Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
-
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Målvaktsfrågan
Vet inte om detta har tagits upp men, Johan "Honken" holmqvist står utan kontrakt. En mycket duktig och rutinerad målvakt som troligtvis väljer elitserien om han inte får ett NHL kontrakt. Med honom i kassen så kanske vi kan leva med att ha en svagare back-uppställning.
Re: Målvaktsfrågan
Hans första alternativ är väl Brynäs där han spelade innan han drog till NHL. Han kan vara på väg till Frölunda också där Ulf Dahlén är tränare nu (tidigare i Dallas).Buford skrev:Vet inte om detta har tagits upp men, Johan "Honken" holmqvist står utan kontrakt. En mycket duktig och rutinerad målvakt som troligtvis väljer elitserien om han inte får ett NHL kontrakt. Med honom i kassen så kanske vi kan leva med att ha en svagare back-uppställning.
Dessutom är det väl bestämt att vi statsar på våra unga målvakter den säsongen också.
-
Nu satt jag och tänkte på en grej här...
Så här är det, vi alla sitter och hoppas på att Nisse Ekman,Daniel Tjärnqvist,Mackan Nilsson m.fl ska vända tillbaka ifrån NHL och krita på för oss. Och nu sitter man och läser att Danne är klar för Ryssland. Nisse till Ryssland, och kommer förmodligen gå till någon annan ES klubb för vi inte har lämnat plats åt honom. Eller har vi helt enkelt inte ekonomi till dessa ovan nämnda spelare. För att inte prata om "Sudden"... Vågar man tro på Niklas Kronwall? Vågar man tro på några av våra "Föredettingar" längre?
Den enda jag är 100% säker på att han inte kommer spela någon annanstans än i DIF efter sin sejour i NHL är Douglas Murray.
Men vad vet jag?
Så här är det, vi alla sitter och hoppas på att Nisse Ekman,Daniel Tjärnqvist,Mackan Nilsson m.fl ska vända tillbaka ifrån NHL och krita på för oss. Och nu sitter man och läser att Danne är klar för Ryssland. Nisse till Ryssland, och kommer förmodligen gå till någon annan ES klubb för vi inte har lämnat plats åt honom. Eller har vi helt enkelt inte ekonomi till dessa ovan nämnda spelare. För att inte prata om "Sudden"... Vågar man tro på Niklas Kronwall? Vågar man tro på några av våra "Föredettingar" längre?
Den enda jag är 100% säker på att han inte kommer spela någon annanstans än i DIF efter sin sejour i NHL är Douglas Murray.
Men vad vet jag?
Mackan Nilson känner jag mig säker på då han är en ÄKTA Djurgårdare.stolpskott skrev:Nu satt jag och tänkte på en grej här...
Men vad vet jag?
Sedan så kan det vara svårt för DIF att lämna platser "öppna" till spelare som inte får kontrakt i NHL/Europa
Sudden räknar jag knappt som Djurgårdare....
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har en Smurf02 gen som ibland gör sig påmind. Om Frölunda kan värva
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8530
Kan DIF värva denna offensiva spelare.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8781
Bonusen skulle vara att Brynäs eller Luleå samtidigt tar över Edvin Fryléns kontrakt.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8530
Kan DIF värva denna offensiva spelare.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8781
Bonusen skulle vara att Brynäs eller Luleå samtidigt tar över Edvin Fryléns kontrakt.