Tror du verkligen att Karlskoga kommer leka ut Aik? Dom har nog mer ork än vad vi tror. Att gå till game 7 i semi då lär det bli rejält tufft i finalen däremot.
Säsongen 2024/25
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Oavsett, Gnaget kommer -inte- slå biken över sju matcher.
Vi kommer ta oss förbi SSK.
Finalen kommer, som brukligt, stå mellan de två över tid bästa lagen.
Tabellen ljuger inte.
Vi kommer ta oss förbi SSK.
Finalen kommer, som brukligt, stå mellan de två över tid bästa lagen.
Tabellen ljuger inte.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Säsongen 2024/25
Helt ärligt hade jag hellre mött BIK än SSK.
Jag tycker SSK är det mest kompletta laget.
Den som vinner våran serien tar sig upp, skulle jag säga.
Men visst. Man har ju svängt en hel del sedan 10-15 omgångar tillbaka. Nuvarande form är bättre att gå på tycker jag. SSK har också blivit starkare med Eriksson och Souch.
Säsongen 2024/25
Taktiskt och psykologiskt är SSK det bästa valet. Man har haft tid att förbereda sig för det och det är klokt sett till resor, eftersom det blir korta turer för oss medan AIX och BikBok får fortsätta sin långpendling.
Misstog mig på Löven. Trodde de skulle ta det. Besviken på Real Umeå.
Misstog mig på Löven. Trodde de skulle ta det. Besviken på Real Umeå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Real Umeå vilket skämt hoppas att Kenttä får livstidskontrakt med löven
Säsongen 2024/25
Lite besviken på att vi inte valde gnaget. Dock litar jag fullt ut på Kimby. Han tog oss till grundserieseger och 4-0 mot Mora. Skönt att slippa gå runt och fundera mer över det där förbannade valet. Slut upp, släpp loss och sjung DIF till final!
Säsongen 2024/25
Man kan ju tänka som så att det är bra att möta det bästa laget som är kvar nu när man är utvilade och alla är hela, för ssk är ju det klart bästa laget som är kvar som jag ser det och fyllde på bäst av alla inför slutspelet.
Tror också Kimby känner att han vill undvika Melin om möjligt...
Tror också Kimby känner att han vill undvika Melin om möjligt...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.
Anyway, fegt av oss att inte välja Solna. SSK känns jobbiga och det lag jag trots allt är lite rädd för. Men sett över 7 matcher måste och bör vi vinna.
Jag tror Solna vs BIK blir en jämn historia.
Anyway, fegt av oss att inte välja Solna. SSK känns jobbiga och det lag jag trots allt är lite rädd för. Men sett över 7 matcher måste och bör vi vinna.
Säsongen 2024/25
Solna och BikBok är ganska lika. Väldigt fysiskt spel, snudd på grisigt. Men BikBok är mer utvilade och har hemmafördel, vassare spets och bättre målis (i slutspelet). Det borde fälla avgörandet till deras fördel.-daniel- skrev: ↑2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.
Skulle vara en bragd om Melins gäng slog ut BikBok
-
Säsongen 2024/25
Undrar (seriös fråga, inget försök att vara rolig), hur du tänker här?-daniel- skrev: ↑2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.
Som jag ser det. Vi har hackat oss fram mot Mora, jag köper inte det som andra påstått här inne, att ”vi gjorde endast det som krävdes” osv, vi har varit ganska usla i PP, i BP och ineffektiva i 5v5.
Nu möter vi ett lag som har fått igång sina stjärnor, tacklas mest och har stora tunga spelare, bäst målvakt i serien och som haft en relativt komfortabel resa till semi. Med komfortabel menar jag att det ser otroligt bra ut.
Vad är det som gör att du och några till anser att SSK är ett bättre val än gnaget?
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-03-29 22:34:16, redigerad totalt 1 gånger.
-
Säsongen 2024/25
Brynäs möte Nybro och Bik, innan oss. Förra säsongen.
Hade hoppats att BIK och SSk skulle kört slut på varandra.
Känns 50/50. Nu måste vi helst ta dom 2 hemma.
Om råtta orkar stå emot mer än 2 matcher? Så måste dom ha en av världens bästa fys team!
7 matcher, varannan dag är tufft. Thore klarade 2
Hade hoppats att BIK och SSk skulle kört slut på varandra.
Känns 50/50. Nu måste vi helst ta dom 2 hemma.
Om råtta orkar stå emot mer än 2 matcher? Så måste dom ha en av världens bästa fys team!
7 matcher, varannan dag är tufft. Thore klarade 2
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-29 22:36:46, redigerad totalt 3 gång.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Fegt? Varför ska vi välja ett bättre lag än SSK menar du?-daniel- skrev: ↑2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 2024/25
Du får gärna utveckla att gnaget skulle vara ett bättre lag än SSK?Jim Morrison skrev: ↑2025-03-29 22:34:47Fegt? Varför ska vi välja ett bättre lag än SSK menar du?-daniel- skrev: ↑2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Dom har bättre siffror än SSK sedan Melin tillkom åtminstone. Absolut noll konstigt att vi inte väljer dom i en semi.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-29 22:37:03Du får gärna utveckla att gnaget skulle vara ett bättre lag än SSK?Jim Morrison skrev: ↑2025-03-29 22:34:47Fegt? Varför ska vi välja ett bättre lag än SSK menar du?-daniel- skrev: ↑2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Man anpassar insatsen efter motståndet. Som Brynäs gjorde under sitt slutspel.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-29 22:32:54Undrar (seriös fråga, inget försök att vara rolig), hur du tänker här?-daniel- skrev: ↑2025-03-29 22:26:11 Löven är så otroligt dåliga, kan inte förstå hajpen som några trots allt fortsatt med. Felbyggt lag rakt igenom.
Som jag ser det. Vi har hackat oss fram mot Mora, jag köper inte det som andra påstått här inne, att ”vi gjorde endast det som krävdes” osv, vi har varit ganska usla i PP, i BP och ineffektiva i 5v5.
Nu möter vi ett lag som har fått igång sina stjärnor, tacklas mest och har stora tunga spelare, bäst målvakt i serien och som haft en relativt komfortabel resa till semi. Med komfortabel menar jag att det ser otroligt bra ut.
Vad är det som gör att du och några till anser att SSK är ett bättre val än gnaget?
Sett några av SSK:s matcher och skulle inte beskriva deras segrar som särskilt komfortabla. Nyfiken på hur du resonerar. Min bild var att det var klart jämnare än Djurgården-Mora.
Södertäljes spets, om den nu är så farlig som du säger, tycker jag inte man sett särskilt mycket av.