Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
avskedsfest

Säsongen 2024/25

Inlägg av avskedsfest »

Ngn som vet när och var Dif kommer att välja motståndare?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

avskedsfest skrev: 2025-03-09 09:47:15 Ngn som vet när och var Dif kommer att välja motståndare?
Samma kväll som båda åttondelarna är färdigspelade.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Direkt efter i sändningen av åttondelarna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mash skrev: 2025-03-09 01:27:12 Mentalt förberedd att genomlida derbyn. Det vore krampaktigt med en finalserie mot gnaget, men vilken jävla publikfest för hockeysverige att prata om. SHL-finalen kommer framstå som SDHL i uppmärksamhetssammanhang. Fram till final ser jag dock en promenad i solskenet, ser inga större hinder faktiskt. Kanske farlig inställning.

Såg dessutom att det är första gången sedan 2001 som Djurgården vinner en serie. Tacksam för en hittills välgenomförd säsong. Äntligen slutspel!!

Vågar man tippa slutspelet? Egen jinx. Inget lär stämma men suttit och läst, funderat och analyserat sedan igår. Så här går mina tankar.

Åttondelsfinaler
Mora slår ut redan trötta Västerås (2--0)
Kan se Nybro slå ut Oskarshamn (2-1, samtliga förlängning)

Kvartsfinaler
Djurgården - Nybro (4-1)
Karlskoga - Mora (4-3)
Södertälje - Kalmar (2-4)
Löven - Gnaget (2-4)

Semifinaler
Djurgården - Kalmar (4-0)
Karlskoga - Gnaget (3-4)

Final
Publikfest a lá Stockholmsderby i nyrenoverade Globen.
Bra analys. Säger inte emot på en enda tippning. Men sedan är det ju som du säger, sällan allt går enligt planerna.

Däremot är jag lite skeptisk till publikfesten mot AIK. Krävs ju i mina ögon 2 klackar för en riktig extra härlig atmosfär.
Och där kommer min tveksamhet in, jag är rädd att en final skulle locka till sig de här tråkiga marginalarna, som trots att de är rätt få, så skulle de vilja ta största uppmärksamheten själva.
Oftast dras de ju till fotbollen och inte hockeyn, men de älskar ju att hamna i fokus så mycket att de skiter fullkomligt i att de förstör för oss alla andra 99,5% som är där
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

På tisdag kan Leksand sluta elva om hockeygudarna vill, krävs att Frölunda, Örebro och Malmö vinner sina matcher och vi har då Gidlöf på standby i en kvartsfinal.
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 2024/25

Inlägg av captcash »

Daven skrev: 2025-03-09 10:59:42 På tisdag kan Leksand sluta elva om hockeygudarna vill, krävs att Frölunda, Örebro och Malmö vinner sina matcher och vi har då Gidlöf på standby i en kvartsfinal.
Ja, jag satt precis också och kikade på det. Hade totalt räknat med att Leksand skulle nå slutspel men det är inte HELT omöjligt scenario då det där matcherna är rimliga att kunna sluta som vi vill! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Daven skrev: 2025-03-09 10:59:42 På tisdag kan Leksand sluta elva om hockeygudarna vill, krävs att Frölunda, Örebro och Malmö vinner sina matcher och vi har då Gidlöf på standby i en kvartsfinal.
Med Hävelid/Gidlöf går vi in i slutspelet med ett riktigt jävla bra målvaktspar, bara att be till hockeygudarna att det blir så.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Nu kör vi. Alla spelare tillgängliga:

Gidlöf (Hävelid)

Sissons - Berg
Tychonick - Krogdahl
Blixt - Hävelid

Inga extrabackar

Klasen - Krüger - Thoresen
Axelsson - Eriksson - Kelleher
Frondell - Weigel - Eklund
Blomgren - Rensfeldt - Costmar
Grewe - Brodin som femte forwardspar.
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Manijock skrev: 2025-03-09 12:29:21 Nu kör vi. Alla spelare tillgängliga:

Gidlöf (Hävelid)

Sissons - Berg
Tychonick - Krogdahl
Blixt - Hävelid

Inga extrabackar

+1
Ställer vi upp så där och slipper skador på fel spelare, har jag väldigt svårt att se någon slå oss över 7 matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier skrev: 2025-01-03 00:25:29 Den uppmärksamme noterar att #41 lite casual skrapade ihop tre assist ikväll. Sagt det förut och säger det igen, han kommer att vinna den interna poängligan sådär retligt att det typ inte märks.
Sagt och gjort. Jag visste det. Vår norrman.
Säg den glädje som varar
Mash

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mash »

Mattias_87 skrev: 2025-03-09 07:59:14
Mash skrev: 2025-03-09 01:27:12
Final
Publikfest a lá Stockholmsderby i nyrenoverade Globen.
Det är redan klar att vi inte får spela i Globen denna säsong. Blir Hovet utan bortasupportrar.
Nämen sedärja, helvete vad tråkigt ändå.
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-03-09 10:39:49 Bra analys. Säger inte emot på en enda tippning. Men sedan är det ju som du säger, sällan allt går enligt planerna.

