Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev: 2025-03-31 20:55:16
Jim Morrison skrev: 2025-03-31 20:51:38
Trist om det händer men då har vi lärt oss en läxa till nästa säsong.
Det är väl det vi inte gjort? Vi har inte prioriterat målvaktspositionen en enda säsong sen vi åkte ner.

Lindbom var det ingen som väntade sig skulle vara så bra. Och vi behöver inte prata om Andrén/Hävelid.

Nu när vi dessutom förlängt med Hävelid så lär det vara exakt samma skit nästa säsong.
Jag tror absolut att Wiken kommer värva något riktigt vasst till målvaktspositionen nästa säsong oavsett serie.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 20:48:27 Sådär lätt var det att vända en hemmaplansfördel.
Jag är inte direkt förvånad över resultatet. Den här ineffektiviteten framåt och en medioker målvakt är ingenting man går upp med, det är en svindålig kombo.

Hade vi haft Gidlöf från start (tränat med oss) så hade man kunnat slänga in honom direkt nu i match 2.

Förväntar mig fortsatt Hockeyallsvenskt spel om Hugo eller Viktor ska stå.
MoDo var väl nere i en väldans massa år så det vore varken konstigt eller ovanligt.

Hur kan du se så lätt på att harva i den här skitligan? Folk på läktaren och sponsorer kommer såklart att tröttna till slut, och då är våran framtid väldigt oklar.

Till den här säsongen:
Att SSK skulle vara bättre än oss det var det många som tryckte på redan i lördags, otroligt dåligt val.
Att målvakten och ineffektiviteten skulle fälla avgörandet var också väldigt tydligt, men det sedan i… Oktober typ.

Finns inte en chans att vi tar det här.
Det här Djurgården vi såg ikväll får mig att må totalt PISS, och jag lägger ner säsongen nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 21:02:28 Hur kan du se så lätt på att harva i den här skitligan? Folk på läktaren och sponsorer kommer såklart att tröttna till slut, och då är våran framtid väldigt oklar.

Till den här säsongen:
Att SSK skulle vara bättre än oss det var det många som tryckte på redan i lördags, och då blev man idiotförklarad, otroligt dåligt val.
Att målvakten och ineffektiviteten skulle fälla avgörandet var också väldigt tydligt, men det sedan i… Oktober typ.

Jag ser verkligen inte lätt på det men jag ser det som en möjlighet. En möjlighet som existerar för att vi själva som förening satt oss där. Vi kan inte gnälla oss upp utan får se till att spela oss upp.

Om det blir i år, fem år eller om tio år så är slutsatsen den samma. Vi kommer fortsätta vara där och stötta och hoppas på att vi tar fler bra beslut än dåliga.

Jag ser inget värde i att ge upp nu innan vi förlorar fyra matcher och jag ser inget värde i att gnälla och klaga för det kommer inte ge oss någonting - utom möjligtvis försämra våra chanser om det av någon anledning sprider sig till läktaren.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Karlander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 21:02:28
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 20:48:27 Sådär lätt var det att vända en hemmaplansfördel.
Jag är inte direkt förvånad över resultatet. Den här ineffektiviteten framåt och en medioker målvakt är ingenting man går upp med, det är en svindålig kombo.

Hade vi haft Gidlöf från start (tränat med oss) så hade man kunnat slänga in honom direkt nu i match 2.

Förväntar mig fortsatt Hockeyallsvenskt spel om Hugo eller Viktor ska stå.
MoDo var väl nere i en väldans massa år så det vore varken konstigt eller ovanligt.

Hur kan du se så lätt på att harva i den här skitligan? Folk på läktaren och sponsorer kommer såklart att tröttna till slut, och då är våran framtid väldigt oklar.

Till den här säsongen:
Att SSK skulle vara bättre än oss det var det många som tryckte på redan i lördags, och då blev man idiotförklarad, otroligt dåligt val.

Otroligt surt att torska den viktiga första matchen. Vi måste upp ett par snäpp på effektiviteten och Hävelid skulle behövt ta något av målen.

Men det är ju inte så att vi är sämre än SSK i 5v5 över 60 minuter. Det är otroligt mycket hockey kvar att spela innan den här serien är avgjord, ingen idé att måla fan på väggen och döma ut chanserna fullständigt efter match 1 i bäst av 7.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Jim Morrison skrev: 2025-03-31 21:07:21
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 21:02:28 Hur kan du se så lätt på att harva i den här skitligan? Folk på läktaren och sponsorer kommer såklart att tröttna till slut, och då är våran framtid väldigt oklar.

Till den här säsongen:

Jag ser verkligen inte lätt på det men jag ser det som en möjlighet. En möjlighet som existerar för att vi själva som förening satt oss där. Vi kan inte gnälla oss upp utan får se till att spela oss upp.

Om det blir i år, fem år eller om tio år så är slutsatsen den samma. Vi kommer fortsätta vara där och stötta och hoppas på att vi tar fler bra beslut än dåliga.

Jag ser inget värde i att ge upp nu innan vi förlorar fyra matcher och jag ser inget värde i att gnälla och klaga för det kommer inte ge oss någonting - utom möjligtvis försämra våra chanser om det av någon anledning sprider sig till läktaren.
All heder till er som orkar.
Jag själv mår inte bra av att se skiten.

Detta var ju så otroligt förutsägbart. Vi visste exakt vad vi fick av Hugo, ett lag utan målskyttar och nu… valet av semifinalmotståndare.
Detblir3poäng

Säsongen 2024/25

Inlägg av Detblir3poäng »

Just nu har södertälje gjort 56 poäng på 6 matcher, medans vi gjort 37 poäng på 5 matcher i slutspelet såhär långt.... då mötte vi sämre motstånd också (på pappret). Är många som måste börja bidra med poäng i vårt lag nu!!
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Gidlöf måste fan hit nu. Är ett jävla underbetyg att han inte redan är här. Är 50 mille i potten!

Bara lös det WIken, bara lös det!!!!!
Användarvisningsbild
dlopajo

Säsongen 2024/25

Inlägg av dlopajo »

Targetaid 2.0: Gidlöfs reskassa.

Var går gränsen mellan 'ekonomiska incitament' och muta egentligen? :roll:
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Thoresens skada kom minst sagt olägligt, han är ju inte kry än, det syntes ju lång väg.
Återigen står man med den viktigaste spelaren skadad när det väl gäller. Han som skulle vara bäst nu.

Också en anledning till att valet är konstigt. Vi hade kunnat möta ett slutkört gnaget ikväll. Istället väljer vi det tyngsta och fysiskt svåra SSK.
Som sagt, det här jävla valet.
Fan va uselt.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Om vi misslyckas med att gå upp i år så är det en hel del dåliga val från ledarhåll man kommer se tillbaka på.

Just nu känns det som att vi kastar bort en gyllene chans helt på egen hand.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Vikas skrev: 2025-03-31 22:05:29 Om vi misslyckas med att gå upp i år så är det en hel del dåliga val från ledarhåll man kommer se tillbaka på.

Slips frågan hade man börjat finna sig i.

Men valet i lördags. Gick så snabbt, hur han motiverade det. Man knappt fattade det!

Varenda jävel man pratat med hade njutit av att köra över råtta. 7 matcher, vinst sudden. Dom kommer aldrig orka mer 1 - 2 matcher.

Skulle det vara så? Så dopingkontroll på laget. Samt deras fysteam, måste vara bland dom bästa i världen!

Fan blir då jävla lack, idiotiskt!

BIK- SSK hade garanterat gått till 7 matcher.
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-31 22:14:11, redigerad totalt 1 gånger.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Vikas skrev: 2025-03-31 22:05:29 Om vi misslyckas med att gå upp i år så är det en hel del dåliga val från ledarhåll man kommer se tillbaka på.

Så är det.
Står Wikegård på Instagram och pratar om sin jävla proceeesssss i Maj fortfarande kanske?
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Delade vi ut en enda rejäl tackling ikväll? Ärlig fråga.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Detblir3poäng skrev: 2025-03-31 21:38:24 Just nu har södertälje gjort 56 poäng på 6 matcher, medans vi gjort 37 poäng på 5 matcher i slutspelet såhär långt.... då mötte vi sämre motstånd också (på pappret). Är många som måste börja bidra med poäng i vårt lag nu!!
Vad är det för sett att se på det? Som att mål med andraassist är tre gånger så värt som solomål.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

thelinho skrev: 2025-03-31 22:30:02 Delade vi ut en enda rejäl tackling ikväll? Ärlig fråga.
Många
It's easier to be an asshole to words than to people
Skriv svar