Går att plocka in han ganska fort om någon av målvakterna "känner" något litet låter det som, tror det här är spel för gallerierna så dom kränkta leksingarna kan få ner blodtrycket efter deras fiasko säsong
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Nej, och vet du varför? För att Lindbom är en mycket bättre målvakt. Det är det enda det handlar om.
Gidlöf är bäst av dessa tre, vi ska ge oss bäst chans att vinna och så enkelt är det. Går Hävelid sönder står vi där med Andrén och vadå, Munther som backup medan Gidlöf, en av de bättre i SHL, spelar J20?!
Jag är nästan böjd att klippa mitt medlemskort om Andrén står i slutspelet. Det vore så jävla oansvarigt mot både förening och fans. Man gamblar med hela klubbens existens för att inte göra Micces polare ledsen?
Jag är ledsen men då kan man fan dra åt helvete. Wikegård först av alla. Jag överdriver inte när jag säger att Andrén mycket väl kan vara seriens sämsta målvakt. Det vore fullständig katastrof om han stod i mål i ett avgörande skede.
Andrén är en duktig målvakt i grunden, men det är just när han står i Djurgården som synergierna bara blir katastrof.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-03-13 17:28:07, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Så tolkar jag det också!
Edit: Men att "vi väldigt nöjda med våra två målvakter" är ju givetvis floskler från Wiken, då syftar jag på Andrén.
Senast redigerad av Buford den 2025-03-13 17:26:13, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Känns som många här inne också skulle behöva få ned blodtrycket lite.
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Låter som en efterhandskonstruktion, tycker inte det stämmer alls överens med sättet man kommunicerat tidigare. När fönstret stängde talade Wiken som om man letat med ljus och lykta för att hitta en ny förstamålvakt men det bästa man lyckat lösa var Gidlöf som skulle finnas tillgänglig när Leksand spelat klart.
Hoppas det finns en bättre plan bakom kulisserna. Hade hellre sett att Gidlöf fick chansen som förstamålvakt direkt än att han ska komma in och behöva rädda oss ur ett läge där Andren och Hävelid redan satt oss i skiten.
Avgå Jocke.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Att Hävelid går före Gidlöf nu kan jag förstå. Men om Andrén går före Gidlöf så blir jag fan vansinnig.
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Det enda som krävs är att någon jävla bondlurk glidtacklar rätt in i Hävelid tidigt i en match 7.Mattias_87 skrev: ↑2025-03-13 17:27:38 Att Hävelid går före Gidlöf nu kan jag förstå. Men om Andrén går före Gidlöf så blir jag fan vansinnig.
Har matchen börjat spelar det nämligen ingen roll var i landet Gidlöf befinner sig, i mål kommer han inte stå ändå
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Hoppas att ni har rätt. Våra målvakters problem med skott över axlarna kommer bli en extra stor akilleshäl i en bäst av 7 serie, målvaktspelet kommer scoutas hårdare och spelarna kommer få tydligare direktiv om målvakternas svagheter och var dom ska skjuta.Buford skrev: ↑2025-03-13 17:24:23Så tolkar jag det också!
Säsongen 2024/25
Målvaktsituationen balanserar verkligen på en knivsegg. Vi spelar ett jävligt högt spel och det kan gå åt helvete rejält fort.
Om Hävelid steppar upp - fine and dandy. Men om han fortsätter blanda och ge alternativt hamnar i en svacka ännu en gång så tror jag ändå inte vi kommer få in Gidlöf i det här läget. Dålig målvaktsstatistik har uppenbart inte varit ett problem för Micce & Wiken under den här säsongen så jag tror de får stå hur det än går.
Och ja, snacket har verkligen ändrats idag. Från att de letat febrilt efter en bra målvakt och var glada över att få Gidlöf registrerad så är han nu endast en Plan C om alla andra målvakter går sönder.