Däremot är jag lite skeptisk till publikfesten mot AIK. Krävs ju i mina ögon 2 klackar för en riktig extra härlig atmosfär.
Och där kommer min tveksamhet in, jag är rädd att en final skulle locka till sig de här tråkiga marginalarna, som trots att de är rätt få, så skulle de vilja ta största uppmärksamheten själva.
Oftast dras de ju till fotbollen och inte hockeyn, men de älskar ju att hamna i fokus så mycket att de skiter fullkomligt i att de förstör för oss alla andra 99,5% som är där
Missat helt att Globen är upptagen redan, jag tog det för givet att den var vår under slutspel pga biljettintäkter. Stockholm stad tänker självklart annorlunda.

Helt enig att våldsmonopolet är litet men otroligt högljutt, vill ändå tro att de bästa och mest hängivna supportrarna närvarar och att stöket får hållas på stan.
Hardy

Säsongen 2024/25

Inlägg av Hardy »

Förstår inte riktigt argumentet att Globen är upptaget. Som jag kan tolka det är det enbart en eventuell semifinal 7 som krockar med ett annat arrangemang. Känns som att man gör det väldigt enkelt för sig och bara viftar bort det lite väl lättvindigt. Förstår att semifinal 2 och final 5 eventuellt kan vara knepigt då det är dagen innan konsert (har dock ingen erfarenhet alls av hur lång tid det tar att förbereda inför).
Enligt mig känns det som att DIFs slutspel passar perfekt för lansering av nyöppnade Globen :D :

Evenemang
Mars
12 Handboll
15 Thåström
16 Kvartsfinal 1
18 Kvartsfinal 2
24 Kvartsfinal 5
28 Kvartsfinal 7
31 Semifinal 1

April
2 Semifinal 2
3 Sabrina Carpenter
4 Sabrina Carpenter
5 Daniel Adams Ray
8 Semifinal 5
11 We will rock you
12 KROCK We will rock you & semifinal 7
16 Final 1
18 Final 2
20 Final 3(vid derby)
22 Final 4(vid derby)
23 Billie Eilish
24 Billie Eilish
25 Final 5
26 Innebandy
27 Final 6(vid derby)
30 Final 7
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Gidlöf (Hävelid)

Sissons - Berg
Tychonick - Krogdahl
Blixt - Hävelid

Inga extrabackar

Mot laget vi ställde på isen första finalmatchen mot Brynäs:

Andrén (Hävelid)

Karlsson-Loponen
Glad-Ytterell
Odelius-Ragnarsson
Hammarlund

Blomgren-Krüger-Nilsson
Klasen-Eriksson-Eklund
Grewe-Berglund-Gradin
Wersäll-Rensfeldt-Brodin
Liss
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Mash skrev: 2025-03-09 16:05:54 jag tog det för givet att den var vår under slutspel pga biljettintäkter. Stockholm stad tänker självklart annorlunda.
Problemet med Globen är att om vi bokar upp den för finalserien men sedan åker ur i semifinal så måste vi betala hyra för finalmatcherna iallafall. Stört system. Hoppas inte det blir så när Hovet rivs och det endast är Globen som gäller.
Hardy skrev: 2025-03-09 19:28:37 kan vara knepigt då det är dagen innan konsert (har dock ingen erfarenhet alls av hur lång tid det tar att förbereda inför).
Enligt mig känns det som att DIFs slutspel passar perfekt för lansering av nyöppnade Globen :D :
Problemet är som jag förstått det att det tar flera dagar att lägga is i Globen. De får åka på studiebesök till NHL helt enkelt där man kan spela basket dagen innan hockeymatch.
Avskaffa tre mot tre.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-09 19:47:02

Gidlöf (Hävelid)

Sissons - Berg
Tychonick - Krogdahl
Blixt - Hävelid

Inga extrabackar

Mot laget vi ställde på isen första finalmatchen mot Brynäs:

Andrén (Hävelid)

Karlsson-Loponen
Glad-Ytterell
Odelius-Ragnarsson
Hammarlund

Blomgren-Krüger-Nilsson
Klasen-Eriksson-Eklund
Grewe-Berglund-Gradin
Wersäll-Rensfeldt-Brodin
Liss
Ändå ett helt okej lag på pappret!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skriv svar