Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Heraklion skrev: 2025-02-16 23:04:55
Eriksson skrev: 2025-02-16 21:15:05 Tar mig emot att säga men jag tror att det är gnägget som tar SHL-platsen i år. Får vi de i nån match så lär vi åka.
Grym förändring sedan herr Melin kom in. Har blivit ett djävlar anamma, se bara på matchen mot SSK idag.
De gör det bra, men ingen svit håller i sig. Särskilt inte nu när förväntningarna börjar växa i gnagarled.

Trots sviten ser jag det som tveksamt att de skulle ha spets nog att slå något av topp 4-lagen över sju matcher. De har ett mentalt övertag på oss, men inte på någon annan.

Aik - Karlskoga blir en intressant värdemätare.
Som jag ser det, AIK har allt att vinna, ingen press alls på sig. Kan spela avslappnat och låta motståndarna få hybris. Kika bara på BIK förra säsongen, jag skulle säga att Brynäs kom undan med andan i halsen

DIF har höga förväntningar och ser man till matchen mot AIK senast så kryper de under skinnet på oss varje gång.
Björklöven är? men var i alla fall skyhöga favoriter, de är skakiga nu, coachen lämnar, taskiga resultat senaste tiden, dock så är de oftast favoriter i varje match, pallar de?
SSK kan gå anus eller bra. eller rent av branus. Verkar få bajsbyxa då det gäller.
Kalmar kan överraska, precis som AIK, nada press på sig
BIK höjdes till skyarna, vinstmaskinen. verkar ha fått självförtroendet naggat, kunde lika gärna vunnit senast mot SSK. Jag tror de blir svåra.

Summa sumarum, Kalmar och AIK kan spela avslappnat,ingen som luggar de skalliga om de åker direkt. Men om nån av de andra gör det så är det en skräll kanske? Mitt tips AIK, och det svider i själen, så tror jag de går långt till och med hela vägen
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

Packet kommer inte ens att överleva kvarten.
Flunk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flunk »

Det känns riktigt skönt att det verkar bli Ssk/Löven som ställs mot Råttorna/Kalmar. Det kommer att bli riktigt jobbiga kvartar. Förstaplatsen är jäkligt viktig nu så att man får välja i semin.
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Haha det har ältats här inne hela säsongen att det är kört om man inte vinner serien, möjligtvis att det kan gå att gå upp om man kommer 2a.

Sen har aik den största tursviten jag varit med om, allt studsar med dom i princip hela tiden. Då helt plötsligt är ett lag som ligger 6a, 20 pinnar efter 1an helt plötsligt storfavoriter.

Finns inte en chans att både deras maximala utdelning och stå-på-huvudet målvaktspel håller i sig. Något utav det kommer dippa över tid. Dom är alldeles för begränsade för att vinna 3 bäst av 7 serier.
Möjligtvis skulle dom kunna spöka till det för oss i en kvartsfinal men upp går dom aldrig.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Eriksson skrev: 2025-02-16 23:34:01
Heraklion skrev: 2025-02-16 23:04:55
Eriksson skrev: 2025-02-16 21:15:05 Tar mig emot att säga men jag tror att det är gnägget som tar SHL-platsen i år. Får vi de i nån match så lär vi åka.
Grym förändring sedan herr Melin kom in. Har blivit ett djävlar anamma, se bara på matchen mot SSK idag.
De gör det bra, men ingen svit håller i sig. Särskilt inte nu när förväntningarna börjar växa i gnagarled.

Trots sviten ser jag det som tveksamt att de skulle ha spets nog att slå något av topp 4-lagen över sju matcher. De har ett mentalt övertag på oss, men inte på någon annan.

Aik - Karlskoga blir en intressant värdemätare.
Som jag ser det, AIK har allt att vinna, ingen press alls på sig. Kan spela avslappnat och låta motståndarna få hybris. Kika bara på BIK förra säsongen, jag skulle säga att Brynäs kom undan med andan i halsen

DIF har höga förväntningar och ser man till matchen mot AIK senast så kryper de under skinnet på oss varje gång.
Björklöven är? men var i alla fall skyhöga favoriter, de är skakiga nu, coachen lämnar, taskiga resultat senaste tiden, dock så är de oftast favoriter i varje match, pallar de?
SSK kan gå anus eller bra. eller rent av branus. Verkar få bajsbyxa då det gäller.
Kalmar kan överraska, precis som AIK, nada press på sig
BIK höjdes till skyarna, vinstmaskinen. verkar ha fått självförtroendet naggat, kunde lika gärna vunnit senast mot SSK. Jag tror de blir svåra.

