Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Sjukt vad resultaten gick emot lyxand, riktigt fint.
Blir åttondel för Gidlöf. De behöver ta in 6p i princip pga målskillnad och dessutom gå om tre lag för att nå sjätteolatsen. Kommer ej hända.
Blir åttondel för Gidlöf. De behöver ta in 6p i princip pga målskillnad och dessutom gå om tre lag för att nå sjätteolatsen. Kommer ej hända.
Säsongen 2024/25
Börjar väl luta mot att det antingen blir Växjö eller Skellefteå i åttondel och 2 bortamatcher och 1 hemmamatch för Leksand. Ett sådant scenario känns väl som 60/40 att de åker redan i åttondel.
Säsongen 2024/25
Olle Strandell i LHC gick sönder igår. Kan de plocka tillbaka Hävelid, eller är han garanterad hos oss säsongen ut?
Säsongen 2024/25
Bra Djurgårdsinsats men halvdana resultat i övrigt. Kalmar sög förvisso men kommer ha en hemmafördel att spela för
Låt oss hoppas att löven gör slarvsylta av ÖIK redan i förstaperioden så att Kalmar tappar modet helt
Låt oss hoppas att löven gör slarvsylta av ÖIK redan i förstaperioden så att Kalmar tappar modet helt
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Kul ändå att Nybro är det enda laget som inte har något att spela om i sista omgången.
Säsongen 2024/25
Undra hur motiverade Kalmar egentligen är. En fjärdeplats betyder sannolikt att de får möta AIK (som de har minusstatistik mot). En 5-6 plats betyder att de får slå ur underläge mot antingen Björklöven eller Södertälje (Kalmar har plusstatistik mot bägge). Visst kan det verka hägrande att få hemmafördel men i detta fall tror jag att deras semifinalchans är minst lika stor om de förlorar på fredag.
Säsongen 2024/25
Har vi några ambitioner att gå upp så ska vi kunna slå Kalmar borta i sista omgången.
Men samtidigt är det mycket som inte stämmer i spelet på sistone (egentligen ända sen dubbelmötet med Björklöven). Defensiven som ändå varit så pass stabil under året går inte riktigt att känna igen. Bjuder på enormt med farliga spelvändningar/kontringar. Och vi ser mer och mer stressade ut i egen zon jämfört med tidigare. Är det skador på backar / jonglerande med backpar som stör där? Sissons är vår absolut viktigaste spelare.
Man kan inte direkt säga att vi prickat formtoppen inför slutspelet. Just nu känns det som att juniskedjan står för 90% av utdelningen framåt och det är ett problem i sig. De spelarna som borde vara ledande har i stort sett alla varit osynliga på sistone, och behöver verkligen vakna till liv om vi ska kunna gå långt.
Visst, slutspel är en annan sorts varelse. Men det är inte direkt röda mattan som är utrullad för oss som solklara favoriter, direkt. Känns helt vidöppet vem som går upp i år, 5 lag som kan slåss om det på lika villkor.
Men samtidigt är det mycket som inte stämmer i spelet på sistone (egentligen ända sen dubbelmötet med Björklöven). Defensiven som ändå varit så pass stabil under året går inte riktigt att känna igen. Bjuder på enormt med farliga spelvändningar/kontringar. Och vi ser mer och mer stressade ut i egen zon jämfört med tidigare. Är det skador på backar / jonglerande med backpar som stör där? Sissons är vår absolut viktigaste spelare.
Man kan inte direkt säga att vi prickat formtoppen inför slutspelet. Just nu känns det som att juniskedjan står för 90% av utdelningen framåt och det är ett problem i sig. De spelarna som borde vara ledande har i stort sett alla varit osynliga på sistone, och behöver verkligen vakna till liv om vi ska kunna gå långt.
Visst, slutspel är en annan sorts varelse. Men det är inte direkt röda mattan som är utrullad för oss som solklara favoriter, direkt. Känns helt vidöppet vem som går upp i år, 5 lag som kan slåss om det på lika villkor.
-
Säsongen 2024/25
Hävelid var bra igår. Nu är det bara hoppas Leksand torskar återstående matcher.
-
Säsongen 2024/25
Tänkte på detta igår när jag kikade utdelningen mellan Frondell och Kelleher.Vikas skrev: ↑2025-03-05 23:03:02 Har vi några ambitioner att gå upp så ska vi kunna slå Kalmar borta i sista omgången.
24 poäng (11+13) på 28 matcher kontra 22 poäng (12+10) på 32 matcher.
Jag vill inte ens veta vad det skiljer i lön mellan dessa två.
