Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Eriksson skrev: 2025-03-13 15:39:55 Vafn, de var ju klart enligt forumet att Gidlöf kommer, Läste ju till och med att han följer DIF på instagram, X, TikTok, Youtube, Pintrest, Facebook, Snapchat och LinkedIn Hörde att han till och med setts i trenchcoat och mörka glasögon runt trakterna Stora mossen

Oj, oj oj...... Hur ska det gå nu. Fn Fritt fall för DIF
Dessutom redan sängplats hos Thore :roll:
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-03-13 15:03:02
Nypovich skrev: 2025-03-13 15:00:39
Osten östlund skrev: 2025-03-13 14:57:57 Gidlöf, här kan Wiken tänka till. När nu Tjomme är livrädd!

Som jag förstod det. Så får inte Leksand någon ersättning för Gidlöf.

Vi kan ju då erbjuda exempelvis 50 000:-, ifall vi får han nu.

Samt 150 000:- om han står minst 50% av matcherna, samt vi når SHL.

Har väll ca 700K kvar i stridskassan?

Då kan Tjomme motivera det ekonomiskt. Till styrelsen och supportrar.

Kom igen nu Wiken, ligg steget före
Fast så funkar det högst troligt inte? Deadline har passerar och han ör skriven som lån, punkt. Ska man börja skeppa pengar under bordet så väljer jag bort Gidlöf alla dagar i veckan.
Under bordet sa jag inte. Funns säkert lösningar?

Men om du är juridiskt kunnig? Så skrota iden!
Nej men tror Wikegård har bättre koll än exakt alla i det hör forumet hur saker kring spelarna ska skötas. Speciellt dom som kräver att leksand ska göra si eller att Wikegård måste göra så.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Tjomme borde ta en ordentlig titt i spegeln och fundera ett par varv extra innan han öppnas munnen nästa gång.

Det gick tydligen väldigt bra att plocka in Moras, värsta rivalens, kapten ett par matcher för några säsonger sedan.
Då var det glada miner, bra för båda föreningarna, win-win osv. Inget gnägg om att Leksand har bra spelare redan. Eller att plocka från sitt otroligt skickliga och högt värderade J-20.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... va-matcher

Lägger ingen värdering i huruvida Gidlöf kommer som en frälsare eller om det är bra rent psykologiskt för våra målvakten osv osv.

Det är skitsnacket från Tjomme jag stör mig på. Håll käften om vårt lag och våra målvakter.
Bekymra dig över hur fan du ska pröjsa lön till dina anställda istället. Sälj en förskola eller nått, vad ni nu brukar hålla på med däruppe.

Jävla pajas! Blev argare ju mer jag skrev av det här så lägger ned nu.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Jag har skrivit det förr och skriver det igen, motståndarna vet hur sårbara vi är på målvaktssidan, kör över Hävelid och vårt avancemang är kört... Lex Lindbom!
sirwilliam

Säsongen 2024/25

Inlägg av sirwilliam »

Hävelid har ju steppat upp på slutet tycker jag. Släpp Gidlöf nu tills vi hör nåt mer. Wiken har säkert bra kontakt med Tjomme.

Med Hävelid och Andrén mot mora ska det ju inte vara något problem vad jag ser.
Tycker mora som lag saknar riktig spets.
De har väl två backar som sticker ut: William Pethrus och Laavainen.
På forwardsidan är det väl: Thores bonus son, johnsen, johan persson och Kratz. (kanske nån till) men ingen speciell sådär.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av -daniel- »

Buford skrev: 2025-03-13 16:24:29 Jag har skrivit det förr och skriver det igen, motståndarna vet hur sårbara vi är på målvaktssidan, kör över Hävelid och vårt avancemang är kört... Lex Lindbom!
Det är ju just i ett sådant scenario vi har tillgång till Gidlöf.

Jag är inte så värst förvånad över att vi inte satsade allt på att få hit honom i det här skedet, hade vi däremot utlovat honom förstaspaden osv så hade det ju varit möjligt men fatta pressen han skulle sättas inför i ett sådant läge. Grabben är riktigt ung och oerfaren. Om han kommer in för att exempelvis Hävelid skadar sig så har vi liksom inget alternativ och läget skulle vara ett annat.

