Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
tror inte dif vill värva en 37 åring:SÖstgöten skrev:Har en Smurf02 gen som ibland gör sig påmind. Om Frölunda kan värva
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8530
Kan DIF värva denna offensiva spelare.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8781
Bonusen skulle vara att Brynäs eller Luleå samtidigt tar över Edvin Fryléns kontrakt.
- DarkDingus
I Montreal gick han under namnet "Breeze by" för att han blev konstant frånåkt under en ganska lång tid. Så vitt jag vet så lär inte mycket ha ändrats sen han återvände till Montreal.Vipul skrev:tror inte dif vill värva en 37 åring:SÖstgöten skrev:Har en Smurf02 gen som ibland gör sig påmind. Om Frölunda kan värva
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8530
Kan DIF värva denna offensiva spelare.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8781
Bonusen skulle vara att Brynäs eller Luleå samtidigt tar över Edvin Fryléns kontrakt.
Han är inte snabb med NHL ögon, men han är lite vassare än Åkerman samtidigt som han är bra i PP. För NHL håller han inte längre, men för Elitserien borde han kunna dominera på blå.DarkDingus skrev:I Montreal gick han under namnet "Breeze by" för att han blev konstant frånåkt under en ganska lång tid. Så vitt jag vet så lär inte mycket ha ändrats sen han återvände till Montreal.
- reservjesus
Thorsens tuffhet, men han saknar tyvärr Thoresens spelförstelse. En Ölvestad "light-typ" om ni frågar mig som tillskillnad mot Jimmie hittar målet något oftare. Spontant känns detta som en tveksam värvning då killen inte besitter den absolta spets som anfallslinjen saknar.reservjesus skrev:En 37årig back som inte håller för NHL som säkert vill ha en fet lön. NEJ TACK!
Läste på aftonbladet att DIF är ute efter lillebror tjärnqvist. Är han något att ha?
Dessutom kan man tänka sig att killen inte är direkt billig heller så i mina ögon känns det nästan bättre att inrikta sig på någon annan spelare...
-
Om vi ska värva sådana forwards, så kan vi ju lika gärna värva Rudslätt! Ordet underskattning, stavas Rudslätt...Diffe89 skrev:Om vi värvar Mathias Tjärnqvist (framför allt i det här läget) ska jag personligen se till att de ansvariga avgår.reservjesus skrev:En 37årig back som inte håller för NHL som säkert vill ha en fet lön. NEJ TACK!
Läste på aftonbladet att DIF är ute efter lillebror tjärnqvist. Är han något att ha?
Såg han för nåt år sen när Anaheim vann cupen där borta, då var han väl rätt stabil om jag inte minns fel. Väldigt defensiv. Inget för oss dock. Vad jag har förstått så behöver vi en tvåvägsback som kan delta mer i speluppbyggnaden.
Kan du berätta hur bra Joe DiPenta är? Jag menar, du verkar sett honom osv.[/quote]
Kan du berätta hur bra Joe DiPenta är? Jag menar, du verkar sett honom osv.[/quote]
Med tanke på hur anfallssidan ser ut just nu hade en värvning av Rudslätt nog varit sämre än Tjärnqvist. Båda besitter ju fart och målfarlighet, men Junior har en helt annan tuffhet jämfört med Rudslätt och är det något vi behöver lite extra av så är det just den ingridiensen.sportfåne skrev:tjärnqvist är väll lite som hörnqvist ? och en sån spelare behöver vi. men som stolpskott sa så tar jag hälldre in rudslätt älskar den killen
Å andra sidan känns ingen av dessa spelare som högvillt i mina ögon. Ekman hade i jämförelse varit betydligt mer intressant.
Här bedöms dock enbart spelarens kvalité ingenting annat.
Rudslätt och Anger blir väl lite kaka på kaka?
Drömlinorna hade annars varit, om man får drömma lite:
Mackan - Otto - Nisse
Thoresen - Holmqvist - Linkan
Rudslätt - Engqvist - Danielsson
Jimmie - Falk - Fimpen
Fast då hade vi behövt en spelarbudget på 40 mille också..
Borde ändå inte Rudslätt vara att föredra före Anger, hans kontrakt i Tyskland går väl ut efter 08/09?
Drömlinorna hade annars varit, om man får drömma lite:
Mackan - Otto - Nisse
Thoresen - Holmqvist - Linkan
Rudslätt - Engqvist - Danielsson
Jimmie - Falk - Fimpen
Fast då hade vi behövt en spelarbudget på 40 mille också..
Borde ändå inte Rudslätt vara att föredra före Anger, hans kontrakt i Tyskland går väl ut efter 08/09?
- Lee Harvey Oswald
En skridsko på varje fot & så en hjälm högst där uppe på huvudknoppen.sportfåne skrev:tjärnqvist är väll lite som hörnqvist ?
Sedan är det nog slut på likheter.
Vad jag minns var väl Tjärna.Jr en typisk "hockey-grå-Sosse", en sån som alltid jobbar & sliter men får väldigt lite lön för mödan.
En klassback + Nisse, sedan rullar vi....