Jag gissar på Löven. Sämre backar och målvakt än SSK.jensa öhling #11 skrev: ↑2025-03-19 21:50:47 Vilka tror ni väljer om de väntade lagen går vidare? SSK eller löven?
Säsongen 2024/25
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Om topp 4 går vidare så gissar jag att vi väljer Södertälje.
Korta resor jämfört men en jävligt jobbig resa fram och tillbaka till Umeå.
Korta resor jämfört men en jävligt jobbig resa fram och tillbaka till Umeå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Gissar också på Löven i detta fall. minde fysiskt lag.Mattias_87 skrev: ↑2025-03-19 21:51:56Jag gissar på Löven. Sämre backar och målvakt än SSK.jensa öhling #11 skrev: ↑2025-03-19 21:50:47 Vilka tror ni väljer om de väntade lagen går vidare? SSK eller löven?
Säsongen 2024/25
Efter att ha sett löven-gnaget bägge matcher och kollat lite på de andra kvartarna också är jag fan inte rädd för något lag. Löven varvar väl upp lite idag men är absolut inte jättebra. Gnaget utan omänsklig målvakt och flyt är urusla. Bofors dåligt psyke och inte övertygat. Södertälje är väl hyfsade och Kalmar är väl mest bara glada att vara där.
Säsongen 2024/25
Vore kanske bra att ta SSK.
Skulle säga att lagen är av liknande kvalite, men resorna är mer bekväma.
Dessutom får gärna Biken och Löven ha väldigt dryga resor fram och tillbaka. Måste vara en av de sämre resorna i HA. Buss till Arlanda och sen flyg. Eller buss hela vägen.
Skulle säga att lagen är av liknande kvalite, men resorna är mer bekväma.
Dessutom får gärna Biken och Löven ha väldigt dryga resor fram och tillbaka. Måste vara en av de sämre resorna i HA. Buss till Arlanda och sen flyg. Eller buss hela vägen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Jag tror konstigt nog att vi tar BIK. Tagit 3 av 4 matcher mot dem. De andra lagen har en annan spets och fart.sirwilliam skrev: ↑2025-03-19 21:56:21Gissar också på Löven i detta fall. minde fysiskt lag.Mattias_87 skrev: ↑2025-03-19 21:51:56Jag gissar på Löven. Sämre backar och målvakt än SSK.jensa öhling #11 skrev: ↑2025-03-19 21:50:47 Vilka tror ni väljer om de väntade lagen går vidare? SSK eller löven?
Säg den glädje som varar
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
Vi får inte välja BIK.DIF_Soldier skrev: ↑2025-03-19 22:03:22
Jag tror konstigt nog att vi tar BIK. Tagit 3 av 4 matcher mot dem. De andra lagen har en annan spets och fart.
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Nej just fan, vad tänker jag med.Mattias_87 skrev: ↑2025-03-19 22:04:10Vi får inte välja BIK.DIF_Soldier skrev: ↑2025-03-19 22:03:22
Jag tror konstigt nog att vi tar BIK. Tagit 3 av 4 matcher mot dem. De andra lagen har en annan spets och fart.
Jag tror vi hade valt dem om vi kunnat

Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Tror SSK kan få det kämpigt i Kalmar.
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Säsongen 2024/25
Löven klarar mini-fimpen på egen hand. Det har han visat.
Låt honom göra det i en final.
Så får vi hoppas på en skräll av OIK eller Kalmar till semi.
Låt honom göra det i en final.
Så får vi hoppas på en skräll av OIK eller Kalmar till semi.
Säsongen 2024/25
Kollade om lite av Fimpens resa ikväll och blev blödig när han var hos DIF, och på det kollade jag också om ceremonin inför förra matchen för att bli blödig. Ännu mer blödig blev jag när minifimpen tog emot sponsorernas pris och återgår till sin plats, där Rensfeldt direkt är på honom och peppar honom. Rensfeldt betyder nog otroligt mycket för lagets sammanhållning, och jag blir fan blödig bara av att tänka på att det har kastats det minsta av skit mot honom. På det står också Josefson och ser ut att trivas när de delar ut guldgallret, vilket gör mig både glad och ledsen på samma gång eftersom han helst hade fått stått på ett par jävla skridskor.
Vi kommer förmodligen aldrig ha ett lag med personer som Rensfeldt, Kryckan, Thore, Klasen och kuken igen. Bäst att vi uppskattar det nu, oavsett vad. Alltid oavsett.
Vi kommer förmodligen aldrig ha ett lag med personer som Rensfeldt, Kryckan, Thore, Klasen och kuken igen. Bäst att vi uppskattar det nu, oavsett vad. Alltid oavsett.