Summa sumarum, Kalmar och AIK kan spela avslappnat,ingen som luggar de skalliga om de åker direkt. Men om nån av de andra gör det så är det en skräll kanske? Mitt tips AIK, och det svider i själen, så tror jag de går långt till och med hela vägen
Det är är helt fel enligt mig, så fort ett lag börjar vinna lite som alla topplag som löven ssk bik och nu aik så börjar folk prata om "gå hela vägen", "utmanare på allvar" sen kommer pressen för alla, samtlig lag har dippat efter en långa sviter det är så det brukar vara i 95% av fallen.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Boven skrev: 2025-02-17 08:36:03 Haha det har ältats här inne hela säsongen att det är kört om man inte vinner serien, möjligtvis att det kan gå att gå upp om man kommer 2a.

Sen har aik den största tursviten jag varit med om, allt studsar med dom i princip hela tiden. Då helt plötsligt är ett lag som ligger 6a, 20 pinnar efter 1an helt plötsligt storfavoriter.

Finns inte en chans att både deras maximala utdelning och stå-på-huvudet målvaktspel håller i sig. Något utav det kommer dippa över tid. Dom är alldeles för begränsade för att vinna 3 bäst av 7 serier.
Möjligtvis skulle dom kunna spöka till det för oss i en kvartsfinal men upp går dom aldrig.
förlorar skotten i dom flesta matcherna och är det sämre laget i många av dom men får utdelning på allt, jag säger att det kommer jämna ut sig och det är snart, börjar man få studsarna emot sig så kommer man inte spela på samma sätt som innan och då blir det oftast fel.
Fred
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Fred »

Det skulle vara intressant att se ajks PDO sen Melin kom in. Är det någon som har dem siffrorna?
Rolv

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rolv »

4 matcher denna vecka.

9 poäng Godkänt
10 poäng VG
11+ poäng MVG
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Inte en chans att Råtta kommer kunna kontra sig till ett SHL-kontrakt. Jag säger att möter dom Löven i en kvart, så tror jag Löven vinner hyfsat komfortabelt, typ 4-2 i matcher.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Fred skrev: 2025-02-17 09:05:39 Det skulle vara intressant att se ajks PDO sen Melin kom in. Är det någon som har dem siffrorna?
Skott: 13,04%
Räddning: 92,25%
PDO: 105,29
Matcher där man vunnit skotten: 9 av 21
18 vinster 3 förluster
Noterar att i 12 matcher har man över 12 i skottprocent (över 15% i 7 matcher). Känns ej hållbart direkt.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-17 09:55:01
Fred skrev: 2025-02-17 09:05:39 Det skulle vara intressant att se ajks PDO sen Melin kom in. Är det någon som har dem siffrorna?
18 vinster 3 förluster
Noterar att i 12 matcher har man över 12 i skottprocent (över 15% i 7 matcher). Känns ej hållbart direkt.
som sagt finns inget lag som kan hålla i det där över en längre tid, tillslut så börjar det ta slut på tur.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 2024/25

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

I matchserier i bäst av 7 har jag svårt att se solna krångla sig fram till final.

Skulle dom mot alla odds och stats ändå göra det och ställas mot DIF, jamen då pratar vi SM- i magsår för DIF.
I en sån match har aik fördelen av att gilla läget bäst.

Men, högst troligt ryker packet ganska tidigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

fryppe skrev: 2025-02-17 10:11:47
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-17 09:55:01
18 vinster 3 förluster
som sagt finns inget lag som kan hålla i det där över en längre tid, tillslut så börjar det ta slut på tur.
Precis som vi sa om aik förra året, vilket det sen visade sig stämma.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Boven skrev: 2025-02-17 08:36:03 Haha det har ältats här inne hela säsongen att det är kört om man inte vinner serien, möjligtvis att det kan gå att gå upp om man kommer 2a.

Är inte samma personer.
Jag hävdar att den som vinner serien kommer gå upp.
Och eftersom jag läst en gnutta filosofi vet jag då att AIK inte går upp enligt mig själv :D .

Sjukt viktigt att få en lättare kvart , sedan välja semifinalmotståndare.

Såklart är inget skrivet i sten, men jag lägger pengarna på Bik i dagsläget.
Hoppet är att vi går förbi dem i slutspurten.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2025-02-17 14:13:33, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rudi »

Eftersom topplagen är jämna i år borde det var mindre viktigt att vinna serien. Om man får SSK eller Löven i semi gör väl detsamma egentligen.
Skriv svar