Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
foan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av foan »

Norska talangen Sander Wold sägs vara klar till nästa säsong enligt vikfancentral.

"Apropå Djurgården. DIF ska ha vunnit dragkampen gällande norske stortalangen Sander Wold. Vilket Aftonbladet skrivit om tidigare. Detta via ett mycket proffsigt arbete med bland annat Norgeresa där Wikegård ska ha presenterat ett paket som talangen inte kunde motstå."
EspenK

Silly Season 2025/26

Inlägg av EspenK »

Jag tycker att jag har hittat några kedjor som faktiskt både kan producera och ligga på och nöta ner motståndarna.

Eklund Weigel Frondell
Blomgren Kruger Klasen
Grewe Costmar Brodda/Eriksson
Thore RENSFELDT kelleher
Dick

Backparen är solida.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-21 08:58:27
Jim Morrison skrev: 2025-03-21 08:15:05
Chabo skrev: 2025-03-21 08:05:41
Jim Morrison skrev: 2025-03-20 19:47:05
Mattias_87 skrev: 2025-03-20 19:41:33 Vi kan inte ha för många Hockeyallsvenska spelare kvar nästa säsong heller om vi går upp. Då blir vi återigen ett Hockeyallsvenskt lag. Väldigt många kommer att behöva bytas ut om vi ska slippa kvala.
Äh. Titta på Brynäs - har ju typ hela laget från ifjol intakt och spetsat med kanske fem SHL-spelare och dom vann serien.

Nu har vi många ålderstigna spelare som lär sluta men att ha kvar spelare från den här serien som fungerar i vår miljö behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.
Brynäs har väl snarare typ 10 nya dock (inkl målvakter och värvningar under säsong)?
Dom har väl några fler lite ”billigare” spelare men runt fem absolut spets på SHL-nivå skulle väl jag säga. Sedan har dom fått väldigt bra träff på dom andra med hjälp av ett grundligt och välgjort arbete.

Poängen var att majoriteten av laget spelade hockeyallsvenskan förra säsongen så att om stommen utgörs av det ser jag inga problem med det. Sedan lär vi också fylla på med lite doldisar/guldkorn också.
Jag tycker att man ska våga köra Frondell-Weigel-Eklund, Blomgren-Rensfeldt-Eriksson i 3e och 4e line även i SHL sen lägga ordentligt med pengar till spets för kedja 1 och 2 (där Krüger får ta mer defensivt ansvar och vi får in en toppcenter som kör förstaline).
(Erikssons kontrakt går ut med Växjö därav betalade vi för det lånet).

NY-NY-NY
Klasen-Krüger-NY
Frondell-Weigel-Eklund
Blomgren-Rensfeldt-Eriksson
Brodin
H Larsson utlåning

Jag ser ingen anledning till att värva en ny Weigel eller en ny Rensfeldt när vi har centrar som kan föreningen och redan är här. För vi kommer ju inte ha råd att värva en tredjecenter som är bättre än det vi har. Utan som Wikegård säger, det är typ en femma som ska in vid SHL-spel.
Detta ovanför skulle jag vara nöjd med. Grewe och Costmar, tyvärr inga nya kontrakt här.
Som tur är så är det inte Jocke Eriksson utan Niklas Wikegård som är sportchef. Jocke hade nog prioriterat en spelare som Filip Eriksson i en fjärde före Costmar och Grewe, kommer aldrig hända, kan nästan garantera att både Costmar och Grewe får nya kontrakt. 2 år var. Dom står för mycket av det Wiken uppskattar och dom är unga och kommer bli bättre och bättre, Costmar, Blomgren, Grewe är det nya DIF som kommer ta efter det gubbarna i laget lämnar efter sig nu när dom lägger av.
Spela fult
GULD
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

diftobbe89 skrev: 2025-03-24 17:20:59

Äh. Titta på Brynäs - har ju typ hela laget från ifjol intakt och spetsat med kanske fem SHL-spelare och dom vann serien.

Nu har vi många ålderstigna spelare som lär sluta men att ha kvar spelare från den här serien som fungerar i vår miljö behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.
Brynäs har väl snarare typ 10 nya dock (inkl målvakter och värvningar under säsong)?
Dom har väl några fler lite ”billigare” spelare men runt fem absolut spets på SHL-nivå skulle väl jag säga. Sedan har dom fått väldigt bra träff på dom andra med hjälp av ett grundligt och välgjort arbete.