Säsongen 2024/25
Rensfeldt är en personlig favorit på isen. Inte bäst på något sätt, men gör jobbet. Verkar vara en gubbe man vill ha i sitt lag. Hoppas för allt i världen att det blir en fin skilsmässa den dagen han lämnar.Janzoo skrev: ↑2025-03-20 01:48:48 Kollade om lite av Fimpens resa ikväll och blev blödig när han var hos DIF, och på det kollade jag också om ceremonin inför förra matchen för att bli blödig. Ännu mer blödig blev jag när minifimpen tog emot sponsorernas pris och återgår till sin plats, där Rensfeldt direkt är på honom och peppar honom. Rensfeldt betyder nog otroligt mycket för lagets sammanhållning, och jag blir fan blödig bara av att tänka på att det har kastats det minsta av skit mot honom. På det står också Josefson och ser ut att trivas när de delar ut guldgallret, vilket gör mig både glad och ledsen på samma gång eftersom han helst hade fått stått på ett par jävla skridskor.
-
Säsongen 2024/25
Den enda spelare som är kvar efter degraderingen också. Hoppas lite extra för hans skull att vi går upp och att han får förlängt.Ohddan skrev: ↑2025-03-20 09:48:24Rensfeldt är en personlig favorit på isen. Inte bäst på något sätt, men gör jobbet. Verkar vara en gubbe man vill ha i sitt lag. Hoppas för allt i världen att det blir en fin skilsmässa den dagen han lämnar.Janzoo skrev: ↑2025-03-20 01:48:48 Kollade om lite av Fimpens resa ikväll och blev blödig när han var hos DIF, och på det kollade jag också om ceremonin inför förra matchen för att bli blödig. Ännu mer blödig blev jag när minifimpen tog emot sponsorernas pris och återgår till sin plats, där Rensfeldt direkt är på honom och peppar honom. Rensfeldt betyder nog otroligt mycket för lagets sammanhållning, och jag blir fan blödig bara av att tänka på att det har kastats det minsta av skit mot honom. På det står också Josefson och ser ut att trivas när de delar ut guldgallret, vilket gör mig både glad och ledsen på samma gång eftersom han helst hade fått stått på ett par jävla skridskor.
En fjärdecenterplats klarar han även i SHL.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 2024/25
Angående val av eventuell semifinalmotståndare:
Förutsatt det jag vet nu (kan tillkomma skador, långa matchserier/avstängningar mm).
Turordningslista.
1. Kalmar, tunn trupp, få spetsar (jämför man våra 5:e kedjor är skillnaden stooooor, Brodin, Grewe, Larsson, Wersäll är inga dåliga bänknötare)
2. Oskarshamn, har spets, men spretar i spelet. Tror vi nöter ned dem ganska lätt med ett klart stabilare spel.
3. SSK, har passat oss bra i de flesta mötena. Två tunga lag med bra spel men där jag tycker vi har både lite mer bredd och lite mer spets.
4. Löven, de har vassare spets även om vi har fler som kan avgöra. Vi har bättre bredd men är orolig för matchbilden. Särskilt om de nu fått ordning på defensiven. Ett farligt "medgångslag"
5. Aik, vi är ett bättre lag rakt igenom. Mer spets, mer bredd, bättre spel. Lik förbannat har de dikterat villkoren i de flesta derbyna. Derbyspöket lever, på riktigt. Usch.
Förutsatt det jag vet nu (kan tillkomma skador, långa matchserier/avstängningar mm).
Turordningslista.
1. Kalmar, tunn trupp, få spetsar (jämför man våra 5:e kedjor är skillnaden stooooor, Brodin, Grewe, Larsson, Wersäll är inga dåliga bänknötare)
2. Oskarshamn, har spets, men spretar i spelet. Tror vi nöter ned dem ganska lätt med ett klart stabilare spel.
3. SSK, har passat oss bra i de flesta mötena. Två tunga lag med bra spel men där jag tycker vi har både lite mer bredd och lite mer spets.
4. Löven, de har vassare spets även om vi har fler som kan avgöra. Vi har bättre bredd men är orolig för matchbilden. Särskilt om de nu fått ordning på defensiven. Ett farligt "medgångslag"
5. Aik, vi är ett bättre lag rakt igenom. Mer spets, mer bredd, bättre spel. Lik förbannat har de dikterat villkoren i de flesta derbyna. Derbyspöket lever, på riktigt. Usch.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Säsongen 2024/25
Svar ja på frågan om Rensfeldt ska bli kvar i laget vid en eventuell uppflyttning då finns det andra”kill your darlings” som jag är mer tveksam om