Modo har väl egentligen inget jätteimponerande lag. Stommen med Svartvadet, Sundström och Salomonsson känns inte alls väldigt vass. Södertälje kommer nog bli ett större hot. Som jag tidigare nämnt så tror jag att LHC floppar kommande säsong. Hlinka kommer inte att kunna ersätta Mårtensson och Weinhandel.Östgöten skrev:Frölunda, Modo, FBK, LHC och HV 71 kan vi inte göra något åt, men Luleås, Brynäs, Timrås, Rögles och Skellefteås trupper imponerar inte. Jag är även tveksam vad gäller SSK:s förmåga (även om många proffstyckare är imponerade).DIF_Soldier skrev:Tyvärr är det ju ingen som helst garanti. Det som räddade oss förra säsongen var att Frölunda floppade. Vi får be till #25 att det händer igen, men med elitseriens bästa målvaktspar och en av elitens bästa center i Karlsson så borde det inte hända igen. Tyvärr. Vi får helt enkelt förlita oss på att de hittar en back åt oss, annars vet jag faktiskt inte hur det kommer se ut efter 55 spelade omgångar.
Min bedömning är att Elitserien är sämre i år på pappret. DIF har definitivt ett lag som kan kämpa om de två sista slutspelsplatserna, förutsatt att inte målvakterna klappar igenom såsom skedde i Brynäs i fjol.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Troligtvis är du ensam om dettastolpskott skrev:Själv tycker jag att vi har hellre kvar Falk på Centern, än att Ekman kommer in i laget. Är jag den enda som ser hur viktig verkligen Falk är som Center för vårat kära DIF?

Nej men jag ser gärna Ekman han skulle höja vårat lag och Falk klara sig bra som back.
Hellre 6-5 än 2-1 om du frågar mig....
Jag håller nog med stolpskott här. Hellre en riktigt bra back än Falk som back och Ekman. Om det däremot rör sig om en Edwin-back så väljer jag hellre Falken på back...Joas skrev:Troligtvis är du ensam om dettastolpskott skrev:Själv tycker jag att vi har hellre kvar Falk på Centern, än att Ekman kommer in i laget. Är jag den enda som ser hur viktig verkligen Falk är som Center för vårat kära DIF?
Nej men jag ser gärna Ekman han skulle höja vårat lag och Falk klara sig bra som back.
Hellre 6-5 än 2-1 om du frågar mig....
Beror på om Ekman skriver på för mer än ett (1) år. Om Ekman skriver på ett treårskontrakt är det bara att flytta Falken till första backpar med Ragge.Rocker skrev:Jag håller nog med stolpskott här. Hellre en riktigt bra back än Falk som back och Ekman. Om det däremot rör sig om en Edwin-back så väljer jag hellre Falken på back...
Sant, så långt hade jag inte tänktÖstgöten skrev:Beror på om Ekman skriver på för mer än ett (1) år. Om Ekman skriver på ett treårskontrakt är det bara att flytta Falken till första backpar med Ragge.Rocker skrev:Jag håller nog med stolpskott här. Hellre en riktigt bra back än Falk som back och Ekman. Om det däremot rör sig om en Edwin-back så väljer jag hellre Falken på back...

Jag är nog av den uppfattningen att Falk INTE skall spela back. Orsaken är väldigt enkel. Dels anser jag inte att killen är tillräckligt bra i denna roll, men betydligt mer avgörande är det faktum att Falken behövs som center. Falken var nämligen en av få centrar förra säsongen som insåg att man var tvungen att gå djupt ner i egen zon för att ta pucken av våra backar. Detta beror naturligtvis på backarna ofantliga svaghet med puck. Hade våra backar varit kapabla att slå en längre passning till rätt adress hade Falk inte varit lika viktig som center, som läget är nu ser jag honom nästan som ovärderlig. Så länge backbesättningen ser ut som den gör behövs Falken som center.
För övrigt kan vi plocka in Ekman och ha kvar Falken som center i alla fall. Finns säkert någon spelare som kan petas ut och spela forward istället för center.
