Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Tror Löven kan fula till sig det. Några filmningar av den otroliga Forsberg, som väl hittills står mållös i slutspelet, ett par turstudsar och vinst med 3-2. Skotten 18-39.
Ottosson står i tv med ett flin och säger att ingen rår på dem över sju matcher, det här är året, vi har en otroligt stark grupp, vi är så vältränade att det här var som en söndagspromenad osv osv osv.
Råttorna gnäller i en vecka över domarna, isen, maten på hotellet, pucken, tejpen osv osv.
Sen tar vi Löven med 4-1 i matcher.
Ottosson står i tv med ett flin och säger att ingen rår på dem över sju matcher, det här är året, vi har en otroligt stark grupp, vi är så vältränade att det här var som en söndagspromenad osv osv osv.
Råttorna gnäller i en vecka över domarna, isen, maten på hotellet, pucken, tejpen osv osv.
Sen tar vi Löven med 4-1 i matcher.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 2024/25
Fördelar möta Aik: De är tröttare. De är på pappret sämre.
Nackdelar möta aik: förväntningar(aik har noll och ingenting att förlora vi har all press), speliden(aik passar oss taktiskt dåligt), publiken(faktumet att det är utan bortaklack gynnar bara råttorna), tidigare resultat den här säsongen (naturligtvis spelar den roll).
Inga värderingar utöver. Men att man ens kan yttra argumentet "det är bra för svensk hockey" väcker kräkteflexen.... Aik är ohyra och ska enbart utrotas. Vi är långt ifrån beroende av dem, men de behöver oss.
Nackdelar möta aik: förväntningar(aik har noll och ingenting att förlora vi har all press), speliden(aik passar oss taktiskt dåligt), publiken(faktumet att det är utan bortaklack gynnar bara råttorna), tidigare resultat den här säsongen (naturligtvis spelar den roll).
Inga värderingar utöver. Men att man ens kan yttra argumentet "det är bra för svensk hockey" väcker kräkteflexen.... Aik är ohyra och ska enbart utrotas. Vi är långt ifrån beroende av dem, men de behöver oss.
Säsongen 2024/25
Lilla vännen, Jag vet vad jag har skrivit. Finns inget i mina inlägg som som säger att jag hyllar, är rädd, höjer, pissar i brallan av att möta AIK i en matchserie. Men vill man vara konspiratorisk så kan man få till en höna av en fjäder.Boven skrev: ↑2025-03-28 07:00:19Vad yrar du om? Jag namngav precis dig.Eriksson skrev: ↑2025-03-28 00:15:50Som jag anade då, du kan inte namnge nån utan skyller på "Lättare att uttrycka sig generellt än att skriva ner en massa namn."Boven skrev: ↑2025-03-27 23:50:39Halva forumet känns det som, är väl bara att läsa tråden?Eriksson skrev: ↑2025-03-27 23:24:17Vilka är dom där "ni" som hypar upp AIK till det bästa laget som någonsin beträtt en is eller pissar på dig av rädsla över tanken att namnge dem?Boven skrev: ↑2025-03-27 23:14:50
Haha är det några som håller på med gnagetrunk är det väl ni som hypar upp råttasen till det bästa laget som någonsin beträtt en is.
Känns det bra inombords när du pissar på dig av rädsla över tanken på att möta aik?
Måste vara guld för dom råttorna som går in och läser här när dom ser hur jävla livrädda folk är över en möjlig framtida matchserie.
För att citera dig själv![]()
Som den vise mannen sa, säger man A så får man säga B
Du själv verkar vara rätt begeistrad av aik och lite lätt blöt i kallingarna av tanken på att möta dom.
Och nej jag pissar inte på mig av rädsla för att namnge dig eller någon annan heller. Lättare att uttrycka sig generellt än att skriva ner en massa namn.
Trodde att du var vuxen och kunde föra en dialog med belägg för dina påståenden, men så verkar inte vara fallet.
