Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Må detta drabba alla lag i slutspelet utom DIF!!!
Golgatavandring den sträcka och tidsrymd ett lag måste gå med vetskapen eller övertygelsen om att få dåliga nyheter vid slutmålet…
Golgatavandring den sträcka och tidsrymd ett lag måste gå med vetskapen eller övertygelsen om att få dåliga nyheter vid slutmålet…
Säsongen 2024/25
Vad vet du om min kravbild? Jag har väl inte på något sätt sagt att jag tycker att gårdagens insats var acceptabel? Den var rent ut sagt hädisk och urusel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-02 07:35:12Ojojoj, vet inte ens var jag ska börja. Tror jag skiter i att ens försöka besvara merparten.Boven skrev: ↑2025-03-02 00:08:37Sist jag kollade leder vi serien med 2 omgångar kvar och har allt i egna händer. Men det kanske är att inte bry sig om seriesegern.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-01 23:06:58Men inte så viktigt med seriesegern enligt flera härinne. Och som laget uppträdde verkar de bry sig lika lite om att vinna serien.
När fan blev det så här i DIF. Inte så viktigt att vinna serien?
För lag som Modo, Hv och Brynäs betydde det allt, de gick för det hela säsongen.
Det var inte denna DIF anda jag växte upp med och blev så hängiven till.
Pinsamt. Men knappast att de här syltryggarna skäms. Det var ju en rolig match att spela enligt minifimp.
Bättre att spy galla över allt och alla, pissa på sig över tanken på att möta gnaget, idolisera andra lag som oslagbara maskiner och ta ut förluster i förskott trots att det är vi som leder serien. Det var säkert den DIF-andan du växte upp med.
Vi gjorde en riktig plattmatch och en helt oacceptabel insats och jag fattar att folk lackar men någon jävla rim och reson måste det finnas. Folk får det att låta som att vi ligger näst sist och inte vunnit en match sen jul, vi har 3 torsk på dom senaste 20 typ.
Men du och jag har helt olika krav på laget. Igår spelade vi om seriesegern. Hemma mot ett skitlag med en hel del div 1 spelare.
Fullt med folk. Finns inget att skylla på.
Istället kommer vi ut proppmätta, ointresserade. Inför ett nästan fullsatt hovet.
Det ska smälla i sargen, varenda östersundsback ska vilja skicka iväg pucken fortare än fan.
Istället såg deras backsida ut att vara en av seriens skickligaste.
Och detta i en match som kan mer eller mindre säkra upp seriesegern.
Nej fy fan va dåligt. Och jag är inte rädd för AIK. Men jävligt onödigt att stånga sig blodig mot dem inför en möjlig final mot Bik.
Att sluta tvåa kan bli det som fäller oss. De flesta kloka människor fattar ju att vägen till en final spelar roll. Både fysiskt och mentalt.
Det står ju för f… en Shl plats på spel.Men grattis, din kravbild passar bra till årets lag. De deltog igår, inte alltid lätt att ge allt. De vinner nog när matcherna börjar gälla något. Småmysigt med bred trupp, då slipper spelare med blåmärken byta om.
Och roligt med mycket publik, de lär ju fortsätta strömma till och säkerställa framtida breda trupper.
Jag är lika besviken idag. Det här laget saknar något och jag skönjer en viss oro hos Thoresen i sina uttalanden.
Vad jag däremot vände mig mot var ditt totala karaktärsmord av en 17årig pojke (ditt oredigerade inlägg) efter en pausintervju vid ställning 2-2.
Att du och många andra här inne alltid ska tävla om vem som kan måla upp den mest dystopiska bilden av framtiden efter dom få förlusterna vi har.
Jag tycker absolut att man kan få kritisera enskilda insatser och tycka att allt var katastrof i matcher men jag har ruttnat på alla överdrivna växlar som dras efter varje förlust om hur jävla dåligt precis allt är. Vi ligger liksom 1a med 2 omgångar kvar, allt kan inte vara helt värdelöst och kört. Hur många gånger har den här säsongen varit över nu?
Ang kravbild är min att vi ska gå upp iår och än så länge ser det högst realistiskt ut att det kan bli så.