För övrigt kan vi plocka in Ekman och ha kvar Falken som center i alla fall. Finns säkert någon spelare som kan petas ut och spela forward istället för center.
Men om Falk är back kan han ju lägga den där långa passen direkt, istället för att han försvinner som center under det tillfälletKall-El skrev:Jag är nog av den uppfattningen att Falk INTE skall spela back. Orsaken är väldigt enkel. Dels anser jag inte att killen är tillräckligt bra i denna roll, men betydligt mer avgörande är det faktum att Falken behövs som center. Falken var nämligen en av få centrar förra säsongen som insåg att man var tvungen att gå djupt ner i egen zon för att ta pucken av våra backar. Detta beror naturligtvis på backarna ofantliga svaghet med puck. Hade våra backar varit kapabla att slå en längre passning till rätt adress hade Falk inte varit lika viktig som center, som läget är nu ser jag honom nästan som ovärderlig. Så länge backbesättningen ser ut som den gör behövs Falken som center.
Tyvärr tvivlar jag på att Falken är tillräckligt bra defensivt och placeringsmässigt för att spela back. De gånger han spelat back förut har det inte direkt sett bra ut defensivt.Stocky skrev:Men om Falk är back kan han ju lägga den där långa passen direkt, istället för att han försvinner som center under det tillfälletKall-El skrev:Jag är nog av den uppfattningen att Falk INTE skall spela back. Orsaken är väldigt enkel. Dels anser jag inte att killen är tillräckligt bra i denna roll, men betydligt mer avgörande är det faktum att Falken behövs som center. Falken var nämligen en av få centrar förra säsongen som insåg att man var tvungen att gå djupt ner i egen zon för att ta pucken av våra backar. Detta beror naturligtvis på backarna ofantliga svaghet med puck. Hade våra backar varit kapabla att slå en längre passning till rätt adress hade Falk inte varit lika viktig som center, som läget är nu ser jag honom nästan som ovärderlig. Så länge backbesättningen ser ut som den gör behövs Falken som center.
Ord. Tror det var säsongen efter lockouten som Falk fick lira back och det var tyvärr ingen hit, framförallt defensivt där Falken alltför många gånger fick agera rundningsmärke.Kall-El skrev:Tyvärr tvivlar jag på att Falken är tillräckligt bra defensivt och placeringsmässigt för att spela back. De gånger han spelat back förut har det inte direkt sett bra ut defensivt.Stocky skrev:Men om Falk är back kan han ju lägga den där långa passen direkt, istället för att han försvinner som center under det tillfälletKall-El skrev:Jag är nog av den uppfattningen att Falk INTE skall spela back. Orsaken är väldigt enkel. Dels anser jag inte att killen är tillräckligt bra i denna roll, men betydligt mer avgörande är det faktum att Falken behövs som center. Falken var nämligen en av få centrar förra säsongen som insåg att man var tvungen att gå djupt ner i egen zon för att ta pucken av våra backar. Detta beror naturligtvis på backarna ofantliga svaghet med puck. Hade våra backar varit kapabla att slå en längre passning till rätt adress hade Falk inte varit lika viktig som center, som läget är nu ser jag honom nästan som ovärderlig. Så länge backbesättningen ser ut som den gör behövs Falken som center.
Lycka är att vara djurgårdare
Jag kan absolut inte förstå hur man kan vilja ha sin bästa tekare som back och som dessutom skulle agera rundningsmärke, tycker ni inte som förespråkar Falk som back att vi har tillräckligt med rundningsmärken?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Otto och Eklund hade bättre tekningsstatistik föregående säsong.pekka21 skrev:Jag kan absolut inte förstå hur man kan vilja ha sin bästa tekare som back och som dessutom skulle agera rundningsmärke, tycker ni inte som förespråkar Falk som back att vi har tillräckligt med rundningsmärken?
Om - jag säger om - Ekman värvas - vem ska sitta på bänken?
Anger, Figren, Dick, Engqvist alternativt Tim E?
Eller ska någon av:
Anger, Tim E eller Engqvist bli ny back?