HA 24/25: AIK - Djurgårdens IF 12/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

RIP Djurgårn hockey skrev: 2025-02-12 21:51:58 Är vi unikt usla i världen i derbyn? Om man slår ihop sporterna? Det borde vi nästan vara . Det står ju skrivet losers i pannan redan på uppvärmningen. Bara 100% psykologi. Alla vet det men ingen gör nått åt det. Varken i hockey eller fotboll
Som jag skrev tidigare ikväll.
Gnaget är tuffa och elaka. Vi blir förnedrade och små i alla situationer.
Vidrigt att se och behöva följa.

Senaste åren i fotbollen har satt sina spår man är ju helt förstörd…

Vill ha en offentligt ursäkt från Wikegård och en ny målvakt.
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

RIP Djurgårn hockey skrev: 2025-02-12 21:51:58 Är vi unikt usla i världen i derbyn? Om man slår ihop sporterna? Det borde vi nästan vara . Det står ju skrivet losers i pannan redan på uppvärmningen. Bara 100% psykologi. Alla vet det men ingen gör nått åt det. Varken i hockey eller fotboll
Allt är Steve Jobs fel, sedan Iphone lanserades är vi derbyförlorare mot isråtta och gräsråtta.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Boven

Inlägg av Boven »

Per-Allan skrev: 2025-02-12 21:52:55 Kan man hoppas på detta så slutspelet blir uppskjutet tills vi hinner ordna en ny målvakt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wg ... -kollision
Låt den där jävla stenen pricka Västerhaninge nu, så slipper jag genomlida den här jävla misären.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

-daniel- skrev: 2025-02-12 21:53:18 Jag vill ha Solna Aik i ett slutspel, typ en semi. Revansch. Det hoppas jag samtliga spelare också eftersträvar.

Vi är bättre än Aik trots att vi gör en riktig jävla pissinsats. Vi måste chippa in samtliga byten.

Jag tror vi alla måste sluta vara så jävla hariga och rädda för packet, det är ju precis samma i fotbollen och det räcker liksom nu. Sluta vara rädda. Brösta upp sig och nå den potential som vi har. I supporterkulturen såväl som på isen. Vi börjar ju bli som brajen ... Sluta skämmas och spela som män.
Att vilja ha Solna i slutspel är totalt jävla vansinne. Även om (OM!) vi vinner den serien så kommer den vara så dränerande på hela laget att vi sen kommer vara slutkörda i finalen.

Finns absolut NOLL uppsida med en sån serie - och därför är det så jävla illa att vi vaskade förstaplatsen. För går Solna vidare till semi så kommer Bikbok se till att vi får ett derby där. Vi får sitta och hoppas att något annat lag slår ut råttorna innan dess.
Senast redigerad av Vikas den 2025-02-12 21:57:22, redigerad totalt 1 gånger.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Boven skrev: 2025-02-12 21:56:06
Per-Allan skrev: 2025-02-12 21:52:55 Kan man hoppas på detta så slutspelet blir uppskjutet tills vi hinner ordna en ny målvakt
Låt den där jävla stenen pricka Västerhaninge nu, så slipper jag genomlida den här jävla misären.
Se bara till så att alla gnagare är där den slår ned
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Ja, om åtta år ja... Men med våra målvakter så lär vi vara kvar i HA då!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Har funderat över ett experiment. Sätt på typ Armand Duplantis en DIF-tröja när han ska hoppa stavhopp mot typ den tjockaste snubben i Biggest Loser. Tryck på honom en aik-tröja. Jag ger mig fan på Armand skulle snubbla på staven och bryta näsbenet mot mattan medan tjockisen skulle få en perfekt slangbella med staven och flyga över 6 meter.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Manijock skrev: 2025-02-12 21:57:55
Har funderat över ett experiment. Sätt på typ Armand Duplantis en DIF-tröja när han ska hoppa stavhopp mot typ den tjockaste snubben i Biggest Loser. Tryck på honom en aik-tröja. Jag ger mig fan på Armand skulle snubbla på staven och bryta näsbenet mot mattan medan tjockisen skulle få en perfekt slangbella med staven och flyga över 6 meter.
:lol: :lol: :lol:
Manijock

Inlägg av Manijock »

#10 skrev: 2025-02-12 21:53:10
Manijock skrev: 2025-02-12 21:48:08
Knickedick skrev: 2025-02-12 21:38:59
Dusinator skrev: 2025-02-12 21:35:24
#10 skrev: 2025-02-12 21:33:38

Lugna dig
Håller med, löjligt att säga att Kimby gjort ett dåligt jobb… en stabilitet som var mååååånga år sedan vi såg… sen är det murphys lag ikväll.
Murphys lag? Nej laget heter AJK och det ser ut såhär varje match mot dom. Kom inte med den ursäkten igen. För det var ännu mer som gick med otur emot förra matchen.
Konstigt det där med otur. Sen klart, vissa härinne får mer problem imorgon på jobbet om det är Luleå eller Asplöven vi förlorar mot, än mot packet. Det slätar nog över en del för dem.

