Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Gidlöf, här kan Wiken tänka till. När nu Tjomme är livrädd!

Som jag förstod det. Så får inte Leksand någon ersättning för Gidlöf.

Vi kan ju då erbjuda exempelvis 50 000:-, ifall vi får han nu.

Samt 150 000:- om han står minst 50% av matcherna, samt vi når SHL.

Har väll ca 700K kvar i stridskassan?

Då kan Tjomme motivera det ekonomiskt. Till styrelsen och supportrar.

Kom igen nu Wiken, ligg steget före

Ni som mejlar honom, vidarebefordra gärna!
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-03-13 14:57:57 Gidlöf, här kan Wiken tänka till. När nu Tjomme är livrädd!

Fast så funkar det högst troligt inte? Deadline har passerar och han ör skriven som lån, punkt. Ska man börja skeppa pengar under bordet så väljer jag bort Gidlöf alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av sauron »

Rolv skrev: 2025-03-13 10:29:48 Ingen Gidlöf då…

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
Varför i helvete lät dem oss dubbelregga honom då? Vi hade ju kunnat använda den reggen på ett bättre sätt...

Får väl hoppas att J-20 krossar deras j-20 i helgen och att den vidriga föreningen självdör snarast.
It's the hope that kills you.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Nypovich skrev: 2025-03-13 15:00:39
Osten östlund skrev: 2025-03-13 14:57:57 Gidlöf, här kan Wiken tänka till. När nu Tjomme är livrädd!

Fast så funkar det högst troligt inte? Deadline har passerar och han ör skriven som lån, punkt. Ska man börja skeppa pengar under bordet så väljer jag bort Gidlöf alla dagar i veckan.
Under bordet sa jag inte. Funns säkert lösningar?

Men om du är juridiskt kunnig? Så skrota iden!
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 2024/25

Inlägg av sauron »

Osten östlund skrev: 2025-03-13 15:03:02

När det gäller lif skulle jag inte bli förvånad, då det är precis sånt mygel de alltid hållt på med.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

sauron skrev: 2025-03-13 15:01:40

Varför i helvete lät dem oss dubbelregga honom då? Vi hade ju kunnat använda den reggen på ett bättre sätt...

Får väl hoppas att J-20 krossar deras j-20 i helgen och att den vidriga föreningen självdör snarast.
Vem skulle vi ha reggat då?
It's easier to be an asshole to words than to people
Osten östlund

Säsongen 2024/25

sauron skrev: 2025-03-13 15:13:14
Osten östlund skrev: 2025-03-13 15:03:02

När det gäller lif skulle jag inte bli förvånad, då det är precis sånt mygel de alltid hållt på med.
SHL plats och över 40 mille i potten!

"Måste vara proaktiv, tänka utanför boxen".

Nu när Tjomme o co är livrädda, samt ändrar spelreglerna!
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 2024/25

Inlägg av sauron »

Rojk skrev: 2025-03-13 15:20:29
sauron skrev: 2025-03-13 15:01:40

Vem skulle vi ha reggat då?
Ingen aning, men Hv's junis är väl ett exempel...Men vad jag menar är att om de aldrig haft tanken på att släppa honom, varför odsla vår tid på att förhandla om det?
Senast redigerad av sauron den 2025-03-13 15:41:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Trodde aldrig att han bara skulle dyka upp och allt vara frid och fröjd. Inte bara för hur Leksand som klubb och supportrar skulle reagera, utan även hur Hävelid/Andren skulle reagera.

I den bästa av världar skulle jag låtit Hävelid gå in som etta och Gidlöf fått börja som andraslips.
Detta för att undvika att Gidlöf kommer in som etta, sänker Hävelids självförtroende samtidigt som Andren hamnat helt i kylan på läktaren.
Sedan gör Gidlöf en plattmatch, och vi står där med 3 målvakter som osäkra kort med självförtroendet i botten (läs Hv).
Så länge Hävelid skött sig får han stå, Gidlöf kunde avlasta vid ev lång matchserie.
I detta scenario hade vi antingen haft en Hävelid i storform i finalen eller så hade han spelat sämre och petats till förmån för Gidlöf.

Nu får man nöja sig med att vi sitter på en ruskigt kompetent 3:e målis ifall någon blir skadad, inte så pjåkigt.