Senast redigerad av Boven den 2025-03-02 18:55:12, redigerad totalt 1 gånger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Visst, vi hänger ut lagets bästa spelare efter ett mindre misstag som dessvärre fick stora konsekvenser.Karlander skrev: ↑2025-03-02 00:47:30 Filip Eriksson gör ett huvudlöst beslut idag som blir otroligt kostsamt. Men sett till helheten är han bra jämfört med laginsatsen.
Otroligt bottennapp idag, hoppas att insatsen är en viktig väckarklocka inför slutspelet. Dicken verkar ju ha tappat konditionen helt med tanke på vad han visade upp i höstas. Upp med honom på läktaren eller extra forward, och tillbaka med Klasen, Frondell och Sissons i slutspelet – då är vi oslagbara över 7 matcher.
Jag skulle utan problem kunna rabbla upp 10 värre misstag igår som däremot inte blev mål pga olika marginaler, missade chanser, turstudsar mm.
Bara tacka hockeygudarna att han kom till oss och inte Bik.
Mest kreativa spelare där det händer annat än meningslösa finter och egospel.
Erikssons dribblingar leder till långa anfall och målchanser nästan varje anfall.
Förstår att han tillhör Växjö.
Men visst, han var klart delaktig i deras 3-2.
Laget var tokuselt och förtjänade pisk, och fick det också.
Nu räcker knappast en seger hemma mot Oskar, nu ska vi även vinna borta mot Kalmar. Mysig strategi.
Fast vem bryr sig, slutspelet börjar inte än på en vecka eller så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Vimmerby slår ett (på sistone) nästintill oslagbart AIK. Nästan lika sjukt som vårt haveri hemma mot Östersund igår. Tycker det är talande för hockey i sig. När det verkligen står på sin spets, när ett mirakel måste ske, då spelar det sällan någon roll om David möter Goliat. Hockey är en kampsport. Nu är det snart upp till oss att behöva steppa upp igen. Gör vi det är gårdagens (och många andra) magplask glömda innan slutspelet.
Men det är ett problem och jag ställer mig kritisk till Kimby och ledarskapet. Ett mästarlag går ut och slaktar Östersund när man väl kan sätta spiken i kistan hemma en lördag. Samma skit mot gnegget senast. Vill inte se DIF hamna i underläge gång efter gång, för att sen försöka rädda det när det börjar bli allvar i slutspelet. Klockan slår, ska vi snooza vidare eller spela SHL?
Men det är ett problem och jag ställer mig kritisk till Kimby och ledarskapet. Ett mästarlag går ut och slaktar Östersund när man väl kan sätta spiken i kistan hemma en lördag. Samma skit mot gnegget senast. Vill inte se DIF hamna i underläge gång efter gång, för att sen försöka rädda det när det börjar bli allvar i slutspelet. Klockan slår, ska vi snooza vidare eller spela SHL?
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
Alltså vad fan… man kan ju tro att vi redan åkt ur slutspelet innan det ens börjat..
Säsongen 2024/25
AIK vinner skotten med 46-6 men förlorar 0-1. Vetefan om man sett något liknande? Inte sett mågot av matchen men Robin Christoffersson har ju stått på huvudet några matcher i år, bla mot oss när vi förlorade borta i Vimmerby.thelinho skrev: ↑2025-03-02 17:51:07 Vimmerby slår ett (på sistone) nästintill oslagbart AIK. Nästan lika sjukt som vårt haveri hemma mot Östersund igår. Tycker det är talande för hockey i sig. När det verkligen står på sin spets, när ett mirakel måste ske, då spelar det sällan någon roll om David möter Goliat. Hockey är en kampsport. Nu är det snart upp till oss att behöva steppa upp igen. Gör vi det är gårdagens (och många andra) magplask glömda innan slutspelet.
Säsongen 2024/25
Hockey är en väldigt mycket jämnare sport än vad många vill tro ibland.thelinho skrev: ↑2025-03-02 17:51:07 Vimmerby slår ett (på sistone) nästintill oslagbart AIK. Nästan lika sjukt som vårt haveri hemma mot Östersund igår. Tycker det är talande för hockey i sig. När det verkligen står på sin spets, när ett mirakel måste ske, då spelar det sällan någon roll om David möter Goliat. Hockey är en kampsport. Nu är det snart upp till oss att behöva steppa upp igen. Gör vi det är gårdagens (och många andra) magplask glömda innan slutspelet.