Poängen var att majoriteten av laget spelade hockeyallsvenskan förra säsongen så att om stommen utgörs av det ser jag inga problem med det. Sedan lär vi också fylla på med lite doldisar/guldkorn också.
Jag tycker att man ska våga köra Frondell-Weigel-Eklund, Blomgren-Rensfeldt-Eriksson i 3e och 4e line även i SHL sen lägga ordentligt med pengar till spets för kedja 1 och 2 (där Krüger får ta mer defensivt ansvar och vi får in en toppcenter som kör förstaline).

NY-NY-NY
Klasen-Krüger-NY
Frondell-Weigel-Eklund
Brodin
H Larsson utlåning

Jag ser ingen anledning till att värva en ny Weigel eller en ny Rensfeldt när vi har centrar som kan föreningen och redan är här. För vi kommer ju inte ha råd att värva en tredjecenter som är bättre än det vi har. Utan som Wikegård säger, det är typ en femma som ska in vid SHL-spel.
Detta ovanför skulle jag vara nöjd med. Grewe och Costmar, tyvärr inga nya kontrakt här.
Som tur är så är det inte Jocke Eriksson utan Niklas Wikegård som är sportchef. Jocke hade nog prioriterat en spelare som Filip Eriksson i en fjärde före Costmar och Grewe, kommer aldrig hända, kan nästan garantera att både Costmar och Grewe får nya kontrakt. 2 år var. Dom står för mycket av det Wiken uppskattar och dom är unga och kommer bli bättre och bättre, Costmar, Blomgren, Grewe är det nya DIF som kommer ta efter det gubbarna i laget lämnar efter sig nu när dom lägger av.

Jag har sprungit på från 2 olika håll Greve spelar i Mora nästa år.
Den ena är Agent den andra tränare i Norge u20 så lite mer koll borde finnas än oss supportrar
men som sagt mummel bakom fronten
Ni skrev ju ang Greve inget jag Vet men det har mumlats
Om tar för vad det är !
The DIF ONE
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2025/26

Inlägg av diftobbe89 »

GULD skrev: 2025-03-24 17:34:33 Om tar för vad det är !
Mjo tack :D
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev: 2025-03-24 17:20:59

NY-NY-NY
Klasen-Krüger-NY
Frondell-Weigel-Eklund
Brodin
H Larsson utlåning

Jag gissar på att Grewe inte får nytt oavsett serie, och att Costmar hänger på vilken serien vi tillhör.
Expert.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Disciplinnämnden »

Mattias_87 skrev: 2025-03-20 19:41:33 Vi kan inte ha för många Hockeyallsvenska spelare kvar nästa säsong heller om vi går upp. Då blir vi återigen ett Hockeyallsvenskt lag. Väldigt många kommer att behöva bytas ut om vi ska slippa kvala.

Byt ut det mot typ 5st NHL-återvändare så stämmer väl "matten" aningen bättre?

Brynäs 2024/25: Värvningar

Spelare
Tidigare klubb

Silfverberg Jakob
Anaheim Ducks

Källgren Erik
Utica Comets

Lindblom Oskar
San Jose Sharks

D'Astous Charles-Edouard
KooKoo

Andersson Axel
Djurgårdens IF

Djoos Christian
Lausanne

Schroeder Jordan
Rapperswil

Persson Ludvig
Wheeling Nailers

Trivigno Bobby
Hartford Wolf Pack

Brynäs 2024/25: Spelartapp

Spelare
Ny klubb

Benn Jordie
Avslutar karriären

Coreau Jared
Kontraktslös

Cukste Karlis
Kontraktslös

Tärnström Oliver
AIK

Kelleher Tyler
Djurgårdens IF

Clara Damian
Färjestad BK

Crnkic Mai
Mora IK
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Disciplinnämnden skrev: 2025-03-24 21:10:29 Byt ut det mot typ 5st NHL-återvändare så stämmer väl "matten" aningen bättre?

Brynäs 2024/25: Värvningar

Spelare
Tidigare klubb

Silfverberg Jakob
Anaheim Ducks

Källgren Erik
Utica Comets

Lindblom Oskar
San Jose Sharks

D'Astous Charles-Edouard
KooKoo

Andersson Axel
Djurgårdens IF

Djoos Christian
Lausanne

Schroeder Jordan
Rapperswil

Persson Ludvig
Wheeling Nailers

Trivigno Bobby
Hartford Wolf Pack

Brynäs 2024/25: Spelartapp

Spelare
Ny klubb

Benn Jordie
Avslutar karriären

Coreau Jared
Kontraktslös

Cukste Karlis
Kontraktslös

Tärnström Oliver
AIK

Kelleher Tyler
Djurgårdens IF

Clara Damian
Färjestad BK

Crnkic Mai
Mora IK
Fem NHL-återvändare? Är väl bara en med Silfverberg? Två med Lindblom om man ska vara snäll. Resten är från andraligor eller Europa så det ser ut att stämma rätt bra överens med vad jag skrev.