Så tack för mig. Jag går och gör nåt mera meningsfullt som att kolla på när min nymålade vägg torkar.
Du vill ha belägg för mina påståenden, här kommer en källhänvisning: www2.difhockey.se/forum/index.php, tråden SÄSONGEN 2024/2025, sida 319-329.
Tror du är lite för upprörd över att folk som jag inte lever i din bubbla och tycker som du, så minsta lilla sak om AIK river upp himmel och helvete.
Alla äger vi rätten att säga vad VI tycker inom rimliga gränser, har du svårt för att acceptera att jag tycker eller tror annorlunda så är det bara att ignorera mig
Dock så skall jag erkänna att jag finner det underhållande att du verkligen försöker styrka dina påståenden utan att egentligen lyckas, ett gott skratt som sagt.
Tack för kaffet
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Det är sjålvklart att vi väljer dom som spelat 7 matcher.Det tråkiga är om gnaget vinner att vi måste lägga oss i 1 match.Vi kan inte gå vidare utan några djurgårds fans.Jag tror att det inte blir några problem oavsett vilka vi möter.Vi är starkast,bredast.bäst tränade,och det år vicktigast för oss efter 2 final förluster.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Det märks att det är slutspelstider med all upphetsning som är här inne. Härligt!
Låt oss avvakta Team Kimby's val innan vi eggar upp oss ännu mer. Och som BOMBOM skrev; låt oss sluta upp bakom laget oavsett vad det landar på.
Låt oss avvakta Team Kimby's val innan vi eggar upp oss ännu mer. Och som BOMBOM skrev; låt oss sluta upp bakom laget oavsett vad det landar på.
-
Säsongen 2024/25
100% , det Kimby väljer inget tjafs. Stötta ( har serieseger och 4-0 i kvarten, på cv:et )!
Går det åt helvete? Så får vi ta kritiken då. Gällande slips, val av semi motstånd, jonglerar med linorna etc etc.
Nu focus på 8 vinster!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-28 10:06:21, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Det gäller väl dig också eller har du tolkningsföreträde på forumet?
Nu hoppar jag av den här pajkastningen så att du kan återgå till din målarfärg "lilla vännen".
-
Säsongen 2024/25
Håller med.
Jag kritiserar valet senare, om vi förlorar matchserien

Säsongen 2024/25
Låt ssk och bofors puckla på varandra i en lång serie så tar vi resterna av det som är kvar av aik/löven.
Men gnagarnas track record av att sätta Krüger ur spel tidigare säsonger ger mig en obehaglig känsla.
Men gnagarnas track record av att sätta Krüger ur spel tidigare säsonger ger mig en obehaglig känsla.
Säsongen 2024/25
Alldeles oavsett vilken ”sida” man står på så är det ett jävla fokus på gnaget av någon anledning. Borde vara noll och inget kan jag tycka. Möter vi dem så gör vi annars inte. Typ så.
Nu är jag övertygad att Wikegård & Kimby slutit en bubbla kring laget så deras fokus ligger på dem själva under slutspelet och sen när vi vet vilka vi möter så fokuserar man på kommande match och inget mer än så. För har laget ens en bråkdel av känslan att råttorna måste undvikas till varje pris så kommer vi få problem är jag rädd för. Med fokus på rätt saker (som jag alltså är säker på att man har) ja då kommer vi slå ut dem om vi möts.
Sen vilka vi borde välja? Tycker vi ska ta vinnaren i game 7 oavsett vilka det blir.
Men först lite fotboll på lördag sen jävlar!!
Nu är jag övertygad att Wikegård & Kimby slutit en bubbla kring laget så deras fokus ligger på dem själva under slutspelet och sen när vi vet vilka vi möter så fokuserar man på kommande match och inget mer än så. För har laget ens en bråkdel av känslan att råttorna måste undvikas till varje pris så kommer vi få problem är jag rädd för. Med fokus på rätt saker (som jag alltså är säker på att man har) ja då kommer vi slå ut dem om vi möts.