Bottenlagen slår topplagen. Inget konstigt med det. Förhållandevis liten plan och högt tempo. Mycket som kan studsa rätt och fel. Slit som ett jävla djur och du har redan vunnit mycket.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Säsongen 2024/25
Är det inte just det som gör alla här frustrerade? Ja, förslusten i sig suger, men hade vi förlorat fastän vi slitit som djur och det kanske var någon felstuds som var skillnaden, så hade det inte varit lika tungt. Det är ju när spelarna inte visar någon som helst vilja att säkra första platsen som man blir förbannad!jsson skrev: ↑2025-03-02 18:42:56Hockey är en väldigt mycket jämnare sport än vad många vill tro ibland.thelinho skrev: ↑2025-03-02 17:51:07 Vimmerby slår ett (på sistone) nästintill oslagbart AIK. Nästan lika sjukt som vårt haveri hemma mot Östersund igår. Tycker det är talande för hockey i sig. När det verkligen står på sin spets, när ett mirakel måste ske, då spelar det sällan någon roll om David möter Goliat. Hockey är en kampsport. Nu är det snart upp till oss att behöva steppa upp igen. Gör vi det är gårdagens (och många andra) magplask glömda innan slutspelet.
Bottenlagen slår topplagen. Inget konstigt med det. Förhållandevis liten plan och högt tempo. Mycket som kan studsa rätt och fel. Slit som ett jävla djur och du har redan vunnit mycket.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Karaktärsmord.Boven skrev: ↑2025-03-02 17:28:53Vad vet du om min kravbild? Jag har väl inte på något sätt sagt att jag tycker att gårdagens insats var acceptabel? Den var rent ut sagt hädisk och urusel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-02 07:35:12Ojojoj, vet inte ens var jag ska börja. Tror jag skiter i att ens försöka besvara merparten.Boven skrev: ↑2025-03-02 00:08:37Sist jag kollade leder vi serien med 2 omgångar kvar och har allt i egna händer. Men det kanske är att inte bry sig om seriesegern.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-01 23:06:58Men inte så viktigt med seriesegern enligt flera härinne. Och som laget uppträdde verkar de bry sig lika lite om att vinna serien.
För lag som Modo, Hv och Brynäs betydde det allt, de gick för det hela säsongen.
Pinsamt. Men knappast att de här syltryggarna skäms. Det var ju en rolig match att spela enligt minifimp.
Bättre att spy galla över allt och alla, pissa på sig över tanken på att möta gnaget, idolisera andra lag som oslagbara maskiner och ta ut förluster i förskott trots att det är vi som leder serien. Det var säkert den DIF-andan du växte upp med.
Vi gjorde en riktig plattmatch och en helt oacceptabel insats och jag fattar att folk lackar men någon jävla rim och reson måste det finnas. Folk får det att låta som att vi ligger näst sist och inte vunnit en match sen jul, vi har 3 torsk på dom senaste 20 typ.
Men du och jag har helt olika krav på laget. Igår spelade vi om seriesegern. Hemma mot ett skitlag med en hel del div 1 spelare.
Istället kommer vi ut proppmätta, ointresserade. Inför ett nästan fullsatt hovet.
Det ska smälla i sargen, varenda östersundsback ska vilja skicka iväg pucken fortare än fan.
Nej fy fan va dåligt. Och jag är inte rädd för AIK. Men jävligt onödigt att stånga sig blodig mot dem inför en möjlig final mot Bik.
Att sluta tvåa kan bli det som fäller oss. De flesta kloka människor fattar ju att vägen till en final spelar roll. Både fysiskt och mentalt.
Det står ju för f… en Shl plats på spel.Men grattis, din kravbild passar bra till årets lag. De deltog igår, inte alltid lätt att ge allt. De vinner nog när matcherna börjar gälla något. Småmysigt med bred trupp, då slipper spelare med blåmärken byta om.
Och roligt med mycket publik, de lär ju fortsätta strömma till och säkerställa framtida breda trupper.
Jag är lika besviken idag. Det här laget saknar något och jag skönjer en viss oro hos Thoresen i sina uttalanden.