Om Hävelid steppar upp - fine and dandy. Men om han fortsätter blanda och ge alternativt hamnar i en svacka ännu en gång så tror jag ändå inte vi kommer få in Gidlöf i det här läget. Dålig målvaktsstatistik har uppenbart inte varit ett problem för Micce & Wiken under den här säsongen så jag tror de får stå hur det än går.
Och ja, snacket har verkligen ändrats idag. Från att de letat febrilt efter en bra målvakt och var glada över att få Gidlöf registrerad så är han nu endast en Plan C om alla andra målvakter går sönder.
-
Säsongen 2024/25
100%.Buford skrev: ↑2025-03-13 17:24:23Så tolkar jag det också!
Edit: Men att "vi väldigt nöjda med våra två målvakter" är ju givetvis floskler från Wiken, då syftar jag på Andrén.
Hade han varit nöjd med målvaktssidan så hade vi inte letat en förstemålvakt hela säsongen, vilket han bekräftade att vi hade gjort i uppdateringen efter deadline.
Han snackar emot sig själv här och det är bara för att skydda våra egna målvakter.
Säsongen 2024/25
Det är väl i linje med hur det kommunicerats tidigare. Nu får vi väl bara glömma det här sillyknaset och fokusera på laget vi har. Sen får väl Wiken stå till svars för utebliven målvaktsvärvning efteråt om det skulle falla på det i slutspelet.
Säsongen 2024/25
Då är tärningen kastad. Spännande! Hävelid har vikit ner sig varenda derby och Andrén klarar beviserligen inte heller av press. Nu räknar Wikegård med att någon dramatisk utveckling ska ske alltså.... Snacka om "allt på rött"!
Du kommer ställas till svars ordentligt om det inte håller.
Nu får vi hoppas att någon av våra målvakter skadar sig alltså. Känns ju kul och sunt.
Du kommer ställas till svars ordentligt om det inte håller.
Nu får vi hoppas att någon av våra målvakter skadar sig alltså. Känns ju kul och sunt.
Säsongen 2024/25
Orkar inte skriva ett helt blogginlägg för detta men mejlade och frågade Tjomme om hur det kommer sig att Gidlöf blir kvar trots gällande avtal och dubbelregistrering. Fick följande som svar:
Hejsan Janne
Vi har inte valt något, Marcus är back-up till dom övriga 2 målvakterna så han finns tillgänglig.
Sen är det lite mer komplicerat när DIF redan har 2 målvakter som man vunnit serien med att ta in Gidlöf. Kan skapa bekymmer och sprida oro hos Hävelid/Andrén vilken inte vore bra i detta läge. Lita på dom man har, händer det något (skada eller sjukdom) så är Marcus registrerad för DIF.
Med vänlig hälsning,
Thomas Johansson
GM Leksands IF
Hejsan Janne
Vi har inte valt något, Marcus är back-up till dom övriga 2 målvakterna så han finns tillgänglig.
Sen är det lite mer komplicerat när DIF redan har 2 målvakter som man vunnit serien med att ta in Gidlöf. Kan skapa bekymmer och sprida oro hos Hävelid/Andrén vilken inte vore bra i detta läge. Lita på dom man har, händer det något (skada eller sjukdom) så är Marcus registrerad för DIF.
Med vänlig hälsning,
Thomas Johansson
GM Leksands IF
Säsongen 2024/25
Som jag trodde att det är spel för gallerierna, vill vi plocka in honom så kommer han helt enkelt.JanneDIF skrev: ↑2025-03-13 18:29:16 Orkar inte skriva ett helt blogginlägg för detta men mejlade och frågade Tjomme om hur det kommer sig att Gidlöf blir kvar trots gällande avtal och dubbelregistrering. Fick följande som svar:
Hejsan Janne
Med vänlig hälsning,
Thomas Johansson
GM Leksands IF
Säsongen 2024/25
så ett scenario där någon av Hävelid och Andren inte kan spela, kommer Gidlöf in och sitter på bänken då som back-up?