Att Gidlöf skulle komma hit, vi sätter honom som etta direkt, nja....det var nog inget som vare sig tränarna eller Wiken hade som plan, hoppas jag.
Hv71 har som sagt lyckats köra 3 målvakter i botten inför kvalfinalen, inget att ta efter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Vafn, de var ju klart enligt forumet att Gidlöf kommer, Läste ju till och med att han följer DIF på instagram, X, TikTok, Youtube, Pintrest, Facebook, Snapchat och LinkedIn Hörde att han till och med setts i trenchcoat och mörka glasögon runt trakterna Stora mossen

Oj, oj oj...... Hur ska det gå nu. Fn Fritt fall för DIF
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Osten östlund

Säsongen 2024/25

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-13 15:33:44 Trodde aldrig att han bara skulle dyka upp och allt vara frid och fröjd. Inte bara för hur Leksand som klubb och supportrar skulle reagera, utan även hur Hävelid/Andren skulle reagera.

I den bästa av världar skulle jag låtit Hävelid gå in som etta och Gidlöf fått börja som andraslips.
Detta för att undvika att Gidlöf kommer in som etta, sänker Hävelids självförtroende samtidigt som Andren hamnat helt i kylan på läktaren.
Sedan gör Gidlöf en plattmatch, och vi står där med 3 målvakter som osäkra kort med självförtroendet i botten (läs Hv).
Så länge Hävelid skött sig får han stå, Gidlöf kunde avlasta vid ev lång matchserie.
I detta scenario hade vi antingen haft en Hävelid i storform i finalen eller så hade han spelat sämre och petats till förmån för Gidlöf.

Nu får man nöja sig med att vi sitter på en ruskigt kompetent 3:e målis ifall någon blir skadad, inte så pjåkigt.

Att Gidlöf skulle komma hit, vi sätter honom som etta direkt, nja....det var nog inget som vare sig tränarna eller Wiken hade som plan, hoppas jag.
Hv71 har som sagt lyckats köra 3 målvakter i botten inför kvalfinalen, inget att ta efter.
Håller med om att Hävelid är värd att spela på sön. Sen Gidlöf som 2:a , börja så. Andren har väll ca 6 veckor kvar på kontraktet, har nog accepterat sin situation?

Det som man går igång på. Att vi går ut på hemsidan bl a. Är tydliga med vad som gäller!

För att sedan gör Tjomme ett uttalande imorse. Som är något helt annat. Samt vi kan ev. ta en dialog senare.

Att han tycker att j20 är viktigare än DIFs herrlag, är uppenbart.

Men vad är det DIF och Leksand har kommit överens om egentligen?
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-03-13 15:46:16, redigerad totalt 1 gånger.
JanneDIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av JanneDIF »

Osten östlund skrev: 2025-03-13 12:29:17
JanneDIF skrev: 2025-03-13 12:06:55 Nu tror jag förvisso vi skulle ta oss vidare i kvarten mot Mora även med tomt mål så jag får ingen stress över detta besked. Någon som sitter på Wikens mejladress? Skulle vilja få tag i honom för att reda ut detta och eventuellt få med det på min blogg.
Vad heter bloggen?

Mejla han istället thomas.johansson@leksandsif.se .

15/2 kommunicerades detta ut:

"Djurgården är nu tillsammans med Leksand överens om en lösning där Gidlöf kommer att finnas TILLGÄNGLIG efter att Dalalaget AVSLUTAT sin säsong.

– Marcus är en väldigt talangfull och ambitiös målvakt. Han har redan fått ett stort förtroende i flera sammanhang, med spel i både JVM och SHL. Vi är tacksamma för att Leksand ger oss den här möjligheten och för ett bra samarbete, kommenterar Djurgårdens sportsligt ansvarige Niklas Wikegård"

Fråga gärna när han blev ansvarig för vår målvakts situation. Samt vad som är bäst för oss?

Ca 4 veckor senare!

"Nu kommer Thomas Johansson, general manager för Leksand, med klubbens ställningstagande.

– Djurgården har två målvakter, om det blir aktuellt att de behöver en till målvakt får vi ta en ny dialog. Egentligen skulle Mackan till Almtuna, men de tog en annan målvakt i februari. Han kommer träna med juniorlaget i dag."