Vad jag däremot vände mig mot var ditt totala karaktärsmord av en 17årig pojke (ditt oredigerade inlägg) efter en pausintevju vid ställning 2-2.
Att du och många andra här inne alltid ska tävla om vem som kan måla upp den mest dystopiska bilden av framtiden efter dom få förlusterna vi har.
Jag tycker absolut att man kan få kritisera enskilda insatser och tycka att allt var katastrof i matcher men jag har ruttnat på alla överdrivna växlar som dras efter varje förlust om hur jävla dåligt precis allt är. Vi ligger liksom 1a med 2 omgångar kvar, allt kan inte vara helt värdelöst och kört. Hur många gånger har den här säsongen varit över nu?
Ang kravbild är min att vi ska gå upp iår och än så länge ser det högst realistiskt ut att det kan bli så.

Ta inte i så du spricker.
Spelar man i ett A- lag läser man inte på forum för supportrar. Vore korkat.
Han spelar snart NHL med miljonkontrakt, jag tror han överlever.
Men jag hoppas att någon i laget tar ett snack med honom i lämpligheten att stå och skratta åt ett 2-2 läge i årets hittills viktigaste (?) trepoängsmatch, i en skitmatch mot ett bottenlag. Det står jag för till 100 %. Vi betalar deras lön och utan oss fans vore de ingenting. Jag tar mig rätten att tycka.
Att vi sedan har en massa olika åsikter här på forumet som vi ventilerar är väl själva syftet.
Och där uppfyller vi båda kriteriet. Vi tycker bara jävligt olika och det är jag okey med.
För mig handlar forumet om att få surra hockey, men lika mycket om att få ur mig saker, särskilt när det går tungt.
Just nu funderar jag på att hoppa till fotbollstråden och skriva av mig där också, men det får nog vänta.
Jag känner att jag börjat lugna ned mig efter gårdagen, åtminstone tillräckligt.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Nu var inte all galla enbart riktad mot dig utan du fick klä skott för min frustration.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-02 19:09:47Karaktärsmord.Boven skrev: ↑2025-03-02 17:28:53Vad vet du om min kravbild? Jag har väl inte på något sätt sagt att jag tycker att gårdagens insats var acceptabel? Den var rent ut sagt hädisk och urusel.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-02 07:35:12Ojojoj, vet inte ens var jag ska börja. Tror jag skiter i att ens försöka besvara merparten.Boven skrev: ↑2025-03-02 00:08:37Sist jag kollade leder vi serien med 2 omgångar kvar och har allt i egna händer. Men det kanske är att inte bry sig om seriesegern.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-01 23:06:58
Men inte så viktigt med seriesegern enligt flera härinne. Och som laget uppträdde verkar de bry sig lika lite om att vinna serien.
Vad jag däremot vände mig mot var ditt totala karaktärsmord av en 17årig pojke (ditt oredigerade inlägg) efter en pausintevju vid ställning 2-2.
Ang kravbild är min att vi ska gå upp iår och än så länge ser det högst realistiskt ut att det kan bli så.![]()
Ta inte i så du spricker.
Spelar man i ett A- lag läser man inte på forum för supportrar. Vore korkat.
Han spelar snart NHL med miljonkontrakt, jag tror han överlever.
Men jag hoppas att någon i laget tar ett snack med honom i lämpligheten att stå och skratta åt ett 2-2 läge i årets hittills viktigaste (?) trepoängsmatch, i en skitmatch mot ett bottenlag. Det står jag för till 100 %. Vi betalar deras lön och utan oss fans vore de ingenting. Jag tar mig rätten att tycka.
Att vi sedan har en massa olika åsikter här på forumet som vi ventilerar är väl själva syftet.
Och där uppfyller vi båda kriteriet. Vi tycker bara jävligt olika och det är jag okey med.
För mig handlar forumet om att få surra hockey, men lika mycket om att få ur mig saker, särskilt när det går tungt.
Just nu funderar jag på att hoppa till fotbollstråden och skriva av mig där också, men det får nog vänta.
