Silly Season 2024/25
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Oj. Slippery slope. Ganska lätt att sparka 14e forward men tror inte Wiken hade sparkat typ Sissons om det kom ut att han var klar för en annan klubb nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2024/25
Hoppas, torskade semin i Spengler cup. Gick som vinge.Philly Flu skrev: ↑2025-01-13 14:16:37Våga hoppas kan man göra. Han verkar kunna spela både Center och Right Wing också. Är inte detta en perfect match för båda parter?
https://www.flashscore.se/match/E1uVlXt ... tallning/0
Silly Season 2024/25
Precis så. Wikegård håller på allvar på att förändra DIF Hockey från grunden. Inte bara på isen där vi äntligen börjat bli lite elakare igen utan även vid sidan av.Osten östlund skrev: ↑2025-01-13 14:16:59Är även en bra påminnelse/väckarklocka för truppen!Manijock skrev: ↑2025-01-13 14:14:17 BRA WIKEGÅRD.
Skickar signaler om att vi inte bara är en språngbräda längre. Spela för DIF ska vara det finaste och största man kan göra. Skickar signaler till övriga ungdomar framöver.
Bye bye Linus. Du hade inte skallen att spela i DIF! Hoppas det går åt helvete i Timrå.
Att Wiken skyddar alla, men gå inte bakom ryggen!
-
Silly Season 2024/25
Förmodligen inte. Men som jag/ngr skrev. Om Eriksson hade varit 1:a el 2:a center. Samt levererat på top. Så måste man göra det som är bäst för DIF!Jim Morrison skrev: ↑2025-01-13 14:19:37 Oj. Slippery slope. Ganska lätt att sparka 14e forward men tror inte Wiken hade sparkat typ Sissons om det kom ut att han var klar för en annan klubb nästa säsong.
-
Silly Season 2024/25
Varför skulle det vara dåligt?Jim Morrison skrev: ↑2025-01-13 14:19:37 Oj. Slippery slope. Ganska lätt att sparka 14e forward men tror inte Wiken hade sparkat typ Sissons om det kom ut att han var klar för en annan klubb nästa säsong.
Antar att det är det du menar med slippery slope.
Äntligen någon som sätter ner foten, skiter i om det är en 14e forward. Ganska trött på den här "jag gör vad jag vill"-mentaliteten som äter sig in i sportens värld med hjälp av agenter som bara ser pengar och framgång för sig själv.
Han gör väl det som är bäst för Djurgården, så det kan ju variera. Det behöver inte betyda att man sparkar alla hit och dit.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25

Lustigt, min första tanke var att han var på väg bort.
Och så lämnar han.
Jaja, inget fel i det. Inget jag sörjer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Silly Season 2024/25
Mycket bra agerat!
Tolkar det alltså som att Linus (agent) enbart har förhandlat med nuvarande SHL-klubbar och att Linus inte hade för avsikt att spela i DIF nästkommande säsong oavsett.
Då ska han inte ta istid och utveckling ifrån andra spelare vi kan ha nytta av.
Också signalvärdet som andra skriver. