Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Känner på mig att man kommer att försöka köra över Hävelid så mycket som möjligt. Det är SSK :s största chans att vinna matchserien
4-3-3
-
Säsongen 2024/25
Jag vettefan altså.
Rykten gick ju att vi ville ha hit Gidlöf som tvåa. Om Hävelid utgår så tror jag Gidlöf kommer hit och kommer få konkurrera om en plats.
Därav skulle det vara ett stort misstag att "köra över" Hävelid med flit, för vi får in en bättre målvakt.
Rent generellt i målvaktsfrågan så tycker jag det är enorm fördel SSK i Tuohimaa eftersom vi får räkna bort Gidlöf om våra målvakter är hela.
Säsongen 2024/25
De har kört på Musses grabb i 3 av 5 matcher i kvarten. Alla här på slutet. Så säkerligen Håkansson i kassen!DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-31 10:55:51Jag vettefan altså.
Rykten gick ju att vi ville ha hit Gidlöf som tvåa. Om Hävelid utgår så tror jag Gidlöf kommer hit och kommer få konkurrera om en plats.
Därav skulle det vara ett stort misstag att "köra över" Hävelid med flit, för vi får in en bättre målvakt.
Rent generellt i målvaktsfrågan så tycker jag det är enorm fördel SSK i Tuohimaa eftersom vi får räkna bort Gidlöf om våra målvakter är hela.
-
Säsongen 2024/25
Yes, men det kan också vara för att Tuohimaa gått otroligt mycket i serien.Manijock skrev: ↑2025-03-31 11:15:51De har kört på Musses grabb i 3 av 5 matcher i kvarten. Alla här på slutet. Så säkerligen Håkansson i kassen!DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-31 10:55:51Jag vettefan altså.
Ser det inte som omöjligt att man ville spara han till semifinal om man märkte att Håkansson kunde hantera Kalmar.
Å andra sidan blir det inte "lätt" för att Håkansson står heller. Målvaktssidan är bättre än våran, båda inräknat.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-03-31 11:37:21, redigerad totalt 1 gånger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Tog ett tag innan jag förstod "kört på Musses grabb". Tänkte att de kört på sin egen målvakt.Manijock skrev: ↑2025-03-31 11:15:51De har kört på Musses grabb i 3 av 5 matcher i kvarten. Alla här på slutet. Så säkerligen Håkansson i kassen!DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-31 10:55:51Jag vettefan altså.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Mer rädd att de ger sig på våra gubbar. Det var snudd på ovårdat spel i kvarten mot Kalmar, vill inte se att vi viker en tum i det fysiska spelet.
Säsongen 2024/25
Är det bara för mig som klockan på forumet inte är omställt till sommartid?
Säsongen 2024/25
När har klockan här visat rätt? Tycker alltid att det ser fel ut.
Edit: Oj fan, nu visar den ju rätt.
Edit: Oj fan, nu visar den ju rätt.

Säsongen 2024/25
Usch … har ju varit lugnt i kroppen en vecka.
Nu kommer ångesten krypande.
Nu kommer ångesten krypande.
Säsongen 2024/25
Vet att vi har match 1 och 2 först på Hovet men fan, in och köp upp alla sittplatser på sektionerna bredvid bortastå/bortasitt!
Säsongen 2024/25
Ring Gidlöf. Lova honom förstaspaden om det behövs.
Hugo håller inte.
Tror tyvärr WIkegård är för tjurskallig för att erkänna att han gjorde fel. Så vi lär åka ut istället.
Hugo håller inte.
Tror tyvärr WIkegård är för tjurskallig för att erkänna att han gjorde fel. Så vi lär åka ut istället.
-
Säsongen 2024/25
Sådär lätt var det att vända en hemmaplansfördel.
Jag är inte direkt förvånad över resultatet. Den här ineffektiviteten framåt och en medioker målvakt är ingenting man går upp med, det är en svindålig kombo.
Hade vi haft Gidlöf från start (tränat med oss) så hade man kunnat slänga in honom direkt nu i match 2.
Förväntar mig fortsatt Hockeyallsvenskt spel om Hugo eller Viktor ska stå.
Jag är inte direkt förvånad över resultatet. Den här ineffektiviteten framåt och en medioker målvakt är ingenting man går upp med, det är en svindålig kombo.
Hade vi haft Gidlöf från start (tränat med oss) så hade man kunnat slänga in honom direkt nu i match 2.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
MoDo var väl nere i en väldans massa år så det vore varken konstigt eller ovanligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-31 20:48:27 Sådär lätt var det att vända en hemmaplansfördel.
Trist om det händer men då har vi lärt oss en läxa till nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Finns inte en chans att dom vill ha bort Hävelid ur målet, skjut så blir det mål var fjärde femte gång. Dom är skitnöjda med våra målvakter.

Säsongen 2024/25
Det är väl det vi inte gjort? Vi har inte prioriterat målvaktspositionen en enda säsong sen vi åkte ner.Jim Morrison skrev: ↑2025-03-31 20:51:38
Trist om det händer men då har vi lärt oss en läxa till nästa säsong.
Lindbom var det ingen som väntade sig skulle vara så bra. Och vi behöver inte prata om Andrén/Hävelid.
Nu när vi dessutom förlängt med Hävelid så lär det vara exakt samma skit nästa säsong.