Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2024-12-30 13:23:26 Jag skulle gärna vilja ha en producerande spelare tillsammans med Rensfeldt. Tror det finns en potential där att bli en producerande kedja. Det blir nog Brodda som ryker...
Åren går.

Men han var ju bl a dom bättre när vi åkte ur ( lirade med Sören och Cederqvist ).

Skulle med vilja ge Rensfeldt chansen "högre upp". Några matcher. Byt plats med Weigel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Som ni säger, lyxproblem om alla är friska.
Men roligt att spekulera.

Jag tycker det är viktigt att hitta rätt kemi innan slutspel.
Då är det sedan lättare att när någon bli skadad så kan ersättaren gå in rakt av utan massa ommöbleringar.

Jag tycker Weigel varit svag hos oss. Jag har reagerat mest på alla hans farliga pucktapp när han haft en alldeles för stor övertro till sin förmåga. Istället för Weigel kan jag tänka mig Eriksson när han är tillbaka.
Men såklart kan Weigels uppsida komma i ett tätare och tuffare slutspel.

Än en gång, lyxproblem. Men det ser tunnare ut defensivt, där är det låg konkurrens och illa ställt vid skador.
Klockan går, klockan går. Wiken? :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Osten östlund skrev: 2024-12-30 13:43:08
Mattias_87 skrev: 2024-12-30 13:23:26 Jag skulle gärna vilja ha en producerande spelare tillsammans med Rensfeldt. Tror det finns en potential där att bli en producerande kedja. Det blir nog Brodda som ryker...
Åren går.

Men han var ju bl a dom bättre när vi åkte ur ( lirade med Sören och Cederqvist ).

Skulle med vilja ge Rensfeldt chansen "högre upp". Några matcher. Byt plats med Weigel.
Intressant när man ser på produktion vid lika styrka. Ordinarie centrar:
Kruger 27 matcher 6 poäng 13.48 min/match
Costmar 23 matcher 13 poäng 13.46 min/match
Weigel 30 matcher 10 poäng 13.24 min/match
Rensfeldt 30 matcher 10 poäng 10.08 min/match

Rensfeldt med sämre spelare runt sig och mindre speltid gör ändå mer poäng vid lika styrka än Kruger. Skulle vara intressant att se Kruger i en blackhawks-roll och Rensfeldt med mer spetsiga spelare. Kruger är jättebra men de flesta poängen nu gör han i PP. Men man har nog fastnat i att Kruger ska leda oss offensivt som en förstacenter.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

mb81 skrev: 2024-12-30 15:06:19 Intressant när man ser på produktion vid lika styrka. Ordinarie centrar:

Rensfeldt med sämre spelare runt sig och mindre speltid gör ändå mer poäng vid lika styrka än Kruger. Skulle vara intressant att se Kruger i en blackhawks-roll och Rensfeldt med mer spetsiga spelare. Kruger är jättebra men de flesta poängen nu gör han i PP. Men man har nog fastnat i att Kruger ska leda oss offensivt som en förstacenter.
Lite som jag skrev på sida två i tråden:
Rojk skrev: 2024-05-23 11:05:26 Frågan är vilket väg som är bäst att gå med Krüger? Omge honom med offensiv spets eller bygga en otroligt bra shutdownkedja som neutraliserar motståndarens bästa spelare. Hur många minuter klarar hans kropp kommande säsong?
It's easier to be an asshole to words than to people
mb81

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Rojk skrev: 2024-12-30 15:46:08
mb81 skrev: 2024-12-30 15:06:19 Intressant när man ser på produktion vid lika styrka. Ordinarie centrar:

Rojk skrev: 2024-05-23 11:05:26 Frågan är vilket väg som är bäst att gå med Krüger? Omge honom med offensiv spets eller bygga en otroligt bra shutdownkedja som neutraliserar motståndarens bästa spelare. Hur många minuter klarar hans kropp kommande säsong?
Snyggt! Minutrarna får han iaf. Kanske nån minut färre i lika styrka men pp och bp . Men kanske för sent att röra runt massa nu iaf. Fjärdekedjan har de ju knappt rört förutom lite på slutet pga bortfall.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Rojk skrev: 2024-12-30 15:46:08

Håller med lite, nu gör Kruger så oerhört mycket som folk inte ser i det tysta, även offensivt, men Ludde är spetsigare när det gäller avslut, skymningar och styrningar är dom top 2 i ligan båda två
Kennholts slagskott

Säsongen 2024/25

Inlägg av Kennholts slagskott »

mb81 skrev: 2024-12-30 15:06:19
Osten östlund skrev: 2024-12-30 13:43:08
Åren går.