Låt Hävelid starta oavsett, och se sen hur det utvecklar sig och ha lite is i magen. Sammanfattningsvis: jag tror det skulle röra om mer i gruppen att ta en annan nu och ge honom garanterad förstaspade.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev: 2025-03-13 16:41:00
Buford skrev: 2025-03-13 16:24:29 Jag har skrivit det förr och skriver det igen, motståndarna vet hur sårbara vi är på målvaktssidan, kör över Hävelid och vårt avancemang är kört... Lex Lindbom!
Det är ju just i ett sådant scenario vi har tillgång till Gidlöf.

Jag är inte så värst förvånad över att vi inte satsade allt på att få hit honom i det här skedet, hade vi däremot utlovat honom förstaspaden osv så hade det ju varit möjligt men fatta pressen han skulle sättas inför i ett sådant läge. Grabben är riktigt ung och oerfaren. Om han kommer in för att exempelvis Hävelid skadar sig så har vi liksom inget alternativ och läget skulle vara ett annat.

Låt Hävelid starta oavsett, och se sen hur det utvecklar sig och ha lite is i magen. Sammanfattningsvis: jag tror det skulle röra om mer i gruppen att ta en annan nu och ge honom garanterad förstaspade.
Ja, där håller jag med dig, Hävelid först, håller han inte in med Dalmasen. Men Andrén litar jag inte på, hellre ställt Utta i kassen med Reino Sundbergs gamla utrustning på :lol:
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Det jag stör mig mest på är det raljanta: "om någon går sönder kan vi ta en ny diskussion"... Vadå ta en diskussion?

Dealen är ju redan gjord fetto.....
JiWe

Säsongen 2024/25

Inlägg av JiWe »

klintan85 skrev: 2025-03-13 12:57:29
Döden skrev: 2025-03-13 12:50:11
Galning1998 skrev: 2025-03-13 10:34:51
Rolv skrev: 2025-03-13 10:29:48 Ingen Gidlöf då…

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
Fullt rimligt dock. Köper Leksands resonemang fullt ut. Vi hade varit galna om det var omvända roller
Nope , helt orimligt i mina ögon. Då hade vi inte ens behövt gå ut med att vi registrerat Gidlöf. Det blir ju mer nån sorts backup i kulisserna. Klantigt i mina ögon
Jag tycker att det har varit självklart sen första början att han skulle komma om någon av de ordinarie målvakterna var skadade. Inte ett dugg förvånad.
Exakt! Det är väl lite hela grejen med dubbelregistrering- att man vid behov ska kunna nytta möjligheten. Sen är det väl förvisso inte någon regel som säger si eller så men förstår inte hur man kan bli så jävla upprörd över detta.

Exemplen med Växjös Åhman i Hv & Myrenberg hos oss är väl klockrena exempel på hur systemet är tänkt att nyttjas. Inte fan hade vi ställt Myrenberg om Lindbom varit frisk? Ett tag var ju även Galjda borta så han var ju tredje alternativet. Nu har jag inte koll på Hv så men vill minnas att det var någon skavank på Gunnarsson eller vem de nu hade. Tror ju inte de gamblat annars i det läget.

Man bedömer att Hävelid är fullt kapabel att ta oss vidare i slutspelet men skulle det bli en skada så lär Gidlöf bli aktuell.

Sen kan man ju tycka vad man vill om det men att stämpla Wikegård som en idiot och åter kasta Hävelid under bussen blir ju lite sådär..

