Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFLuWi skrev: 2025-01-13 14:32:15 Mycket bra agerat!

Tolkar det alltså som att Linus (agent) enbart har förhandlat med nuvarande SHL-klubbar och att Linus inte hade för avsikt att spela i DIF nästkommande säsong oavsett.
Då ska han inte ta istid och utveckling ifrån andra spelare vi kan ha nytta av.

Också signalvärdet som andra skriver. Wiken och DIF håller dig alltid om ryggen, men går du bakom ryggen kan du dra åt. Du är inte större än vår förening. Sätter dig själv före laget i det här läget.
Helt riktigt.

Har Linus gått bakom ryggen och inte ens talat med oss gör Wiken 100% rätt.
Här har DIF satsat åtskilligt på en spelare som fått en gedigen utbildning och så har han inte ens ryggrad att prata med oss utan säljer sig till en agent.

Annan sak om Sissons gjort klart med annan klubb, men kan lova att han hade haft ryggrad att tala med oss först.

I fotbollen är det mer regel än undantag att dissa spelare som inte skrivit på nytt. I hockeyn verkar det vara "så synd" om stackars spelarna och agenterna.

Bra Wiken. :D

Så juniorer, vill ni ha en av Sveriges bästa utbildningar ska ni åtminstone kolla med oss innan ni signar med andra när ni klarat examen och ska bli seniorer. Annars kan ni gå via AIK eller annat skitlag.
Lycka till Linus :evil: .
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rojk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

Jim Morrison skrev: 2025-01-13 14:45:45 Jag vet ingenting om fallet men om man ska utgå från vad bladet skriver så har ju Wikegård fått reda på det via media och sedan sparkat Linus.

Vad jag vet har man noll skyldighet att meddela sin nuvarande klubb att man söker nytt till nästa säsong precis som alla här har noll skyldighet att meddela sitt nuvarande jobb att man söker nytt. Det sätter ju en bara i ett dåligt läge. När man väl har hittat ett nytt jobb informerar man oftast chefen och säger upp sig.

Det känns som att Wikens oerfarenhet som sportchef visar sig lite här då Linus Eriksson snarare är praxis i hur saker och ting går till än tvärtom. Men jag vet som sagt inte allt om just detta fall.
Vad som är skyldighet och vad som är kutym inom hockeysverige behöver inte vara samma sak. Säger jag utan att veta vad som är kutym.
It's easier to be an asshole to words than to people
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Jim Morrison skrev: 2025-01-13 14:45:45 Jag vet ingenting om fallet men om man ska utgå från vad bladet skriver så har ju Wikegård fått reda på det via media och sedan sparkat Linus.

Vad jag vet har man noll skyldighet att meddela sin nuvarande klubb att man söker nytt till nästa säsong precis som alla här har noll skyldighet att meddela sitt nuvarande jobb att man söker nytt. Det sätter ju en bara i ett dåligt läge. När man väl har hittat ett nytt jobb informerar man oftast chefen och säger upp sig.

Det känns som att Wikens oerfarenhet som sportchef visar sig lite här då Linus Eriksson snarare är praxis i hur saker och ting går till än tvärtom. Men jag vet som sagt inte allt om just detta fall.
Tycker man ska lugna sig att dömma eller hylla innan man vet allt och vi kommer förmodligen aldrig få veta vad som har hänt här.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Rojk skrev: 2025-01-13 14:48:17

Vad som är skyldighet och vad som är kutym inom hockeysverige behöver inte vara samma sak. Säger jag utan att veta vad som är kutym.
Ja men har försökt fråga runt lite folk som jobbar inom hockeyn och det verkar inte riktigt höra till vanligheterna att ha en dialog med sin nuvarande klubb att man söker ny klubb…
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Galning1998 skrev: 2025-01-13 14:34:37

Tolkar det alltså som att Linus (agent) enbart har förhandlat med nuvarande SHL-klubbar och att Linus inte hade för avsikt att spela i DIF nästkommande säsong oavsett.

Också signalvärdet som andra skriver. Wiken och DIF håller dig alltid om ryggen, men går du bakom ryggen kan du dra åt. Du är inte större än vår förening. Sätter dig själv före laget i det här läget.
Skulle inte säga att man håller folk om ryggen. Det här är praxis inom ishockeyn. Med denna logik kan inte Wiken skriva kontrakt med spelare inför nästa säsong nu. Tror inte detta kommer gynna Djurgården öht. Spela Eriksson i j20 istället bara
Är väl skillnad på egenfostrade juniorer och random legoknektar? Och bara för att nått är praxis behöver man väl inte bara lägga sig platt och acceptera det? Men du, med flera, kanske är nöjda med att DIF bara är en språngbräda för spelare, likt en farmaklubb.
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

Det är ingen större sportslig förlust i att släppa Eriksson nu då han i mina ögon varit lagets sämsta spelare i år.