Intressant när man ser på produktion vid lika styrka. Ordinarie centrar:

Kruger har på seniornivå inte främst kännetecknats som en målskytt eller poängspelare. I hockeyallsvenskan har han dock fått fart på produktionen. Krugers stora styrka är hans smarthet och förmåga att skapa ytor för andra spelare. Sådant som inte alltid syns i protokollet. Serien bästa tekare är han också med marginal, något som kan bli tungan på vågen i ett slutspel om han får hålla sig skadefri (läs: inte blir påkörd av monster i motståndarlag utan att domarna reagerar). Rensfeldt och Brodda har fortfarande kvaliteter trots allt och kommer att avgöra en och annan match framöver med typisk ”broddakontring” och typisk ”rensfeldtmacka” i krysset. En till toppback är det som vi behöver. Känns lite tungt där, särskilt om det blir skador.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Sissons, Thoresen och Kelleher är en trio som ska få spela ihop sig i samtliga spelformer från och med nu. De två förstnämnda är för övrigt de två spelare som varit genomgående jämnast under hela säsongen och ska spela så mycket de bara orkar när det drar ihop sig. Kelleher och Sissons var äckligt samspelta redan efter två matcher - de är givna tillsammans i powerplay. Sissons är den där ledande backen vi letat efter, tätt följd av August Berg.

Det uppenbara är ju att hylla Kelleher efter ikväll, men den uppmärksamme noterar att #41 lite casual skrapade ihop tre assist ikväll. Sagt det förut och säger det igen, han kommer att vinna den interna poängligan sådär retligt att det typ inte märks. När man säger hög lägstanivå, då är det PT man menar. Sanslöst vilken viktig inverkan gubbjäveln har. Han har lett med exempel vilket har gjort att Costmar, Blixt, Berg och Krogdahl bröstat upp sig och tagit rygg. Likt finalåret 09/10 har vi nu så många informella ledare att de inte ens får plats att räkna på tio fingrar - underbart!

Vi är det där kollektivet som gnuggar på nu, och det är lite sktisamma vilka som är borta - poängledande spelare som Klasen, Dick och Eklund står över, Krüger behöver inte göra poäng... pff, inga problem. Jag tor de svettas rejält där uppe i norr, Kentääääh bankar sönder sin barndoms spargris längst in i mammas garderob för att köpa in en pensionerad, halt gammal hoppstylta till målis medan kollektivet DIF får växa tillsammans. I like where this is going.

Stora frågan är ju vilka som får stå åt sidan efter JVM. Till och med Frondell har kommit igång! Erikssson och Eklund kommer väl med vana trogen hem med en JVM-bakfylla, så att de får träna sig i form nån vecka när de kommer hem är väl en bra plan - sån bredd har vi (om nu inte Brodin gick sönder).

Powerplay 1: Kelleher, Krüger, Klasen, Thoresen, Sissons.
Powerplay 2: Axelsson, Eklund, Costmar, Berg. + vem av Weigel, Larsson och Frondell som är bäst för dagen.
Äntligen har vi backar i båda formationer som kan fördela spelet OCH få igenom pucken!

Vem hänger löst om alla är friska? För mig är det Larsson, Frondell eller.. jag hade sagt Blomgren faktiskt, men nu har även han kommit igång också, och väldigt nyttig i BP.

Frondell är så pass ung och risken finns att han inte håller en konsekvent nivå in i kaklet, men han visar ikväll att han är en jävla spets. Likaså Larsson som hade en kanonstart på säsongen, men där är nog Frondell snäppet vassare när båda är som bäst.

Weigel bär puck och gör mycket nytta som center, jag delar inte alls kritiken mot honom. Så då blir det nog Grewe som extra, ändå. Dick och Micro-Fimpen hade kalas när de fick spela ihop under typ två matcher. Tillbaka med dem och så blir det;

Thoresen-Krüger-Kelleher
Costmar-Weigel-Klasen
Axelsson-Eriksson-Eklund
Blomgren-Rensfeldt-Brodin
Frondell/Grewe

Det är jävligt svårt att ta ut ett lag nu, och jag älskar det. Vi har ett vansinnigt djup bland forwards. Inte ens den bittraste jävel hade bytt vår trupp mot någon konkurrent om de hade kniven mot strupen - det vet alla innerst inne, även gnälltorskarna som sprutar kalsongerna full så fort de får påpeka ett felpass (du vet vem du är)
Säg den glädje som varar
Karlander

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

DIF_Soldier skrev: 2025-01-03 00:25:29 Sissons, Thoresen och Kelleher är en trio som ska få spela ihop sig i samtliga spelformer från och med nu. De två förstnämnda är för övrigt de två spelare som varit genomgående jämnast under hela säsongen och ska spela så mycket de bara orkar när det drar ihop sig. Kelleher och Sissons var äckligt samspelta redan efter två matcher - de är givna tillsammans i powerplay. Sissons är den där ledande backen vi letat efter, tätt följd av August Berg.