Sen vilka vi borde välja? Tycker vi ska ta vinnaren i game 7 oavsett vilka det blir.
Men först lite fotboll på lördag sen jävlar!!
Säsongen 2024/25
Fy satan vad jag är trött på att gå runt och tänka på eventuella scenarion nu. Ge mig måndag, fullt Hovet och semifinal 1!
Säsongen 2024/25
Jag tror nog inte att laget har det minsta emot att möta aik, tvärtom så vill de säkert mer än gärna slå ut dem.
Anledningen till att jag hellre möter något annat lag är inte att jag tror att vi är sämre eller att aik är ett fantastiskt bra motstånd. Och det vore ju helt fantastiskt om vi slår ut dem, i en final vore det ju optimalt!
Men det finns inga garantier för att vi slår dem. Och en matchserie mot dem kommer, för egen del, med sanslöst hög sannolikhet, att bli enbart ångest.
Jag förstår båda lägren, de som vill möta dem och de som inte vill. Jag kan tjusas av tanken av att det är en optimal show-down och vinnande lag blir odödligt, på något sätt. Samtidigt vet jag inte om jag orkar med anspänningen och en del av mig vill inte ha den extra dimensionen av derbynerver.
Skåpar vi ut dem fullständigt blir det naturligtvis en trevlig resa, men har svårt att se att så blir fallet.
Jag försöker att inte ödsla så mycket energi på det här. Bara att acceptera att vi får se hur det blir.
Kommer att hålla på löven imorgon, inte så mycket för risken över att möta dem längre, men jag vill aldrig att den klubben ska ha några framgångar över huvud taget. Så det så!
Anledningen till att jag hellre möter något annat lag är inte att jag tror att vi är sämre eller att aik är ett fantastiskt bra motstånd. Och det vore ju helt fantastiskt om vi slår ut dem, i en final vore det ju optimalt!
Men det finns inga garantier för att vi slår dem. Och en matchserie mot dem kommer, för egen del, med sanslöst hög sannolikhet, att bli enbart ångest.
Jag förstår båda lägren, de som vill möta dem och de som inte vill. Jag kan tjusas av tanken av att det är en optimal show-down och vinnande lag blir odödligt, på något sätt. Samtidigt vet jag inte om jag orkar med anspänningen och en del av mig vill inte ha den extra dimensionen av derbynerver.
Skåpar vi ut dem fullständigt blir det naturligtvis en trevlig resa, men har svårt att se att så blir fallet.
Jag försöker att inte ödsla så mycket energi på det här. Bara att acceptera att vi får se hur det blir.
Kommer att hålla på löven imorgon, inte så mycket för risken över att möta dem längre, men jag vill aldrig att den klubben ska ha några framgångar över huvud taget. Så det så!

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Håller med, sänk gnaget i finalen!mforce skrev: ↑2025-03-28 10:53:13 Jag tror nog inte att laget har det minsta emot att möta aik, tvärtom så vill de säkert mer än gärna slå ut dem.
Kommer att hålla på löven imorgon, inte så mycket för risken över att möta dem längre, men jag vill aldrig att den klubben ska ha några framgångar över huvud taget. Så det så!![]()
Vi ska upp och då ska vi slå alla lag om vi måste. Jag skiter i vilka det blir för vilka det än blir så ska vi slå dom annars var vi inte bättre.
Med det sagt. Upp på läktarna och sjung!
VI SKRATTAR ÅT VRAK OCH PPIIIIIISSSSAAAAAAARRR PÅ aik !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Säsongen 2024/25
Nu när man hunnit processa faktumet att det mycket väl kan bli gnaget, så börjar jag fan bli lite taggad på det. Brösta upp.
Helvete vad fint det skulle vara att slakta dom äckliga hårungarna.
Helvete vad fint det skulle vara att slakta dom äckliga hårungarna.
-
Säsongen 2024/25
Kolsäckarna verkar sitta i bussen idag, Umeå. Återstår att se hur mycket energi som finns kvar i det laget som går vidare?