Manijock skrev: ↑2025-03-19 18:19:03
Robin Norell får inte förnyat i Örebro. Lär säkert dyka upp som tänkbart rykte till oss framöver.
Hoppas inte det blir sanning. Vi lär ju lyfta upp backar som kan va i 3-4 backpar och sen förhoppningsvis leta spets.
Är man naiv om man hoppas på
Borgman - NY
Sissons - NY
Ragge - Berg
Blixt - Krogdahl
Om man utgår för att dom med kontrakt stannar dvs.
Jag har tänkt samma, men även på Philip Holm. Men det kanske är att gapa efter för mycket.
Jag har haft detta i huvudet:
Borgman-NY
Holm-NY
Sissons-Berg
Blixt-Krogdahl Ragge utlåning/köps ut
Sen behöver inte de två översta rightare vara på absoluta topphyllan kanske, men jag hoppas på Holm och Borgman.
Jag unnar faktiskt Bobby Nardella att få spela inför världens finaste publik. Om vi går upp så har han chansen efter att nuvarande kontrakt gått ut. Tänk att sitta som hockeypensionär i framtiden och bara fick spela för tomma läktare i DIF.
Är ingen främling till att förlänga ett år med Wagge oavsett vilken serie vi husar i nästa år. Skulle vara väldigt trevligt om våran överlägset bästa kedja är intakt nästa säsong.
Hildi skrev: ↑2025-03-20 18:06:33
Är ingen främling till att förlänga ett år med Wagge oavsett vilken serie vi husar i nästa år. Skulle vara väldigt trevligt om våran överlägset bästa kedja är intakt nästa säsong.
Varit inne på samma linje. Varför bryta upp någonting som fungerar? Weigel har dessutom varit med såpass länge att vara med och etablera oss i en högre serie skulle vara rätt sömlöst.
Att ha den kedjan intakt nästa säsong oavsett serie tror jag skulle vara kanon.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi kan inte ha för många Hockeyallsvenska spelare kvar nästa säsong heller om vi går upp. Då blir vi återigen ett Hockeyallsvenskt lag. Väldigt många kommer att behöva bytas ut om vi ska slippa kvala.
Mattias_87 skrev: ↑2025-03-20 19:41:33
Vi kan inte ha för många Hockeyallsvenska spelare kvar nästa säsong heller om vi går upp. Då blir vi återigen ett Hockeyallsvenskt lag. Väldigt många kommer att behöva bytas ut om vi ska slippa kvala.
Äh. Titta på Brynäs - har ju typ hela laget från ifjol intakt och spetsat med kanske fem SHL-spelare och dom vann serien.
Nu har vi många ålderstigna spelare som lär sluta men att ha kvar spelare från den här serien som fungerar i vår miljö behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Äh. Titta på Brynäs - har ju typ hela laget från ifjol intakt och spetsat med kanske fem SHL-spelare och dom vann serien.
Nu har vi många ålderstigna spelare som lär sluta men att ha kvar spelare från den här serien som fungerar i vår miljö behöver inte nödvändigtvis vara dåligt.
Brynäs har väl snarare typ 10 nya dock (inkl målvakter och värvningar under säsong)?
Brynäs har väl snarare typ 10 nya dock (inkl målvakter och värvningar under säsong)?
Dom har väl några fler lite ”billigare” spelare men runt fem absolut spets på SHL-nivå skulle väl jag säga. Sedan har dom fått väldigt bra träff på dom andra med hjälp av ett grundligt och välgjort arbete.
Poängen var att majoriteten av laget spelade hockeyallsvenskan förra säsongen så att om stommen utgörs av det ser jag inga problem med det. Sedan lär vi också fylla på med lite doldisar/guldkorn också.
Dom har väl några fler lite ”billigare” spelare men runt fem absolut spets på SHL-nivå skulle väl jag säga. Sedan har dom fått väldigt bra träff på dom andra med hjälp av ett grundligt och välgjort arbete.
Poängen var att majoriteten av laget spelade hockeyallsvenskan förra säsongen så att om stommen utgörs av det ser jag inga problem med det. Sedan lär vi också fylla på med lite doldisar/guldkorn också.
Jag tycker att man ska våga köra Frondell-Weigel-Eklund, Blomgren-Rensfeldt-Eriksson i 3e och 4e line även i SHL sen lägga ordentligt med pengar till spets för kedja 1 och 2 (där Krüger får ta mer defensivt ansvar och vi får in en toppcenter som kör förstaline).
(Erikssons kontrakt går ut med Växjö därav betalade vi för det lånet).
NY-NY-NY
Klasen-Krüger-NY
Frondell-Weigel-Eklund
Blomgren-Rensfeldt-Eriksson
Brodin H Larsson utlåning
Jag ser ingen anledning till att värva en ny Weigel eller en ny Rensfeldt när vi har centrar som kan föreningen och redan är här. För vi kommer ju inte ha råd att värva en tredjecenter som är bättre än det vi har. Utan som Wikegård säger, det är typ en femma som ska in vid SHL-spel.
Detta ovanför skulle jag vara nöjd med. Grewe och Costmar, tyvärr inga nya kontrakt här.