Jag skulle inte klassa AHL-spelare som blivit uppkallade här och där som NHL-spelare åtminstone.

Silfverberg - Larsson - Indrasis (2/3 spelade HA)
Rödin - Schroeder - Lindblom (1/3 spelade HA)
Kopacka - Ölund - Trivigno (2/3 spelade HA)
Scott - Vesel - Ohlsson (3/3 spelade HA)

Kinnvall - Bertilsson (2/2 spelade HA)
Söderström - D’Astous (0/2 spelade HA)
Andersson - Djoos (1/2 spelade HA hos oss)
Lindstein (1/1 spelade HA)

Bacskidan är den mest förändrade men inget väldigt anmärkningsvärt. Bra träff på sina värvningar helt enkelt med resterande HA-grund att luta sig mot.

Min poäng är att man förmodligen värvar fem spelare av toppklass och sedan fyller på med lite mer doldisar/junisar om spelare lägger av eller vi avyttrar dom men att grunden mycket väl kan vara vårt HA-lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

diftobbe89 skrev: 2025-03-24 18:45:34
GULD skrev: 2025-03-24 17:34:33 Om tar för vad det är !
Mjo tack :D
Svensk ord gramtik är inte bra :)
The DIF ONE
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Förstås inte hur Filip Eriksson ens kan diskuteras. Som bredd i HA eventuellt, men där borde andra gå före. Till exempel slösade vi ju helt i onödan ett tvåårskontrakt på Hampus Larsson.

I SHL vore det hål i huvudet att värva honom. För lätt för HA liksom. Ska vi plocka tillbaka Gradin också? Han levererade ju också som tusan en säsong i Tingsryd där.... Högt spel som tusan! Låt killen återvända till en stor roll i ett sämre HA-lag istället.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: 2025-03-25 15:12:15 Förstås inte hur Filip Eriksson ens kan diskuteras. Som bredd i HA eventuellt, men där borde andra gå före. Till exempel slösade vi ju helt i onödan ett tvåårskontrakt på Hampus Larsson.

I SHL vore det hål i huvudet att värva honom. För lätt för HA liksom. Ska vi plocka tillbaka Gradin också? Han levererade ju också som tusan en säsong i Tingsryd där.... Högt spel som tusan! Låt killen återvända till en stor roll i ett sämre HA-lag istället.
Tycker du överdriver lite. Är han kvar i HA nästa säsong så förväntar han sig nog att spela i en förstakedja eller dylikt. Sen om det blir hos oss eller någon annan, vi får se. Han gjorde över en poäng per match i Nybro liksom. Varför skulle han vara breddspelare i HA två år senare?

Jag tror det finns SHL-intresse ändå, han var typ topp 3 i Växjö när det kom till underliggande siffror och ledningen där höll honom högt. Men när man adderade Marcus Sylvegård och eventuellt någon mer(?) så gick man med på att släppa honom.
Expert.
thelinho

Silly Season 2025/26

Inlägg av thelinho »

Någon som har koll på David Bernhardts kontrakt nu när Modo åker ut?
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

thelinho skrev: 2025-03-25 21:53:23 Någon som har koll på David Bernhardts kontrakt nu när Modo åker ut?
Alla kontrakt slutar gälla.
Expert.
Zam Boni

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zam Boni »

thelinho skrev: 2025-03-25 21:53:23 Någon som har koll på David Bernhardts kontrakt nu när Modo åker ut?
Min första tanke när det var klart att Modo åkte ut.
Han var ruggigt bra säsongen de gick upp men har inte följt dom i år, hur har han sett ut?
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2025/26

Inlägg av supreme »

Zam Boni skrev: 2025-03-26 09:50:38
Min första tanke när det var klart att Modo åkte ut.
Han var ruggigt bra säsongen de gick upp men har inte följt dom i år, hur har han sett ut?
Siffror är inte allt, men 10+22 på 51 matcher i grundserien. Känns som ett givet samtal från Wikegård.
Skriv svar