HA 24/25: Karlskoga - Djurgårdens IF 1/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Döden »

Hildi skrev: 2025-02-02 01:57:04 Hemkommen efter Karlskoga borta. Kändes som en hemmamatch. Bra drag, och kul med mycket folk.
Weigel och Hammarlund har de senaste matcherna varit bland våra bästa spelare.
Stöd DIF på plats, stöd JK tifo.
Håller med! Kul att weigel kommer igång och att Hammarlund inte fokuserar på benskydd!
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Sug kul bikbok sagt från en överförfriskad konsult i downtown Bryssel
Babek

Inlägg av Babek »

Döden skrev: 2025-02-02 01:34:42
Boven skrev: 2025-02-02 00:54:39
Döden skrev: 2025-02-02 00:26:10 Hade verkligen behövt 3p idag. Tror vi sumpade första platsen. Håller tummarna för att något lag steppar upp och slår ut Bofors, möts vi i final och utan hemmafördel så är det kört. Men ändå kul med derbyn nästa år igen. Forza!!!
Haha är det din slutsats efter matchen idag? Vi har 3-1 i matcher mot gringänget bik och varit spelmässigt bättre i alla 4.
Men visst vi är totalt chanslösa, bara att lägga ner säsongen.
Tycker inte vi vann för att vi var överlägsna, Bofors är en jätteläskig maskin. Kan också någonstans i mitt resonemang gömma sig en antijinx… ni kan tacka mig senare.
Äsch skit i jinx. Bättre att vi supportrar bröstar upp oss och sprider känslan av att vara oslagbara istället för att vara ängsliga och ödmjuka. Vår inställning och generellt surr sprider ju sig spelarna också. Där är derbyna är ett exempel där jag märker att vi inte går in med samma tro och kaxighet som i resterande matcher.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

9 av 12 mot bikbok enough said
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi var det bättre laget igår. Sedan fick de med sig målen i rätt lägen vilket gjorde resan mot seger svår.

Kan mycket väl bli Bik i en final. Men garanterat att vi, Löven, gnaget eller SSK kommer gå ruskigt hårt på Larsson i ett slutspel. Finns inget lag i toppen som är mer beroende av en spelare än Bik.
Igår använde vi inte det triumfkortet, men det är sådant man tar fram i slutspel.
Och det är riktigt jobbigt att vara jagad och han kommer alldeles säkert sjunka i prestation då. Kanske inte första matchen, men match 3,4,5,6 så skördas frukterna. :D

De har ett helt motståndarlag att jaga, snacka om att vi har en bred spets. Typ 4 femmor.
Jobbiga Djurgården är tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
coden

Inlägg av coden »

Visst bikbok är en effektiv maskin som bara går och går utan större hack men jag tycker dom får otroligt bra betalt för rätt begränsad insats igår.
Hade någon av våra backar släppt Thore på bortre sådär så hade jag blåst en packning t.ex

Att damp-hall verkar vilja lägga fokus på domare och försöka måla upp någon sorts bild att bikbok skulle vara förfördelat rent allmänt är kanon. Om vi bor hyresfritt i hans skalle nu så kommer det bara bli bättre och bättre i ett slutspel. Om någon kreativ i klacken kan komma på lite nidramsor skulle det vara grädde på moset.

Tycker vi varit det klart bättre laget i de tre segrarna och premiären...tja det var en premiär...vi var ju aldrig utspelade iaf.

Vi lär ju behöva gå rent får att ha chans på förstaplatsen iom deras målskillnad men andraplatsen ska ju vara klar nu. 9 pinnar före Real Löven och 7-10 poäng före slöddertälje ska vi ju inte tappa på 10 matcher med normalt utfall.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Här sitter jag idag och äter en djävulsk hot korv, svider lite på läpparna och ännu mera i arslet då det är dags för att skita. Lite som spelare och Fans i BikBok känner sig idag med andra ord
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Stockholmimitthjärta

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

En ramsa mot Hall känns som ett måste va🤣
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Skitmatch säger jag.

Jag (är inte ensam om detta förstås) ser en specifik sak som varit vårt problem när vi haft svårigheter, det gällde framförallt i början av säsongen men har sen blivit bättre, och det är att vi inte gör jobbet ordentligt när vi ska ta ut pucken ur egen zon. Ibland blir vi omständiga alt. så gör vi det bara inte till 100% och då är faktiskt inte våra motståndare sämre än att de kan trycka fast oss och skapa längre anfall. Detta var ett problem mot Bik-Bok och en stor anledning till att vi inte bara körde över dem.

Sätter vi det bättre, vilket vi gjorde mot Löven så vinner vi definitivt 4/5 matcher mot alla lag i serien.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Stockholmimitthjärta skrev: 2025-02-02 16:27:07 En ramsa mot Hall känns som ett måste va🤣
Dennis Hall hör hemma på Hall!
Skriv svar