Säsongen 2024/25
-
Säsongen 2024/25
Tycker SSK är otroligt luriga. De spelar jättebra mot Kalmar och Eriksson är i kanonform och levererar (till skillnad mot våra stjärnor).
Sedan är Carter Souch påväg tillbaka också och har seriens kanske bästa målvakt? (Topp-3 iallafall).
Tycker väldigt många har räknat ut dem för snabbt.
Sedan är Carter Souch påväg tillbaka också och har seriens kanske bästa målvakt? (Topp-3 iallafall).
Tycker väldigt många har räknat ut dem för snabbt.
Säsongen 2024/25
Tror fan han nästan spelat varenda seriematch med oss sen han kom typ, otroligt pålitlig spelare, Hyll till RensfeldtOhddan skrev: ↑2025-03-20 09:48:24Rensfeldt är en personlig favorit på isen. Inte bäst på något sätt, men gör jobbet. Verkar vara en gubbe man vill ha i sitt lag. Hoppas för allt i världen att det blir en fin skilsmässa den dagen han lämnar.Janzoo skrev: ↑2025-03-20 01:48:48 Kollade om lite av Fimpens resa ikväll och blev blödig när han var hos DIF, och på det kollade jag också om ceremonin inför förra matchen för att bli blödig. Ännu mer blödig blev jag när minifimpen tog emot sponsorernas pris och återgår till sin plats, där Rensfeldt direkt är på honom och peppar honom. Rensfeldt betyder nog otroligt mycket för lagets sammanhållning, och jag blir fan blödig bara av att tänka på att det har kastats det minsta av skit mot honom. På det står också Josefson och ser ut att trivas när de delar ut guldgallret, vilket gör mig både glad och ledsen på samma gång eftersom han helst hade fått stått på ett par jävla skridskor.
Vi kommer förmodligen aldrig ha ett lag med personer som Rensfeldt, Kryckan, Thore, Klasen och kuken igen. Bäst att vi uppskattar det nu, oavsett vad. Alltid oavsett.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Fint skrivet. Hade Josef inte gått sönder den säsongen hade vi heller inte suttit i den här kuksitsen vi är i nu, den saken är säker.Janzoo skrev: ↑2025-03-20 01:48:48 Kollade om lite av Fimpens resa ikväll och blev blödig när han var hos DIF, och på det kollade jag också om ceremonin inför förra matchen för att bli blödig. Ännu mer blödig blev jag när minifimpen tog emot sponsorernas pris och återgår till sin plats, där Rensfeldt direkt är på honom och peppar honom. Rensfeldt betyder nog otroligt mycket för lagets sammanhållning, och jag blir fan blödig bara av att tänka på att det har kastats det minsta av skit mot honom. På det står också Josefson och ser ut att trivas när de delar ut guldgallret, vilket gör mig både glad och ledsen på samma gång eftersom han helst hade fått stått på ett par jävla skridskor.
Vi kommer förmodligen aldrig ha ett lag med personer som Rensfeldt, Kryckan, Thore, Klasen och kuken igen. Bäst att vi uppskattar det nu, oavsett vad. Alltid oavsett.
Oerhört saknad. Krüger-Josefson-Engqvist-Rensfeldt/Norman hade varit vår centersida om världen varit lite mer rättvis. Nisse Ekman hade tagit oss långt i många slutspel dessförinnan och Alexander Fällström och Högström varit stomspelare.
