Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Art Vandelay

Säsongen 2024/25

Inlägg av Art Vandelay »

Intressant att man känner sig nödgad att göra så vid ledning 4-2 och matchen typ slut. Oerhört korkat.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Philly Flu skrev: 2025-02-20 12:02:49
crike skrev: 2025-02-20 11:36:57
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-02-20 10:22:49
Manijock skrev: 2025-02-20 08:36:44 Tychonick anmäld. Som väntat!
Nu har jag sett betydligt värre men det hör ju inte till sak.
Jag vill egentligen inte men behöver ventilera. Är det inte sjukt att man kan ställa sig framför ett slagsskott och ta det och köra på men att få en klubba i magen gör att man faller ihop och måste titta bort mot mamma (domaren)?
För mig hade det varit en mer sund reaktion om han hade gjort en Peter Holland på Johnny. Är så jävla trött på att de inte tar smällar (även fula) och spelar på.

Största saken för mig med att ha suttit och kollat på 4-nations är att det är inget jävla tjafs när det inte blåses i pipan utan man tar smällen och kör på, att gnälla är inget alternativ. Antingen såg domaren det eller inte, gjorde han det inte så fine.
Jag vet att det är så här i NHL på daglig basis men det är bara så skönt att se.
Just spearing är speciellt i ishockey. Det finns ett fall i NHL på 70-talet där en spelare råkade riktigt illa ut. Minns inte om han till och med avled. Har för mig att det också blev en civilrättslig process mot han som spearade.
Att skjuta slagskott ingår i spelet och även att täcka skott. Men spearing verkar det vars absolut nolltolerans mot, hur lätt den än är.
För mig är det helt ok att det är nolltolerans mot spearing, är som vi konstaterat fult, onödigt och kan i värsta fall leda till obehagliga skador. Jag fattar bara inte vad som hänt med spelarna i svenska systemets smärtgränser. Min jämförelse med ett slagskott är att den hade han troligen tagit på samma kroppsdel utan att legat och kvidit…
Stockholmimitthjärta

Säsongen 2024/25

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Tittar på Tykos spearing... I min värld är det nolltolerans mot filmning snart har vi ett gäng hårbandslirare som ligger och rullar runt på isen tittandes efter domaren. Om vi inte redan är där... Straffet är ett skämt
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Philly Flu skrev: 2025-02-20 12:02:49
crike skrev: 2025-02-20 11:36:57
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-02-20 10:22:49
Manijock skrev: 2025-02-20 08:36:44 Tychonick anmäld. Som väntat!
Nu har jag sett betydligt värre men det hör ju inte till sak.
Jag vill egentligen inte men behöver ventilera. Är det inte sjukt att man kan ställa sig framför ett slagsskott och ta det och köra på men att få en klubba i magen gör att man faller ihop och måste titta bort mot mamma (domaren)?
För mig hade det varit en mer sund reaktion om han hade gjort en Peter Holland på Johnny. Är så jävla trött på att de inte tar smällar (även fula) och spelar på.

Största saken för mig med att ha suttit och kollat på 4-nations är att det är inget jävla tjafs när det inte blåses i pipan utan man tar smällen och kör på, att gnälla är inget alternativ. Antingen såg domaren det eller inte, gjorde han det inte så fine.
Jag vet att det är så här i NHL på daglig basis men det är bara så skönt att se.
Just spearing är speciellt i ishockey. Det finns ett fall i NHL på 70-talet där en spelare råkade riktigt illa ut. Minns inte om han till och med avled. Har för mig att det också blev en civilrättslig process mot han som spearade.
Att skjuta slagskott ingår i spelet och även att täcka skott. Men spearing verkar det vars absolut nolltolerans mot, hur lätt den än är.
Precis så. Sedan att ett slagskott kan göra mer skada hör inte till sak. Att spelare förstärker situationer mer eller mindre tillhör också en annan diskussion (gissar att nästan alla vill ha bort filmningar från sporten).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ohddan »

Ingen kraft, inget hugg, ingen stöt.
Hade klubban varit 10 cm åt något håll hade de tagit för diving istället.

Det är ju vad det är det där. Riktigt korkat att sätta sig i den sitsen. Det finns ju inte utrymme för ett sånt tjuvnyp.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Rätt komiskt att se hur en del sitter och försöker på nått sätt förklara spearingen som "oskyldig"
Syns tydligt på reprisen att han trycker till, sen om motståndarn förstärker eller inte är en helt annan fråga.
Hade han inte lackat ur och gjort som han gjorde så hade han aldrig blivit avstängd

Undra hur det hade låtit om det var en djurgårdare som fått klubban där....
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
RIP Djurgårn hockey
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Tyvärr eller vad man ska säga, så är det människor och inte robotar som spelar . Shit happens
Donkels-3.0

Säsongen 2024/25

Inlägg av Donkels-3.0 »

Klantigt av Tychonik men tur i oturen att det bara blev en match och positivt ändå att hammaren oxå får lite istid
StatKing

Säsongen 2024/25

Inlägg av StatKing »

Jonathan Tychonick: My intentions within a game have always been fair and clean. I take pride in battling hard and competing hard and never to hurt anyone.
After watching the play I feel comfortable with my action in the situation that they weren’t violent or vicious. My stick is in the air and my arms are not moving towards him. His route and reaction, specially reaction was unfair to the situation and him standing up laughing after confirms my feeling on the play. I will continue to battle hard and fair within the rules. There´s no place in this game for intent to injury and throughout my 23 years career not once have I been that player and I am not now either.