Men jag hoppas verkligen inte det stör truppen på något sätt eller skapar drama. Känns som vi äntligen har någon sorts harmoni i truppen nu.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Tror väl faaan det blir livat i holken då flytten med Linus till Timrå hamnar i ”Slaskbladet” först o ledningen i DIF är ovetande. Blir ju då såklart lite taskig stämning i leden. Det kunde ju en analfabet räknat ut..
Galning1998

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Boven skrev: 2025-01-13 14:50:22
Galning1998 skrev: 2025-01-13 14:34:37

Skulle inte säga att man håller folk om ryggen. Det här är praxis inom ishockeyn. Med denna logik kan inte Wiken skriva kontrakt med spelare inför nästa säsong nu. Tror inte detta kommer gynna Djurgården öht. Spela Eriksson i j20 istället bara
Är väl skillnad på egenfostrade juniorer och random legoknektar? Och bara för att nått är praxis behöver man väl inte bara lägga sig platt och acceptera det? Men du, med flera, kanske är nöjda med att DIF bara är en språngbräda för spelare, likt en farmaklubb.
Man ska komma ihåg att hans NHL klubb har sjukt mycket inflytande i hans beslut också. Man kan inte klandra en ung spelare som vill vidare. Har inte ens kontrakt med djurgården nästa säsong om vi tar steget upp, jag tycker verkligen inte Eriksson gör något fel här snarare Wiken som bränner broar med spelare och potentiellt NHL-klubbar.
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Vikas skrev: 2025-01-13 14:51:15 Det är ingen större sportslig förlust i att släppa Eriksson nu då han i mina ögon varit lagets sämsta spelare i år.

Men jag hoppas verkligen inte det stör truppen på något sätt eller skapar drama. Känns som vi äntligen har någon sorts harmoni i truppen nu.
Så känner jag med. Eriksson har inte varit bra efter sin skada.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Det hela verkar konstigt om vi inte fått bra betalt och säkrat att vi får NHL-pengen när han sannolikt signar i sommar.

Eller så har Florida lagt sig i, och den saken är redan uppgjord.
Galning1998

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

dr111DIF skrev: 2025-01-13 14:55:49 Det hela verkar konstigt om vi inte fått bra betalt och säkrat att vi får NHL-pengen när han sannolikt signar i sommar.

Erikssons beslut att ta men kan mycket väl vara påtryckningar från Florida. De har en top prospect som knappt spelar i HA och gjorde ett svagt JVM. De vill få tillbaka pengar på sin investering
Användarvisningsbild
crike

Silly Season 2024/25

Inlägg av crike »

Har inte statistiken men vågar ändå påstå att en klar majoritet av juniorerna i HA som signar för en klubb i SHL gör det med klausulen att det inte gäller om nuvarande klubb går upp.

Varför gjorde inte Linus detta? Tycker han att han inte får den utveckling han behöver i DIF? Som många är inne på, kanske Florida som pushat för detta.

Linus är en fjunig tonåring, han har inget med detta att göra. Hans föräldrar kanske inte kan ett smack heller så jag lägger allt på hans agent. DIF lär ha initierat kontraktssnack för nästa säsong med agenten och han har inte spelat med öppna kort, vilket han ej behöver heller även om det hade varit önskvärt.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Galning1998 skrev: 2025-01-13 14:58:03
dr111DIF skrev: 2025-01-13 14:55:49 Det hela verkar konstigt om vi inte fått bra betalt och säkrat att vi får NHL-pengen när han sannolikt signar i sommar.

Erikssons beslut att ta men kan mycket väl vara påtryckningar från Florida. De har en top prospect som knappt spelar i HA och gjorde ett svagt JVM. De vill få tillbaka pengar på sin investering
DIF har definitivt beslutet var han spelar denna säsongen så länge Florida inte har kontrakt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

ÄLSKAR Wikegård än mer nu. So long Linus, vill aldrig mer se dig. Så härligt med en sportchef med stake.

Har alltid tjatat om det; att spela i DIF ska inte vara någon jävla välgörenhet. Det ska vara ett privilegium!

Hur det BRUKAR funka, mjuka jävla "Alla får vara med-Sverige, hej och hå skit i det. Wiken sätter en ny standard för spelare som hugger rygg. Älskar det!

Det är precis det här som spelarna får höra från agenterna; "Oroa dig inte, så här går det till, Djurgården kommer förstå det. Hedra kontakt, gtfo! :lol: ." Lång jävla näsa på det säger Wikegård. Agenten står förbluffad och Linus säger "Vafan hände?" :shock: Hade gärna velat vara en fluga på väggen när Linus ringer sin agent.

Spelare kommer tänka till extra nästa gång de vill dra till med något liknande.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-01-13 15:23:56, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Flickorna pratar om Florida å
Flickorna gullar med Linus

Wikegård visar att han har bollarna kvar

Ps Även Soldier verkar vara gött med kulor
Och kan bara hålla med. Linus försvinn för helvette

Och låt dett bli en standard