Säg den glädje som varar
-
Säsongen 2024/25
Jag tror och hoppas vi väljer löven om dom går vidare. Södertälje är bättre än löven. Sedan hoppas jag på BIK i finalen om vi tar oss dit
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Precis samma åsikt. SSK tror jag är betydligt tuffare för oss.Christijjan skrev: ↑2025-03-20 13:15:35 Jag tror och hoppas vi väljer löven om dom går vidare. Södertälje är bättre än löven. Sedan hoppas jag på BIK i finalen om vi tar oss dit
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Rensfeldt är extremt underskattad i mina ögon#10 skrev: ↑2025-03-20 11:39:39Tror fan han nästan spelat varenda seriematch med oss sen han kom typ, otroligt pålitlig spelare, Hyll till RensfeldtOhddan skrev: ↑2025-03-20 09:48:24Rensfeldt är en personlig favorit på isen. Inte bäst på något sätt, men gör jobbet. Verkar vara en gubbe man vill ha i sitt lag. Hoppas för allt i världen att det blir en fin skilsmässa den dagen han lämnar.Janzoo skrev: ↑2025-03-20 01:48:48 Kollade om lite av Fimpens resa ikväll och blev blödig när han var hos DIF, och på det kollade jag också om ceremonin inför förra matchen för att bli blödig. Ännu mer blödig blev jag när minifimpen tog emot sponsorernas pris och återgår till sin plats, där Rensfeldt direkt är på honom och peppar honom. Rensfeldt betyder nog otroligt mycket för lagets sammanhållning, och jag blir fan blödig bara av att tänka på att det har kastats det minsta av skit mot honom. På det står också Josefson och ser ut att trivas när de delar ut guldgallret, vilket gör mig både glad och ledsen på samma gång eftersom han helst hade fått stått på ett par jävla skridskor.
Säsongen 2024/25
Ja se där, missat 12 seriematcher på 4 säsonger, varav 11 kom en säsong, otroligt
Säsongen 2024/25
Lite svårvärderat ändå tycker jag. SSK är mer balanserat och välbyggt jämfört med Löven helt klart. SSK vill spela i princip samma typ av hockey som vi vill, kontrollerat och inte så HA-flängigt fram och tillbaka som t.ex. Kalmar och Löven frodas i. Blir det top4 som är kvar är vår serieseger lite mindre värd helt klart.Mattias_87 skrev: ↑2025-03-20 13:48:27Precis samma åsikt. SSK tror jag är betydligt tuffare för oss.Christijjan skrev: ↑2025-03-20 13:15:35 Jag tror och hoppas vi väljer löven om dom går vidare. Södertälje är bättre än löven. Sedan hoppas jag på BIK i finalen om vi tar oss dit
Vi är vad jag har sett är vi bättre version av vår hockey än SSK och har mer spets och djup i truppen varför jag tror vi vinner en sån serie till 90-95% chans men vi kommer få jobba för det och väldigt svårt att inte tappa 2 matcher.
Mot Löven är det mer vems typ av hockey som kommer få vara. Om vi lyckas som i de sista två matcherna att sätta vår agenda blir det ett svep sannolikt. Om Löven lyckas få sin offensiva chansbytarhockey kommer vi däremot åka ut.
Men nu ska vi ta klart den här serien först och främst.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
På annat ämne. Kan vi inte bara signa Johnny? Fyfan vilken kille.
Järnkamin efter inte ens en säsong. Kommer bli bättre. Ny Lasch/Rakhshani/Scott, dvs jänkare som blir kulturspelare.
https://hockeynews.se/nyheter/dif-backe ... 1742469777
Järnkamin efter inte ens en säsong. Kommer bli bättre. Ny Lasch/Rakhshani/Scott, dvs jänkare som blir kulturspelare.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 2024/25
Kan domarna sluta försöka spela huvudrollen. Dåliga utvisningar åt höger och vänster. Varenda tekning ska göras om. Släpp puckfan och låt dem spela!!
Så trött!!
Så trött!!
Säsongen 2024/25
Ung back på väg mot något bra och med fina uppsidor. Jo jag tycker definitivt vi borde förlänga oavsett serie.DIFLuWi skrev: ↑2025-03-20 18:56:13 På annat ämne. Kan vi inte bara signa Johnny? Fyfan vilken kille.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 2024/25
Klart Johnny ska få förlängt kommer bli ännu bättre nästa säsong. Och sen in med Nardella.