Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Tychonick anmäld. Som väntat!
-
Säsongen 2024/25
Martin Johnsen fick 3 matcher för sin på Nybrospelaren för ett tag sedan men det var ju en rejäl sving.
Om de bedömer olika baserat på hur hårt det är så bör väl Tychonick få 2 matcher.
Minns att Vejdemo fick 2 matcher för sin på Weigel 2023.
Säsongen 2024/25
Tror på en eller två matcher för Tychonik, förmodligen två.
Säsongen 2024/25
Missade matchen igår, såg Tychos spearing nu.
Klart det känns onödigt, men tycker inte att den är supertydlig.
Almtunaspelaren söker ju klubban, väldigt svårt att bedöma om Tycho trycker till eller inte.
Oklar reaktion från Almtunaspelaren också, gör det verkligen så ont?
Ge han max en match och gå vidare. Tycker det kunnat stanna på en femma.
Klart det känns onödigt, men tycker inte att den är supertydlig.
Almtunaspelaren söker ju klubban, väldigt svårt att bedöma om Tycho trycker till eller inte.
Oklar reaktion från Almtunaspelaren också, gör det verkligen så ont?
Ge han max en match och gå vidare. Tycker det kunnat stanna på en femma.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Tror på två matchers avstängning Hammaren får täcka upp under tiden.
Säsongen 2024/25
Är ju som sagt nästan bra att Hammarlund får lira lite nu. Men att två av våra tre bästa tvåvägsbackar saknas samtidigt(om nu Sissons är skadad) kommer märkas och det rejält. Mer än vad folk tror! Berg kommer behöva steppa upp i istid ordentligt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 2024/25
Ja, och avstängning väntar högst troligt och förhoppningsvis. Ett satans otyg att hålla på att peta/sticka med klubban mot spelare i mag-/ljumsktrakten. Finns ingen anledning och jag är säker på att Tychonick skäms och är ångerfull.
Nu har jag sett betydligt värre men det hör ju inte till sak.
Så in med Hammarn och så får han som ni säger viktig speltid innan slutspelet.
Behövs att de övriga backarna steppar upp rejält om nu Sissons också är borta.
Krogdahl har då inte övertygat på mig sedan han kom tillbaka. Nu "måste" vi ju spela honom också vilket kan vara nyttigt för att få honom i form.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Säsongen 2024/25
Mot det svåraste motståndet vi hade kvar också. Segt.
Säsongen 2024/25
Ragnarsson - BergBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-20 10:22:49Ja, och avstängning väntar högst troligt och förhoppningsvis. Ett satans otyg att hålla på att peta/sticka med klubban mot spelare i mag-/ljumsktrakten. Finns ingen anledning och jag är säker på att Tychonick skäms och är ångerfull.
Krogdahl har då inte övertygat på mig sedan han kom tillbaka. Nu "måste" vi ju spela honom också vilket kan vara nyttigt för att få honom i form.
Hammarlund- Hävelid
Blixt - Krogdahl
Dessa backpar är naturligtvis kraftigt försvagade men borde klara ett par matcher. Men Södertälje kommer verkligen bli en utmaning!
Säsongen 2024/25
Men nu har vi med det randiga zebraförbundet att göra.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-02-20 09:43:43 Tror på två matchers avstängning Hammaren får täcka upp under tiden.
Skräcken för Hockeyallsvenskan är att mjölkkossan DIF tar steget upp i SHL.
Så räkna med minst 3 matchers avstängning för Tychonick
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 2024/25
Jag vill egentligen inte men behöver ventilera. Är det inte sjukt att man kan ställa sig framför ett slagsskott och ta det och köra på men att få en klubba i magen gör att man faller ihop och måste titta bort mot mamma (domaren)?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-20 10:22:49Nu har jag sett betydligt värre men det hör ju inte till sak.
För mig hade det varit en mer sund reaktion om han hade gjort en Peter Holland på Johnny. Är så jävla trött på att de inte tar smällar (även fula) och spelar på.
Största saken för mig med att ha suttit och kollat på 4-nations är att det är inget jävla tjafs när det inte blåses i pipan utan man tar smällen och kör på, att gnälla är inget alternativ. Antingen såg domaren det eller inte, gjorde han det inte så fine.
Jag vet att det är så här i NHL på daglig basis men det är bara så skönt att se.
Säsongen 2024/25
Framför allt när man tänker tillbaka hur stressade våra backar var senast vi mötte Södertälje.Manijock skrev: ↑2025-02-20 10:31:10Ragnarsson - BergBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-20 10:22:49Ja, och avstängning väntar högst troligt och förhoppningsvis. Ett satans otyg att hålla på att peta/sticka med klubban mot spelare i mag-/ljumsktrakten. Finns ingen anledning och jag är säker på att Tychonick skäms och är ångerfull.
Hammarlund- Hävelid
Blixt - Krogdahl
Dessa backpar är naturligtvis kraftigt försvagade men borde klara ett par matcher. Men Södertälje kommer verkligen bli en utmaning!
It's easier to be an asshole to words than to people
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Just spearing är speciellt i ishockey. Det finns ett fall i NHL på 70-talet där en spelare råkade riktigt illa ut. Minns inte om han till och med avled. Har för mig att det också blev en civilrättslig process mot han som spearade.crike skrev: ↑2025-02-20 11:36:57Jag vill egentligen inte men behöver ventilera. Är det inte sjukt att man kan ställa sig framför ett slagsskott och ta det och köra på men att få en klubba i magen gör att man faller ihop och måste titta bort mot mamma (domaren)?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-20 10:22:49Nu har jag sett betydligt värre men det hör ju inte till sak.
För mig hade det varit en mer sund reaktion om han hade gjort en Peter Holland på Johnny. Är så jävla trött på att de inte tar smällar (även fula) och spelar på.
Största saken för mig med att ha suttit och kollat på 4-nations är att det är inget jävla tjafs när det inte blåses i pipan utan man tar smällen och kör på, att gnälla är inget alternativ. Antingen såg domaren det eller inte, gjorde han det inte så fine.
Jag vet att det är så här i NHL på daglig basis men det är bara så skönt att se.
Att skjuta slagskott ingår i spelet och även att täcka skott. Men spearing verkar det vars absolut nolltolerans mot, hur lätt den än är.
Säsongen 2024/25
Blev en match för Tychonik.