Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2025-03-29 22:34:47
-daniel- skrev: 2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.

Anyway, fegt av oss att inte välja Solna. SSK känns jobbiga och det lag jag trots allt är lite rädd för. Men sett över 7 matcher måste och bör vi vinna.

Jag tror Solna vs BIK blir en jämn historia.
Fegt? Varför ska vi välja ett bättre lag än SSK menar du?
Solna kom 6a i serien. Solna har gått 7 matcher, varav 2 till sudden. Solna skulle få 1 dag vila.

Där har du varför.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Manijock skrev: 2025-03-29 21:45:12
dr111DIF skrev: 2025-03-29 21:39:58
Manijock skrev: 2025-03-29 21:36:57 Alltså taktiskt passar Ssk typ 20 gånger bättre än Aik. Kimby hade inte behövt ljuga. Skit I tabellen, det är motståndet och hur vi passar mot dem som är viktigt. Det är inte så jävla märkvärdigt som Lindberg står och dillar om nu i studion.
Man får inte bli blind på resultat för vi har sköljt över AIK i typ alla matcher men haft marginaler mot oss. SSK har vi visserligen också varit bättre än men mer jämnt ändå.

SSK vill spela samma hockey som oss men vi är nog bättre på det, vi tar det men kan bli några matcher.
Vi har en riktig valp i kassen som vikit ner sig i alla derbyn. En stor anledning bara där.

Men framförallt är aiks sätt att spela extremt opassande för oss. Rent objektivt! Om vi lägger själva derbycirkusen åt sidan.
Finns inte fog för att de skulle passa oss dåligt taktiskt tycker jag. Visserligen inte SSK heller men AIK har vi kontrollerat nästan totalt i 3/4 i år. De har knipigt segrar på grund av guds nåder och poängen du har om målvaksspelet.

Men nu har vi SSK, kan dock smaka surt att vi tar ett utvilat SSK om BIK sveper ett AIK som fick köra slut sig mot ett riktigt svagt löven.

Får hoppas Kimby talar sanning att vi ställt in oss på SSK oavsett och ägnat hela veckan åt att träna på hur vi ska bryta ner dom, och inte väntat på sista förhoppning att få löven.

Sen kan det vara osmart med derby i semin för det kan kosta i avstängningar och skador.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2025-03-29 22:43:07
-daniel- skrev: 2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.

Anyway, fegt av oss att inte välja Solna. SSK känns jobbiga och det lag jag trots allt är lite rädd för. Men sett över 7 matcher måste och bör vi vinna.

Solna kom 6a i serien. Solna har gått 7 matcher, varav 2 till sudden. Solna skulle få 1 dag vila.

Där har du varför.
Om aik hade haft Roger Melin sedan dag ett hade dom legat minst trea i serien, det lovar jag. Otroligt underskattat lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

För övrigt, vad händer med löven nu som gjorde massa bokföringstrix mot framtiden a la FC Barcelona för att bara få till ett felbalanserat Kenttä-bygge igen? Känns som HA seglat ifrån Kenttäs stil, man behöver mer än spets för att lyckas senaste säsongerna.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-03-29 22:39:24
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-29 22:37:03

Du får gärna utveckla att gnaget skulle vara ett bättre lag än SSK?
Dom har bättre siffror än SSK sedan Melin tillkom åtminstone. Absolut noll konstigt att vi inte väljer dom i en semi.
Det är faktiskt ganska anmärkningsvärt att vi inte väljer det sämst placerade laget, som tvingats spela 7 tighta matcher precis nyss och som får gå in i en semi utan vila, medan vi hunnit rehaba och tagit det lugnt i nio dygn.
Ganska säker på att vi hade valt Löven om de gått vidare. Det känns som att Kimby och co har väldigt stor respekt för gnaget (rädda, om man vill uttrycka sig så).

Jag vet inte hur mycket siffrorna spelar roll i ett tight slutspel, speciellt inte efter att orken börjar sjunka och man har småskador på en del spelare.
Nej, jag vidhåller att SSK är ett sämre val.

Men jag har ofta fel om den här jäkla ligan och jag hoppas jag jag har det nu också.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev: 2025-03-29 22:45:20

Där har du varför.
Om aik hade haft Roger Melin sedan dag ett hade dom legat minst trea i serien, det lovar jag. Otroligt underskattat lag.
Jag tycker också Solna under Melin är ett bra lag, men de hade inte orkat med en längre serie med derbyn. Jag tycker vårt val skickar signaler om hur rädda vi är, och understryker precis just det som börjat växa till en sanning även i hockeyn.

Men skit samma, jag skrev i ju tidigare att alla måste stå bakom Team Kimby's val, oavsett. Så låt oss göra så och knäcka Tälje nu.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2025-03-29 22:45:20

Där har du varför.
Akta. Nu kommer du bli kallad gnagetrunkare och skitnödig härinne :lol:

Kan folk bara lägga grundserien åt sidan och titta konstruktivt på vad vi har att välja på här. Aik hade kommit före ssk i tabellen om Melin hade varit med från början GARANTERAT. Gå inte på tv4s krigsrubrikssättning nu. Hade Lindberg varit något sånär insatt så hade han fattat att detta valet knappast är varken chockerande eller kontroversiellt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Det finns fyra lag kvar i slutspelet och SSK är det sämsta av dom. Det betyder inte att dom är dåliga men dom är sämst av oss, BIK och gnihet. För mig finns det noll prestige eller coolhet att välja aik i en semifinal när dom är ett bättre lag trots att dom slutade sämre till i tabellen.