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 08:58:27
Jag tycker att man ska våga köra Frondell-Weigel-Eklund, Blomgren-Rensfeldt-Eriksson i 3e och 4e line även i SHL sen lägga ordentligt med pengar till spets för kedja 1 och 2 (där Krüger får ta mer defensivt ansvar och vi får in en toppcenter som kör förstaline).
NY-NY-NY
Klasen-Krüger-NY
Frondell-Weigel-Eklund
Jag ser ingen anledning till att värva en ny Weigel eller en ny Rensfeldt när vi har centrar som kan föreningen och redan är här. För vi kommer ju inte ha råd att värva en tredjecenter som är bättre än det vi har. Utan som Wikegård säger, det är typ en femma som ska in vid SHL-spel.
Detta ovanför skulle jag vara nöjd med. Grewe och Costmar, tyvärr inga nya kontrakt här.
Ändå lite skeptisk till Ludde och Klasen. Älskar gubbarna men jag är tveksam till att dom skulle färga någorlunda i SHL. Skulle vilja ha in lite mer fart där ändå och det kanske är deras platser vi ska fylla med lite doldisar.
Sedan har vi Viggo Björck, Wilson Björck, Arvid Drott, Marcus Nordmark, Theo Stockselius och Eric Nilson(?) där vi mycket väl kan ha 1, 2 eller 3 genombrottsjuniorer.
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-21 08:58:27
NY-NY-NY
Klasen-Krüger-NY
Frondell-Weigel-Eklund
Ändå lite skeptisk till Ludde och Klasen. Älskar gubbarna men jag är tveksam till att dom skulle färga någorlunda i SHL. Skulle vilja ha in lite mer fart där ändå och det kanske är deras platser vi ska fylla med lite doldisar.
Sedan har vi Viggo Björck, Wilson Björck, Arvid Drott, Marcus Nordmark, Theo Stockselius och Eric Nilson(?) där vi mycket väl kan ha 1, 2 eller 3 genombrottsjuniorer.
Jag är rädd att det blir lite för mycket Modo eller HV71 över det hela om man gör för mycket ändringar.
Klasen kan till och med fungera bättre i SHL än Hockeyallsvenskan, det är inte alltid långsam i Hockeyallsvenskan = sämre i SHL. Robert Rosén är ett lysande exempel, han har aldrig varit snabb men han är smartast på isen. Men här ska jag säga att jag tycker han bör lira i en andra/tredjeline och inte vara spetsen vi lutar oss mot. Mer av en bonus och för att han har kontrakt.
Rensfeldt tror jag hanterar en fjärdelina i SHL men här är jag inte helt emot om vi bryter, eftersom kontraktet går ut.
Älskar Klasen, Dick och Thore men alla de 3 är här för att spela upp oss i SHL, sen har de gjort DIF en stor tjänst och kan med gott hjärta varva ner/lägga skridskorna på hyllan och njuta av att vara förevigade hjältar.
Känner lite som ovan, vi behöver i stor sett en helt ny pimpad första kedja (inkl backar) och minst 1 förjävla bra målvakt, det borde räcka för mid-table SHL och sen bygger vi därifrån. Vi kommer inte kunna göra en Brynäs och gå från HA till dominera SHL, de hade ju i stort sett hela sitt SHL lag med sig ner i HA medan vi resettat och byggt från grunden.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev: ↑2025-03-21 10:19:06
Älskar Klasen, Dick och Thore men alla de 3 är här för att spela upp oss i SHL, sen har de gjort DIF en stor tjänst och kan med gott hjärta varva ner/lägga skridskorna på hyllan och njuta av att vara förevigade hjältar.
Känner lite som ovan, vi behöver i stor sett en helt ny pimpad första kedja (inkl backar) och minst 1 förjävla bra målvakt, det borde räcka för mid-table SHL och sen bygger vi därifrån. Vi kommer inte kunna göra en Brynäs och gå från HA till dominera SHL, de hade ju i stort sett hela sitt SHL lag med sig ner i HA medan vi resettat och byggt från grunden.
Jag känner såhär. Kan de tänka sig lira 3e 4e med lön därefter är det inte en usel SHL formation.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
captcash skrev: ↑2025-03-21 10:19:06
Jag känner såhär. Kan de tänka sig lira 3e 4e med lön därefter är det inte en usel SHL formation.
Jag vill verkligen inte ha kvar Dick.
Han måste ha gått på rent rus första omgångarna och presterat därefter för efter halva säsongen är han ju helt slut.
Jag hoppas han får ett magiskt avslut nu på karriären och sen lägger av för gått.
Iallafall inget mer DIF. Det måste ju till och med Wikegård se.
Klasen, där håller jag med. Jag tycker han likväl kan vara kvar eftersom han har kontrakt men han ska inte vara den framträdande spetsen vi lutar oss mot.
Thoresen gärna. Men eftersom han redan i somras flaggade för att det är svårt att vara iväg från familjen, och efter intervjun senast sa att han var påväg att lägga av mitt i säsongen så känns den väldigt långt bort.
Han har ju stängt dörren för spel utomlands men öppen för att fortsätta i Norge.
VIKfancentral skriver om Hampus Larsson:
”Djurgårdscentern har inte fått mycket istid på sistone och HA-klubbar ska vara sugna att erbjuda en större roll 2025-26.”