Det uppenbara är ju att hylla Kelleher efter ikväll, men den uppmärksamme noterar att #41 lite casual skrapade ihop tre assist ikväll. Sagt det förut och säger det igen, han kommer att vinna den interna poängligan sådär retligt att det typ inte märks. När man säger hög lägstanivå, då är det PT man menar. Sanslöst vilken viktig inverkan gubbjäveln har. Han har lett med exempel vilket har gjort att Costmar, Blixt, Berg och Krogdahl bröstat upp sig och tagit rygg. Likt finalåret 09/10 har vi nu så många informella ledare att de inte ens får plats att räkna på tio fingrar - underbart!

Vi är det där kollektivet som gnuggar på nu, och det är lite sktisamma vilka som är borta - poängledande spelare som Klasen, Dick och Eklund står över, Krüger behöver inte göra poäng... pff, inga problem. Jag tor de svettas rejält där uppe i norr, Kentääääh bankar sönder sin barndoms spargris längst in i mammas garderob för att köpa in en pensionerad, halt gammal hoppstylta till målis medan kollektivet DIF får växa tillsammans. I like where this is going.

Stora frågan är ju vilka som får stå åt sidan efter JVM. Till och med Frondell har kommit igång! Erikssson och Eklund kommer väl med vana trogen hem med en JVM-bakfylla, så att de får träna sig i form nån vecka när de kommer hem är väl en bra plan - sån bredd har vi (om nu inte Brodin gick sönder).

Powerplay 1: Kelleher, Krüger, Klasen, Thoresen, Sissons.
Powerplay 2: Axelsson, Eklund, Costmar, Berg. + vem av Weigel, Larsson och Frondell som är bäst för dagen.
Äntligen har vi backar i båda formationer som kan fördela spelet OCH få igenom pucken!

Vem hänger löst om alla är friska? För mig är det Larsson, Frondell eller.. jag hade sagt Blomgren faktiskt, men nu har även han kommit igång också, och väldigt nyttig i BP.

Frondell är så pass ung och risken finns att han inte håller en konsekvent nivå in i kaklet, men han visar ikväll att han är en jävla spets. Likaså Larsson som hade en kanonstart på säsongen, men där är nog Frondell snäppet vassare när båda är som bäst.

Weigel bär puck och gör mycket nytta som center, jag delar inte alls kritiken mot honom. Så då blir det nog Grewe som extra, ändå. Dick och Micro-Fimpen hade kalas när de fick spela ihop under typ två matcher. Tillbaka med dem och så blir det;

Thoresen-Krüger-Kelleher
Costmar-Weigel-Klasen
Axelsson-Eriksson-Eklund
Blomgren-Rensfeldt-Brodin
Frondell/Grewe

Det är jävligt svårt att ta ut ett lag nu, och jag älskar det. Vi har ett vansinnigt djup bland forwards. Inte ens den bittraste jävel hade bytt vår trupp mot någon konkurrent om de hade kniven mot strupen - det vet alla innerst inne, även gnälltorskarna som sprutar kalsongerna full så fort de får påpeka ett felpass (du vet vem du är)
Bra skrivet! Det är nu fördelen med vår trupp börjar lysa, medan konkurrenterna får slita ont, färre spelare som får logga mer tid. Spelare som vi kan ställa över på grund av lättare sjukdom/skavank kan konkurrenterna behöva nöta. Kan bli den stora tungan på vågen i vår.

Men man hoppas så klart ändå att vi till skillnad mot våra konkurrenters provisoriska värvningar som ska lappa ihop hålen i sina trupper istället kan spetsa till det på backsidan och/eller målvaktssidan.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Win-win situation ikväll, antingen fortsatt etta/delad etta eller så halkar Bik efter.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas att Karlskoga vinner ikväll. Almtuna kan säkert "skrälla" lite också.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

Daven skrev: 2025-01-03 10:40:28 Win-win situation ikväll, antingen fortsatt etta/delad etta eller så halkar Bik efter.
Helt rätt. Frågan är vad man föredrar.. en mer tight topp eller att Bik bok sladdar lite..
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Mattias_87 skrev: 2025-01-03 11:49:25 Hoppas att Karlskoga vinner ikväll. Almtuna kan säkert "skrälla" lite också.
Ja, om det blir vinst för Almtuna ikväll kan det bli panik och kris i Umeå.
Praetori

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

Vi har 2 spelare med en skottprocent över 20. Kelleher på 20.45 och Dick på 22.41%. Rätta mig om jag har fel men jag tror det var längesedan vi hade någon alls?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Glory1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Tre raka bortamatcher nu mot lag från övre halvan. Hoppas vi är laddade på uppgiften. Många bortamatcher rent generellt nu (9 av kommande 12) fram tills vi avslutar med 7 av sista 9 hemma.
Skriv svar