Vi ska till final och vi ska till SHL. Det finns ingen plats för att vara hederliga eller fräcka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårdsgubben

Säsongen 2024/25

Inlägg av Djurgårdsgubben »

Råtta blir livsfarliga nu. Tror inte vi rår på dem i en final. :(
Praetori

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-29 22:48:00
Jim Morrison skrev: 2025-03-29 22:39:24
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-29 22:37:03

Du får gärna utveckla att gnaget skulle vara ett bättre lag än SSK?
Dom har bättre siffror än SSK sedan Melin tillkom åtminstone. Absolut noll konstigt att vi inte väljer dom i en semi.
Det är faktiskt ganska anmärkningsvärt att vi inte väljer det sämst placerade laget, som tvingats spela 7 tighta matcher precis nyss och som får gå in i en semi utan vila, medan vi hunnit rehaba och tagit det lugnt i nio dygn.
Ganska säker på att vi hade valt Löven om de gått vidare. Det känns som att Kimby och co har väldigt stor respekt för gnaget (rädda, om man vill uttrycka sig så).

Jag vet inte hur mycket siffrorna spelar roll i ett tight slutspel, speciellt inte efter att orken börjar sjunka och man har småskador på en del spelare.
Nej, jag vidhåller att SSK är ett sämre val.

Men jag har ofta fel om den här jäkla ligan och jag hoppas jag jag har det nu också.
Nej. Med tanke på att vi matchar och tränar på samma arena vore det suboptimalt att möta Gnaget redan nu. Nu får de resdagar borta mot BIK medan vi får ha stället för oss själva mot SSK inledningsvis. Sen blir det stökigt kring deras hemmamatcher men det hade det ju blivit ändå om vi valt dem direkt.

Men men. Vi kanske ändå får äta upp det om vi inte tar oss förbi tälje.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tur tränarna använder hjärnan och inte kulorna i sina val. :D
Alla? vet att ett derby lever sitt eget liv, det styrs inte av tabellplacering , favoriter mm.
Onödigt att chansa liksom. Sedan tar jag gärna råtta i final, och det gör såklart laget också.
Men det här laget ska till shl, inget annat spelar någon roll, vi ska upp. Just i semi passar ssk bra, vi vet mera vad vi får där.

Senast vi gick upp hjälpte aik till ordentligt.
Tänk om de hjälper oss slippa Bofors i finalen?
Men jag tror Bik kommer svepa gnaget.
De har förbrukat sin tur och kraft mot Löven.
Bofors är något helt annat än Löven.

Alla lag i semi är bra. Men nog ska vi kunna slå ut tälje. Sedan stundar en väntad final mellan ettan och tvåan i serien.
Hoppas gnaget kan ta någon match. Och att vi undviker en game seven.

Kämpa.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-03-29 22:55:31 Det finns fyra lag kvar i slutspelet och SSK är det sämsta av dom. Det betyder inte att dom är dåliga men dom är sämst av oss, BIK och gnihet. För mig finns det noll prestige eller coolhet att välja aik i en semifinal när dom är ett bättre lag trots att dom slutade sämre till i tabellen.

Vi ska till final och vi ska till SHL. Det finns ingen plats för att vara hederliga eller fräcka.
Oavsett så har gnaget fortfarande spelat 7 matcher mot Löven och rest till Umeå 3 vändor. Kom inte och säg att det inte spelar någon roll.
De hade aldrig orkat fortsätta en varannan-dag serie mot oss. Speciellt inte om den går till 6-7 matcher.

Om gnaget är så jäkla bra som ni påstår, varför satt segern mot Löven så hårt inne då? Ni är ju samma personer som påstår att Löven är så jäkla dåliga. Det går inte ihop.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

I mina ögon hade vi fått möta Södertälje hur som helst.

Om det är bättre att möta dem i semi när alla är någorlunda friska och krya eller i en final när spelare i båda lagen troligen har en del skavanker...det är en bättre fråga.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-29 23:05:33
Jim Morrison skrev: 2025-03-29 22:55:31 Det finns fyra lag kvar i slutspelet och SSK är det sämsta av dom. Det betyder inte att dom är dåliga men dom är sämst av oss, BIK och gnihet. För mig finns det noll prestige eller coolhet att välja aik i en semifinal när dom är ett bättre lag trots att dom slutade sämre till i tabellen.

Oavsett så har gnaget fortfarande spelat 7 matcher mot Löven och rest till Umeå 3 vändor. Kom inte och säg att det inte spelar någon roll.
De hade aldrig orkat fortsätta en varannan-dag serie mot oss. Speciellt inte om den går till 6-7 matcher.

Om gnaget är så jäkla bra som ni påstår, varför satt segern mot Löven så hårt inne då? Ni är ju samma personer som påstår att Löven är så jäkla dåliga. Det går inte ihop.
Det enda jag vet är att aik är bättre än SSK och jag behöver inte veta någonting mer än så. Vi väljer det ”sämsta” laget och försöker gå vidare till final.

Tycker det är bra att man inte tar ”matcher spelade” i beaktning utan enbart går på kvalitet.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 2024/25

Inlägg av Exile »

Löven går alltså ut med förlusten på sociala medier nu först +3h senare...haha

https://x.com/Bjorkloven/status/1906111445051273306
Skriv svar