Jag känner att jag börjat lugna ned mig efter gårdagen, åtminstone tillräckligt.![]()
I fotbollstråden kommer jag låta dig hållas eller till och med hålla med dig. Där tycker till och med jag att det är nattsvart och att vi går en dystopisk framtid till mötes, det är inte mycket som ser bra ut just nu
Senast redigerad av Boven den 2025-03-03 12:35:00, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Några dagar senare är jag fortfarande så otroligt besviken på haveriet i lördags.
Fine att man kan torska mot ett bottengäng, fine att man kan ha en sämre dag.
Men det såg ju knappt ut som att någon brydde sig.
Dick kommer tillbaka, har fan knappt sett något slöare. Har han ens haft en tanke på gym när han varit skadad? hur kan man sätta in honom i det skicket?
Backar stressas av att division 1-forwards jagar dem i egen zon. Hur kan vi inte ha kommit förbi det?
Och ingen verkar intresserad av att ta en kamp framför mål, ingen vill vara lite oöm och ta en tackling. Grewe satte väl en eller två smällar hela matchen.
Jag hade hoppats på att spelarna var sugna på att verkligen sätta sig i bästa möjliga läge inför sista omgångarna, inför ett nästan fullsatt hovet en lördag mot ett bottengäng.
Men nej. Vi är lite för fina, egentligen lite för bra för det här gänget. Ställa ut grillorna räcker fint, vi är ju ända stora starka Djurgårn, fullt med meriterade spelare och framtida stjärnor. Klart vi inte behöver ta ut oss.
Nej fyfan.
Hoppas på en rejäl jävla dusch. Varenda jävel kollar sig i spegeln och tar sig en rejäl funderare på vad man sysslar med.
Fine att man kan torska mot ett bottengäng, fine att man kan ha en sämre dag.
Men det såg ju knappt ut som att någon brydde sig.
Dick kommer tillbaka, har fan knappt sett något slöare. Har han ens haft en tanke på gym när han varit skadad? hur kan man sätta in honom i det skicket?
Backar stressas av att division 1-forwards jagar dem i egen zon. Hur kan vi inte ha kommit förbi det?
Och ingen verkar intresserad av att ta en kamp framför mål, ingen vill vara lite oöm och ta en tackling. Grewe satte väl en eller två smällar hela matchen.
Jag hade hoppats på att spelarna var sugna på att verkligen sätta sig i bästa möjliga läge inför sista omgångarna, inför ett nästan fullsatt hovet en lördag mot ett bottengäng.
Men nej. Vi är lite för fina, egentligen lite för bra för det här gänget. Ställa ut grillorna räcker fint, vi är ju ända stora starka Djurgårn, fullt med meriterade spelare och framtida stjärnor. Klart vi inte behöver ta ut oss.
Nej fyfan.
Hoppas på en rejäl jävla dusch. Varenda jävel kollar sig i spegeln och tar sig en rejäl funderare på vad man sysslar med.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Säsongen 2024/25
Klarar vi att ta 6p denna veckan?
Efter helgens uppvisning, så känner man sig tveksam!
Tror dock att Västerås kan vinna imorgon.
Sanny/madhawk diskuterade slipsar, att gå med i slutspelet .
Gillade Brattström och Karlskogas.
Vi och Umeås var inget "att hänga i granen "!
Säsongen 2024/25
Oskarshamns senaste tio: 5 vinster (2 på SO) 4 förluster (1 på OT)Osten östlund skrev: ↑2025-03-03 12:27:14 Klarar vi att ta 6p denna veckan?
Kalmars senaste tio: 8 vinster (2 på SO/OT) 2 förluster (1 på SO/OT)
Kalmars form är bättre, men jag har tron att vi kan klara det!
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Äsch, varför skulle vi inte kunna göra det? För att vi presterade svagt i en match veckan innan?Osten östlund skrev: ↑2025-03-03 12:27:14 Klarar vi att ta 6p denna veckan?
Vi har väl knappt torskat två matcher i följd på hela säsongen. Otroligt bra förmåga att studsa tillbaka efter förlust oavsett. Kalmar kanske inte har nåt att spela om i sista omgången?
Nä, andas lite optimism - det har få dött av är jag hyggligt säker på

Säsongen 2024/25
Torsk för Leksand och vinst för konkurrenterna. Gidlöf spelade dock inte trots att han nyligen var tillbaka efter magsjuka.