har fan ingen röst kvar men det är alldeles för dåligt från våran sida där.
Vi gör en ok match men det är inte tillräckligt om man inte hittar nät. Bara upp på hästen, öka på till nästa match så ska vi fan ta det här.
Upp till bevis om gruppens starka mentalitet är på riktigt nu. Klasen var fly förbannad igår och det gillar man.

Alltid oavsett!
Jag säger att det var förutsägbart, och att inget nytt har tillkommit i våra brister.
Det tillsammans med att valet föll för SSK, man såg det här scenariot komma lång väg.
Så det blir parodiskt när det kommer folk och säger att man gett upp efter första förlusten i slutspelet.
Det är inte svårare än att gå tillbaka någon sida där du säger att vi aldrig kommer ta den här matchserien, samt att du lägger säsongen på hyllan.
Vi har torskat en match. Jag tolkar det som att ge upp. Eller är jag lika orimlig som när jag kallar dig och andra som hellre bara gnäller, gnällkuk? (Nu hann du redigera bort det men genuin fråga)
Användarvisningsbild
Fågelholken

Säsongen 2024/25

Inlägg av Fågelholken »

Vad är det för tråkig inställning här.

Vi har förlorat en match, en match. Hur många gånger i historien har man vänt något sånt? Tusentals.

Tur att våra spelare inte gnäller såhär, då kan dom sluta spela efter en match.

Forza diffen. Nya tag.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Fågelholken skrev: 2025-04-01 08:53:28 Vi har förlorat en match, en match. Hur många gånger i historien har man vänt något sånt? Tusentals.
Precis, kämpa även fast det är tufft. Aik vände 1-3 till seger. HV vände 0-2 till 4-2.

Det är inte slut förrän det är slut, sedan tror jag borta/hemma inte har någon betydelse heller.
Avskaffa tre mot tre.
JiWe

Säsongen 2024/25

Inlägg av JiWe »

Möjligt att det är så men likväl är det lite enklare att hävda att man såg detta komma efter en förlust. Eller hade du verkligen gett upp säsongen (åter igen) om vi levererat första perioden x3 igår och sopat ssk av banan?

Det är mest sånt jag kan hänga upp mig på att folk är så jäkla kortsiktiga i analysen… En torsk (i stort sett skit samma hur det ser ut) och direkt är allt åt helvete..

Är ju inte direkt så att gårdagen är ett facit på hur den här matchserien kommer sluta.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Dju skrev: 2025-04-01 08:42:34
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-01 08:30:27

Alltid oavsett!
Det är inte svårare än att gå tillbaka någon sida där du säger att vi aldrig kommer ta den här matchserien, samt att du lägger säsongen på hyllan.
Vi har torskat en match. Jag tolkar det som att ge upp. Eller är jag lika orimlig som när jag kallar dig och andra som hellre bara gnäller, gnällkuk? (Nu hann du redigera bort det men genuin fråga)
Jag tycker aldrig det finns anledning att kalla folk kukar på ett forum.

Personligen har jag nog gett upp säsongen, förberett mig på Hockeyallsvenskan 25/26 men hoppas på det bästa. Men det är inte på grund av en enstaka förlust.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-04-01 09:15:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Fågelholken

Säsongen 2024/25

Inlägg av Fågelholken »

Mattias_87 skrev: 2025-04-01 08:54:57
Fågelholken skrev: 2025-04-01 08:53:28 Vi har förlorat en match, en match. Hur många gånger i historien har man vänt något sånt? Tusentals.
Precis, kämpa även fast det är tufft. Aik vände 1-3 till seger. HV vände 0-2 till 4-2.

Det är inte slut förrän det är slut, sedan tror jag borta/hemma inte har någon betydelse heller.
Precis. Hemma eller borta spelar ingen roll för dif. Så hemmaförlusten spelar relativt en liten roll.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Jim Morrison skrev: 2025-03-31 21:07:21
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 21:02:28 Hur kan du se så lätt på att harva i den här skitligan? Folk på läktaren och sponsorer kommer såklart att tröttna till slut, och då är våran framtid väldigt oklar.

Till den här säsongen:
Att SSK skulle vara bättre än oss det var det många som tryckte på redan i lördags, och då blev man idiotförklarad, otroligt dåligt val.
Att målvakten och ineffektiviteten skulle fälla avgörandet var också väldigt tydligt, men det sedan i… Oktober typ.

Finns inte en chans att vi tar det här.
Jag ser verkligen inte lätt på det men jag ser det som en möjlighet. En möjlighet som existerar för att vi själva som förening satt oss där. Vi kan inte gnälla oss upp utan får se till att spela oss upp.

Om det blir i år, fem år eller om tio år så är slutsatsen den samma. Vi kommer fortsätta vara där och stötta och hoppas på att vi tar fler bra beslut än dåliga.

Jag ser inget värde i att ge upp nu innan vi förlorar fyra matcher och jag ser inget värde i att gnälla och klaga för det kommer inte ge oss någonting - utom möjligtvis försämra våra chanser om det av någon anledning sprider sig till läktaren.
Lyssnade på hockeypodden med Wikegård. Nu menar jag det inte men nästan så att man vill att han ska få tid på sig att bygga sitt DIF i HA ett år till.
Om vi går upp så kommer det att vara en sådan hets nästa år att inte åka ur igen. Kommer säkert tas en del kortsiktiga beslut som är negativa för oss, för nej, jag räknar inte med att vi lyckas göra en Brynäs.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Noterar förvrigt att Frölunda torskade första matchen hemma mot Timrå i SHL-slutspelet med 2-4.

Dom vann sedan serien med 4-2.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
mårten

Säsongen 2024/25

Inlägg av mårten »

Jim Morrison skrev: 2025-04-01 10:43:45 Noterar förvrigt att Frölunda torskade första matchen hemma mot Timrå i SHL-slutspelet med 2-4.

Dom vann sedan serien med 4-2.

Det är sant , sen är det värt att nämna deras målvakter har varit helt outstanding, speciellt Lasse
Skriv svar