Nu borde fokus ligga på att besegra Mora!
Robbex

Säsongen 2024/25

Inlägg av Robbex »

Skit i Gidlöf nu och satsa på Hävelid istället. Alternativt ta in Gidlöf och låt han sitta på läktaren bara för att jävlas med tjomme! Pajasen tjomme är livrädd att vi ska gå upp.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

JiWe skrev: 2025-03-13 16:50:05
klintan85 skrev: 2025-03-13 12:57:29
Döden skrev: 2025-03-13 12:50:11
Galning1998 skrev: 2025-03-13 10:34:51

Fullt rimligt dock. Köper Leksands resonemang fullt ut. Vi hade varit galna om det var omvända roller
Nope , helt orimligt i mina ögon. Då hade vi inte ens behövt gå ut med att vi registrerat Gidlöf. Det blir ju mer nån sorts backup i kulisserna. Klantigt i mina ögon
Jag tycker att det har varit självklart sen första början att han skulle komma om någon av de ordinarie målvakterna var skadade. Inte ett dugg förvånad.
Exakt! Det är väl lite hela grejen med dubbelregistrering- att man vid behov ska kunna nytta möjligheten. Sen är det väl förvisso inte någon regel som säger si eller så men förstår inte hur man kan bli så jävla upprörd över detta.

Exemplen med Växjös Åhman i Hv & Myrenberg hos oss är väl klockrena exempel på hur systemet är tänkt att nyttjas. Inte fan hade vi ställt Myrenberg om Lindbom varit frisk? Ett tag var ju även Galjda borta så han var ju tredje alternativet. Nu har jag inte koll på Hv så men vill minnas att det var någon skavank på Gunnarsson eller vem de nu hade. Tror ju inte de gamblat annars i det läget.

Man bedömer att Hävelid är fullt kapabel att ta oss vidare i slutspelet men skulle det bli en skada så lär Gidlöf bli aktuell.

Sen kan man ju tycka vad man vill om det men att stämpla Wikegård som en idiot och åter kasta Hävelid under bussen blir ju lite sådär..

Nu borde fokus ligga på att besegra Mora!
Alla är vi olika.

Men majoriteten av senaste inläggen. Så är det väll ingen som hänger Wiken eller Hävelid?

Är väll snarare Tjomme, samt otydligheten i vad som gäller? Som folk reagerar på!

Nu fotboll, sedan 100% Mora!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-13 17:01:32, redigerad totalt 1 gånger.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Robbex skrev: 2025-03-13 16:56:55 Skit i Gidlöf nu och satsa på Hävelid istället. Alternativt ta in Gidlöf och låt han sitta på läktaren bara för att jävlas med tjomme! Pajasen tjomme är livrädd att vi ska gå upp.
Jobbiga är ju att alla skott över axeln går in.
Börjar bli ganska tröttsamt.
Även om han spelat upp sig en del på slutet så har han det alltid tufft på höga skotten.
Robbex

Säsongen 2024/25

Inlägg av Robbex »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-13 17:00:16
Robbex skrev: 2025-03-13 16:56:55 Skit i Gidlöf nu och satsa på Hävelid istället. Alternativt ta in Gidlöf och låt han sitta på läktaren bara för att jävlas med tjomme! Pajasen tjomme är livrädd att vi ska gå upp.
Jobbiga är ju att alla skott över axeln går in.
Börjar bli ganska tröttsamt.
Även om han spelat upp sig en del på slutet så har han det alltid tufft på höga skotten.
Jo, Hävelid har problem där. Men tror detta med Gidlöf förstör uppladdningen i gruppen mer än det smakar ”om” han nu kommer. Verkar inte som att tjockisen Tjomme släpper han till oss.
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

sauron skrev: 2025-03-13 15:01:40

Varför i helvete lät dem oss dubbelregga honom då? Vi hade ju kunnat använda den reggen på ett bättre sätt...

Får väl hoppas att J-20 krossar deras j-20 i helgen och att den vidriga föreningen självdör snarast.
Budskapet är att Gidlöf inte kommer nu. Men att han kan komma sen, om han är tillgänglig och vi behöver en målvakt då. Det är vad artikeln säger.

Vi får se efter Leksands J-20 som du är inne på. Gidlöf själv har sista ordet. Det är väl vad de menar med ”ta en dialog då”.

Jag tror han kommer när det börjar dra ihop sig.
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Nu har Wiken informerat, Gidlöf är endast en back up ifall någon målis går sönder. Vi får hoppas att Hävelid håller för trycket.
Skriv svar