En enorm positiv utveckling och den andra en enorm besvikelse sett till prislapp och vad han presterat förr.
Samtidigt så kan jag någonstans förstå att man inte fått ut max av en sådan som Kelleher för han är väl den som fått byta kedjekamrater mest, och när man väl hittat något som fungerar så flyttas de runt igen.
Blir onekligen ett svårt pussel att lägga om tillräckligt många är friska men vi borde spela Klasen-Krüger-Thoresen och sluta para ihop förstnämnda med sin bästa kompis bara för att.
Så som Axelsson spelat efter skadan så får han gärna lira PP så mycket det går, men i 5v5 så är Eriksson före.
Säsongen 2024/25
Enligt HN Dick tillbaka på fredag, tar Klasens plats rakt av eftersom han utgick? Thore tar hand om kroppen till slutspelet börjar.
Jobbigt med all varierande frånvaro på dessa herrar. Vi behöver spela ihop två starka PP-enheter i slutspelet.
Ser gärna Wersäll istället för Larsson i fjärde. Melvin har varit stark tycker jag medan Hampus gått ner sig. Får inte mycket uträttat och flera jobbiga turnovers igår.
Jobbigt med all varierande frånvaro på dessa herrar. Vi behöver spela ihop två starka PP-enheter i slutspelet.
Ser gärna Wersäll istället för Larsson i fjärde. Melvin har varit stark tycker jag medan Hampus gått ner sig. Får inte mycket uträttat och flera jobbiga turnovers igår.
-
Säsongen 2024/25
Jag håller med.dr111DIF skrev: ↑2025-03-06 09:11:10 Enligt HN Dick tillbaka på fredag, tar Klasens plats rakt av eftersom han utgick? Thore tar hand om kroppen till slutspelet börjar.
Man hade kunnat vila Thoresen mycket tidigare om det bara är just vila det handlar om.
Det hade varit skillnad om vi hade klart för oss vilka fyra kedjor som ska spela tillsammans, men det blir smått parodiskt att vila flera av de viktigaste spelarna mellan omgång 47-52 när man har laborerat med kedjorna hela säsongen.
Säsongen 2024/25
Otroligt viktig vinst igår. Ett klart besked efter förra veckan som var tung för oss djurgårdare.
Hugos insats, wow, precis vad vi behövde. Även defensiven kändes bra.
Inte särskilt orolig för förstafemman och vissa andra divor i slutspelet. Visst, det har bitvis varit lite svajigt. Men jag tror motivationen tryter i slutet på serielunken. Inget konstigt med det bara för att junisarna och Wagge fortfarande har kul som om det vore premiär
Hugos insats, wow, precis vad vi behövde. Även defensiven kändes bra.
Inte särskilt orolig för förstafemman och vissa andra divor i slutspelet. Visst, det har bitvis varit lite svajigt. Men jag tror motivationen tryter i slutet på serielunken. Inget konstigt med det bara för att junisarna och Wagge fortfarande har kul som om det vore premiär
Senast redigerad av Heraklion den 2025-03-06 10:16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Skicka hem Thore till familjen tills slutspelet börjar så han får lite hemma-mys och vila.
Dick får skicka sin nya tjej på semester till Thailand på 2 månader så han inte blir störd, dick måste vara fokuserad på bara en sak.
Klasen vettefan, fatcamp igen eller? Tycker han är bra även när han är ofokuserad men för ett slutspel måste han koppla på 100%.
Dick får skicka sin nya tjej på semester till Thailand på 2 månader så han inte blir störd, dick måste vara fokuserad på bara en sak.
Klasen vettefan, fatcamp igen eller? Tycker han är bra även när han är ofokuserad men för ett slutspel måste han koppla på 100%.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 2024/25
Sen har väl typ alla spelat med alla vilket kanske blir en styrka i längden? Men just PP blir extra lidande av frågetecken kring dick och Klasen.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-06 09:44:39Jag håller med.dr111DIF skrev: ↑2025-03-06 09:11:10 Enligt HN Dick tillbaka på fredag, tar Klasens plats rakt av eftersom han utgick? Thore tar hand om kroppen till slutspelet börjar.
Man hade kunnat vila Thoresen mycket tidigare om det bara är just vila det handlar om.
Det hade varit skillnad om vi hade klart för oss vilka fyra kedjor som ska spela tillsammans, men det blir smått parodiskt att vila flera av de viktigaste spelarna mellan omgång 47-52 när man har laborerat med kedjorna hela säsongen.
Bra åtminstone att man låter PP2 vara intakt och stoppar Costmar som vikare i PP1 istället för Eklund tex.