Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
thoves

Inlägg av thoves »

det er fortsatt noen ok backar igjen på free-agenten i usa..

-conboy
-berard
-malik
-semenov
-ozolinsh
Vipul

Inlägg av Vipul »

Östgöten skrev:Har en Smurf02 gen som ibland gör sig påmind. Om Frölunda kan värva

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8530

Kan DIF värva denna offensiva spelare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8781

Bonusen skulle vara att Brynäs eller Luleå samtidigt tar över Edvin Fryléns kontrakt.
tror inte dif vill värva en 37 åring:S
Användarvisningsbild
DarkDingus

Inlägg av DarkDingus »

Vipul skrev:
Östgöten skrev:Har en Smurf02 gen som ibland gör sig påmind. Om Frölunda kan värva

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8530

Kan DIF värva denna offensiva spelare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8781

Bonusen skulle vara att Brynäs eller Luleå samtidigt tar över Edvin Fryléns kontrakt.
tror inte dif vill värva en 37 åring:S
I Montreal gick han under namnet "Breeze by" för att han blev konstant frånåkt under en ganska lång tid. Så vitt jag vet så lär inte mycket ha ändrats sen han återvände till Montreal.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

DarkDingus skrev:I Montreal gick han under namnet "Breeze by" för att han blev konstant frånåkt under en ganska lång tid. Så vitt jag vet så lär inte mycket ha ändrats sen han återvände till Montreal.
Han är inte snabb med NHL ögon, men han är lite vassare än Åkerman samtidigt som han är bra i PP. För NHL håller han inte längre, men för Elitserien borde han kunna dominera på blå.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

En 37årig back som inte håller för NHL som säkert vill ha en fet lön. NEJ TACK!
Läste på aftonbladet att DIF är ute efter lillebror tjärnqvist. Är han något att ha?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

reservjesus skrev:En 37årig back som inte håller för NHL som säkert vill ha en fet lön. NEJ TACK!
Läste på aftonbladet att DIF är ute efter lillebror tjärnqvist. Är han något att ha?
Thorsens tuffhet, men han saknar tyvärr Thoresens spelförstelse. En Ölvestad "light-typ" om ni frågar mig som tillskillnad mot Jimmie hittar målet något oftare. Spontant känns detta som en tveksam värvning då killen inte besitter den absolta spets som anfallslinjen saknar.

Dessutom kan man tänka sig att killen inte är direkt billig heller så i mina ögon känns det nästan bättre att inrikta sig på någon annan spelare...
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

reservjesus skrev:En 37årig back som inte håller för NHL som säkert vill ha en fet lön. NEJ TACK!
Om vi värvar Mathias Tjärnqvist (framför allt i det här läget) ska jag personligen se till att de ansvariga avgår.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Man blir lite avundsjuk när man ser Frölunda värva bra backar medans vi inte verkar göra ett dyft på den fronten. En sak till, är vi ute efter både Tjärnqvist den yngre och Nisse Ekman?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Buford skrev:Man blir lite avundsjuk när man ser Frölunda värva bra backar medans vi inte verkar göra ett dyft på den fronten.
Kan du berätta hur bra Joe DiPenta är? Jag menar, du verkar sett honom osv.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Diffe89 skrev:
Om vi värvar Mathias Tjärnqvist (framför allt i det här läget) ska jag personligen se till att de ansvariga avgår.
Om vi ska värva sådana forwards, så kan vi ju lika gärna värva Rudslätt! Ordet underskattning, stavas Rudslätt...
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Såg han för nåt år sen när Anaheim vann cupen där borta, då var han väl rätt stabil om jag inte minns fel. Väldigt defensiv. Inget för oss dock. Vad jag har förstått så behöver vi en tvåvägsback som kan delta mer i speluppbyggnaden.

Kan du berätta hur bra Joe DiPenta är? Jag menar, du verkar sett honom osv.[/quote]
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

tjärnqvist är väll lite som hörnqvist ? och en sån spelare behöver vi. men som stolpskott sa så tar jag hälldre in rudslätt älskar den killen
DIF <3
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

sportfåne skrev:tjärnqvist är väll lite som hörnqvist ? och en sån spelare behöver vi. men som stolpskott sa så tar jag hälldre in rudslätt älskar den killen
Med tanke på hur anfallssidan ser ut just nu hade en värvning av Rudslätt nog varit sämre än Tjärnqvist. Båda besitter ju fart och målfarlighet, men Junior har en helt annan tuffhet jämfört med Rudslätt och är det något vi behöver lite extra av så är det just den ingridiensen.

Å andra sidan känns ingen av dessa spelare som högvillt i mina ögon. Ekman hade i jämförelse varit betydligt mer intressant.

Här bedöms dock enbart spelarens kvalité ingenting annat.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Rudslätt och Anger blir väl lite kaka på kaka?

Drömlinorna hade annars varit, om man får drömma lite:

Mackan - Otto - Nisse
Thoresen - Holmqvist - Linkan
Rudslätt - Engqvist - Danielsson
Jimmie - Falk - Fimpen

Fast då hade vi behövt en spelarbudget på 40 mille också..

Borde ändå inte Rudslätt vara att föredra före Anger, hans kontrakt i Tyskland går väl ut efter 08/09?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sportfåne skrev:tjärnqvist är väll lite som hörnqvist ?
En skridsko på varje fot & så en hjälm högst där uppe på huvudknoppen.
Sedan är det nog slut på likheter.

Vad jag minns var väl Tjärna.Jr en typisk "hockey-grå-Sosse", en sån som alltid jobbar & sliter men får väldigt lite lön för mödan.

En klassback + Nisse, sedan rullar vi....
Låst