Rätt skrattretande faktiskt. Ingen törs kalla spaden för spade. Det handlar om våra spelare och ledares fullständiga brist på psyke. Hävelid är en riktigt litet mobboffer därute. Oj vad dåligt han mår och oj vad liten han känner sig. Dessa delar många individer därute. Tychonick gör personsämsta, Costmar, Sissons osv. Lägg till en tränare som mördar all typ av medvind man bygger upp helt oförklarligt. Han gör egentligen nästan allting fel i alla förändringar han gör.

Men enklast är ju att skylla på domare eller otur förstås. Eller att aik återigen skjuter så fAnTastIslt bra skott på dessa tiotalet avslut de fick i väg på 60 min.... Alla hanterar vi saker annorlunda annorlunda. Men en sak är säker, möter vi aik i slutspelet så är det över.
Hur ser du på det? Sparka tränare?
För sent den här säsongen. Men går vi inte upp så är han säsong klart underkänt iom detta derbyfacit.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-12 21:54:00
Som jag skrev tidigare ikväll.
Gnaget är tuffa och elaka. Vi blir förnedrade och små i alla situationer.
Vidrigt att se och behöva följa.

Senaste åren i fotbollen har satt sina spår man är ju helt förstörd…

Vill ha en offentligt ursäkt från Wikegård och en ny målvakt.
Ursäkten bör komma från den som formerade laget och ställde det på banan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vikas skrev: 2025-02-12 21:56:48
-daniel- skrev: 2025-02-12 21:53:18 Jag vill ha Solna Aik i ett slutspel, typ en semi. Revansch. Det hoppas jag samtliga spelare också eftersträvar.

Vi är bättre än Aik trots att vi gör en riktig jävla pissinsats. Vi måste chippa in samtliga byten.

Jag tror vi alla måste sluta vara så jävla hariga och rädda för packet, det är ju precis samma i fotbollen och det räcker liksom nu. Sluta vara rädda. Brösta upp sig och nå den potential som vi har. I supporterkulturen såväl som på isen. Vi börjar ju bli som brajen ... Sluta skämmas och spela som män.
Att vilja ha Solna i slutspel är totalt jävla vansinne. Även om (OM!) vi vinner den serien så kommer den vara så dränerande på hela laget att vi sen kommer vara slutkörda i finalen.

Finns absolut NOLL uppsida med en sån serie - och därför är det så jävla illa att vi vaskade förstaplatsen. För går Solna vidare till semi så kommer Bikbok se till att vi får ett derby där. Vi får sitta och hoppas att något annat lag slår ut råttorna innan dess.
Du har fel. Det kommer ge en 100% boost till finalen. Vi är bättre än Solna Aik. Punkt. Vi bajsar bort oss på sätt som vi inte gör mot någon annan motståndare. Vi måste "bara" lära oss hantera det. Hittills har man förstås misslyckats men jag vet att vi kan.

Det kommer vara helt andra förutsättningar i ett slutspel där alla kommer prata om Gnaget som favoriter, det kommer gynna oss och göra att vi har allt i egna händer och det kommer väga över till vår fördel ganska tidigt i serien.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fredrik Söderström - Sveriges sämsta expert.

Ställer samma fråga fem gånger med olika formuleringar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev: 2025-02-12 22:00:49

Du har fel. Det kommer ge en 100% boost till finalen. Vi är bättre än Solna Aik. Punkt. Vi bajsar bort oss på sätt som vi inte gör mot någon annan motståndare. Vi måste "bara" lära oss hantera det. Hittills har man förstås misslyckats men jag vet att vi kan.

Det kommer vara helt andra förutsättningar i ett slutspel där alla kommer prata om Gnaget som favoriter, det kommer gynna oss och göra att vi har allt i egna händer och det kommer väga över till vår fördel ganska tidigt i serien.
Jag tror du har rätt faktiskt.

Men. Nu ska man behöva sitta och vara nedstämd. Istället för att se fram emot 4 Nations inatt vill jag bara lägga mig. Så jävla trött på att bli helt tom och ledsen med veckan förstörd. Vill inte vara ledsen, vafan asså
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

Att vilja ha Solna i slutspel är totalt jävla vansinne.
Nej det är precis det läget som vi vill ha och bör älska.

Jag skulle välja det om jag vore i grabbarnas skor (skridskor).

Har man inte psyket för den utmaningen sysslar man med fel idrott.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
RIP Djurgårn hockey

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Jag tror inte föreningen pallar en förlust i ett slutspel mot råttpacket. Tror inte mitt hjärta klarar det heller. Blir nog ceremoni isf
Skriv svar