Disciplinnämnden gör följande bedömning. Genom den av anmälaren åberopade filmsekvensen är klarlagt att Jonathan Tychonick agerat på det sätt som anges i anmälan. Nämnden anser det utrett att spetsen på klubbladet träffar i magen på motståndaren. Agerandet är att bedöma som en spearing. Nämnden finner att agerandet ska föranleda en avstängning. Spearingen är dock av det lindrigare slaget varför avstängningens längd bestäms till en tid som bedöms motsvara en match.
Är ju enorm skillnad på Vejdemos och den här situationen. PSG/Discplinnämnden hade chansen att sätta ned foten mot filmningar, men det vet vi alla att Elo och gänget skiter fullständigt i.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nu är det väll önskvärt att Leksand börjar torska lite.

Andren blir pappa nu. Är bra, får han annat att tänka på. Än grubbla på hockeyn dygnet runt!
Användarvisningsbild
Legion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Legion »

Ähh, sometimes you get caught, sometimes you don't, live with it!

Va?!?! Moralist, etiskt förkastligt. Omodernt! Jaha, okej....
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

StatKing skrev: 2025-02-20 16:17:58
Jonathan Tychonick: My intentions within a game have always been fair and clean. I take pride in battling hard and competing hard and never to hurt anyone.
After watching the play I feel comfortable with my action in the situation that they weren’t violent or vicious. My stick is in the air and my arms are not moving towards him. His route and reaction, specially reaction was unfair to the situation and him standing up laughing after confirms my feeling on the play. I will continue to battle hard and fair within the rules. There´s no place in this game for intent to injury and throughout my 23 years career not once have I been that player and I am not now either.

Disciplinnämnden gör följande bedömning. Genom den av anmälaren åberopade filmsekvensen är klarlagt att Jonathan Tychonick agerat på det sätt som anges i anmälan. Nämnden anser det utrett att spetsen på klubbladet träffar i magen på motståndaren. Agerandet är att bedöma som en spearing. Nämnden finner att agerandet ska föranleda en avstängning. Spearingen är dock av det lindrigare slaget varför avstängningens längd bestäms till en tid som bedöms motsvara en match.
Är ju enorm skillnad på Vejdemos och den här situationen. PSG/Discplinnämnden hade chansen att sätta ned foten mot filmningar, men det vet vi alla att Elo och gänget skiter fullständigt i.
Helt enig med JT här. Killen viker sig som origami. Hade gärna velat se situationen från bakom mål/andra sidan. 3 matcher för diving+15 000 i böter och en jävla lavett från domarchefen och rödgråten ursäkt på Almtunas sociala medier där han upprepar orden "Jag är inte en fotbollsspelare" 50 gånger.

Bild
Säg den glädje som varar
PETTAX

Säsongen 2024/25

Inlägg av PETTAX »

Till er som undrar/klagar över hårda straff för spearings: Det är exakt samma anledning till att man inte kommer att tillåta slagsmål. Hur ska man kunna förklara för barn och ungdomar varför de vuxna får göra det, men inte de? Tychos spearing kan man tycka är billig, det kanske den är. SHL och pojkhockeyn har olika måttstockar. Vissa saker de gör i SHL renderar inte i en tvåa, medan i pojkhockeyn gör det. Sen är det ju ofta barn som dömer pojkhockeyn också. Men vissa saker kan man inte ha olika måttstockar för, som t.ex. spearing. Så är det, det är bara att acceptera. Nästa gång gör motståndarna nått sånt. Förhoppningsvis blir ingen skadad då, eller igår.

(Räknar även in HA överallt där det står SHL)
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
EspenK

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

Kedjor till slutspelet?

Får inte ihop det. Hur ska vi spela med full trupp?

Lyxproblem men kolla vilka vi får ställa över!

Två kedjor anser jag är välfungerande:

Thore Kruger Klasen
Fimp Weigel Frondell

Två kedjor till alltså:
Kelleher Costmar Blomgren
Dick Rensfeldt Brodda

Är inte nöjd med dessa kedjor men förstår verkligen inte hur man ska göra annars.

Utanför laget:
Filip E- Extraspelare som kan både centra och spela vinge.
Grewe- gjort det bra men är trubbig. Kämpar med Brodda om platsen.

Hampus L- trubbig sista 20 matcherna
Wersäll- har inte en plats när alla är hela
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

EspenK skrev: 2025-02-20 18:39:01 Kedjor till slutspelet?

Får inte ihop det. Hur ska vi spela med full trupp?

Lyxproblem men kolla vilka vi får ställa över!

Två kedjor anser jag är välfungerande:

Thore Kruger Klasen
Fimp Weigel Frondell

Två kedjor till alltså:
Kelleher Costmar Blomgren
Dick Rensfeldt Brodda

Är inte nöjd med dessa kedjor men förstår verkligen inte hur man ska göra annars.

Utanför laget:
Filip E- Extraspelare som kan både centra och spela vinge.
Grewe- gjort det bra men är trubbig. Kämpar med Brodda om platsen.

Hampus L- trubbig sista 20 matcherna
Wersäll- har inte en plats när alla är hela
Gillar 4e den kan bli grym i slutspel
Och Brodda given där

Extra Linus vs Greve
beroende på motstånd
The DIF ONE
Skriv svar