Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Vipul

Inlägg av Vipul »

Thoresen klar för lugano
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det känns faktist väldigt skönt. Hade varit extremt jobbigt att se honom i ett annat elitserielag. Dessutom kan vi satsa på honom nästa år när Linkan lämnar..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Remy Lebeau skrev:Det känns faktist väldigt skönt. Hade varit extremt jobbigt att se honom i ett annat elitserielag. Dessutom kan vi satsa på honom nästa år när Linkan lämnar..
Då är väl han F-A? Så något NHL lär plocka upp honom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Väntat besked. Hoppas och tror dock att vi är prio 1 för Patrick när Figren, Dick, Anger, Frylén, Printz mfl. lämnar.
Då är det väl Nisse vi får hoppas på då.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Varför drömmer alla om en forward när det är en back vi verkligen behöver?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
pekka21

Inlägg av pekka21 »

melker skrev:Thorensen till Schweiz, Lugano. :(
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2901881.ab
Hade du bemödat dig att titta några inlägg uppåt så hade du sett han det redan står.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Skönt att han inte gick till en annan elitserie-klubb i alla fall. Tror inte vi får se honom i DIF-tröjan på ett tag. Han kommer väl att återvända till NHL nästa säsong och stanna där några år.

Men man hoppas ju att det går lite sämre att han kommer tillbaka till oss. :)
Användarvisningsbild
Buford

Målvaktsfrågan

Inlägg av Buford »

Vet inte om detta har tagits upp men, Johan "Honken" holmqvist står utan kontrakt. En mycket duktig och rutinerad målvakt som troligtvis väljer elitserien om han inte får ett NHL kontrakt. Med honom i kassen så kanske vi kan leva med att ha en svagare back-uppställning.
Användarvisningsbild
Struten

Re: Målvaktsfrågan

Inlägg av Struten »

Buford skrev:Vet inte om detta har tagits upp men, Johan "Honken" holmqvist står utan kontrakt. En mycket duktig och rutinerad målvakt som troligtvis väljer elitserien om han inte får ett NHL kontrakt. Med honom i kassen så kanske vi kan leva med att ha en svagare back-uppställning.
Hans första alternativ är väl Brynäs där han spelade innan han drog till NHL. Han kan vara på väg till Frölunda också där Ulf Dahlén är tränare nu (tidigare i Dallas).

Dessutom är det väl bestämt att vi statsar på våra unga målvakter den säsongen också.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Tror aldrig att Lillhonken kommer att lira i någon annan elitserieklubb än Brynäs. Han har klubbkänsla, det tycker jag förtjänar respekt.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Nu satt jag och tänkte på en grej här...

Så här är det, vi alla sitter och hoppas på att Nisse Ekman,Daniel Tjärnqvist,Mackan Nilsson m.fl ska vända tillbaka ifrån NHL och krita på för oss. Och nu sitter man och läser att Danne är klar för Ryssland. Nisse till Ryssland, och kommer förmodligen gå till någon annan ES klubb för vi inte har lämnat plats åt honom. Eller har vi helt enkelt inte ekonomi till dessa ovan nämnda spelare. För att inte prata om "Sudden"... Vågar man tro på Niklas Kronwall? Vågar man tro på några av våra "Föredettingar" längre?

Den enda jag är 100% säker på att han inte kommer spela någon annanstans än i DIF efter sin sejour i NHL är Douglas Murray.

Men vad vet jag?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

stolpskott skrev:Nu satt jag och tänkte på en grej här...

Så här är det, vi alla sitter och hoppas på att Nisse Ekman,Daniel Tjärnqvist,Mackan Nilsson m.fl ska vända tillbaka ifrån NHL och krita på för oss. Och nu sitter man och läser att Danne är klar för Ryssland. Nisse till Ryssland, och kommer förmodligen gå till någon annan ES klubb för vi inte har lämnat plats åt honom. Eller har vi helt enkelt inte ekonomi till dessa ovan nämnda spelare. För att inte prata om "Sudden"... Vågar man tro på Niklas Kronwall? Vågar man tro på några av våra "Föredettingar" längre?

Den enda jag är 100% säker på att han inte kommer spela någon annanstans än i DIF efter sin sejour i NHL är Douglas Murray.

Men vad vet jag?
Mackan Nilson känner jag mig säker på då han är en ÄKTA Djurgårdare.

Sedan så kan det vara svårt för DIF att lämna platser "öppna" till spelare som inte får kontrakt i NHL/Europa

Sudden räknar jag knappt som Djurgårdare....
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag tror Douglas, Mackan och Tjärnqvist vänder hem. Nisse känns som en kille som går dit det finns stålar. Thoresen går inte att förutspå då han har många år framför sig i NHL.
Sjunger avgå Johnny...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Har en Smurf02 gen som ibland gör sig påmind. Om Frölunda kan värva

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8530

Kan DIF värva denna offensiva spelare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8781

Bonusen skulle vara att Brynäs eller Luleå samtidigt tar över Edvin Fryléns kontrakt.
Låst