Läser gärna svaret på bloggen!
Jannedif.wordpress.com!
Osten östlund

Säsongen 2024/25

JanneDIF skrev: 2025-03-13 15:45:28
Osten östlund skrev: 2025-03-13 12:29:17
JanneDIF skrev: 2025-03-13 12:06:55 Nu tror jag förvisso vi skulle ta oss vidare i kvarten mot Mora även med tomt mål så jag får ingen stress över detta besked. Någon som sitter på Wikens mejladress? Skulle vilja få tag i honom för att reda ut detta och eventuellt få med det på min blogg.
Vad heter bloggen?

Mejla han istället thomas.johansson@leksandsif.se .

15/2 kommunicerades detta ut:

"Djurgården är nu tillsammans med Leksand överens om en lösning där Gidlöf kommer att finnas TILLGÄNGLIG efter att Dalalaget AVSLUTAT sin säsong.

– Marcus är en väldigt talangfull och ambitiös målvakt. Han har redan fått ett stort förtroende i flera sammanhang, med spel i både JVM och SHL. Vi är tacksamma för att Leksand ger oss den här möjligheten och för ett bra samarbete, kommenterar Djurgårdens sportsligt ansvarige Niklas Wikegård"

Fråga gärna när han blev ansvarig för vår målvakts situation. Samt vad som är bäst för oss?

Ca 4 veckor senare!

"Nu kommer Thomas Johansson, general manager för Leksand, med klubbens ställningstagande.

– Djurgården har två målvakter, om det blir aktuellt att de behöver en till målvakt får vi ta en ny dialog. Egentligen skulle Mackan till Almtuna, men de tog en annan målvakt i februari. Han kommer träna med juniorlaget i dag."

Läser gärna svaret på bloggen!
Jannedif.wordpress.com!
Snyggt, säg till när du har fått svar ifrån Tjomme :-)!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Osten östlund skrev: 2025-03-13 15:42:45
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-13 15:33:44 Trodde aldrig att han bara skulle dyka upp och allt vara frid och fröjd. Inte bara för hur Leksand som klubb och supportrar skulle reagera, utan även hur Hävelid/Andren skulle reagera.

Håller med om att Hävelid är värd att spela på sön. Sen Gidlöf som 2:a , börja så. Andren har väll ca 6 veckor kvar på kontraktet, har nog accepterat sin situation?

Det som man går igång på. Att vi går ut på hemsidan bl a. Är tydliga med vad som gäller!

För att sedan gör Tjomme ett uttalande imorse. Som är något helt annat. Samt vi kan ev. ta en dialog senare.

Att han tycker att j20 är viktigare än DIFs herrlag, är uppenbart.

Men vad är det vi har kommit överens om egentligen?
Håller med om att denna fråga skötts dåligt. Samtidigt har jag hela tiden anat ugglor i mossen då Gidlöf själv och Leksand inte sagt rakt ut att han skulle komma.
Största förloraren är mest troligt Leksand som missar chansen att ge sin målvakt ovärderlig rutin att spela superviktiga matcher inför fullsatta läktare.
Frågar du mig är det hål i huvet att istället tro att ett par J20 matcher inför tomma läktare skulle ge i närheten av utveckling.
För vem f-n bryr sig om ett J20 guld?, Det viktiga är att få fram 3-4 spelare till A-laget.
Linköping var kloka och lät Myrenberg spela och nu har de en bättre målvakt i sitt lag.

Men Leksand vill kanske inte ha en målvakt med rutin av viktiga matcher?
De siktar nog inte på slutspel. Men de kan ju hamna i kval. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Nypovich skrev: 2025-03-13 12:23:35
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-13 12:15:35
Nypovich skrev: 2025-03-13 11:36:27 Lovar att vi vinner serien över Mora med Andrén i kassen… så alla kan sitta lugnt i båten och låta Gidlöf va i den föreningen han tillhör från början. Han lär komma när det blir aktuellt.
Det kommer krävas att vi gör 5-6 mål i matcherna, gör vi inte det så kan nog Mora vinna 1-2 matcher beroende på vem vi ställer i kassen.
Nej, så dålig är Andrén inte att det kommer behövs….Mot Mora gör det ingen skillnad vem som står.
Nu ska vi inte gå in i högmod...
Skriv svar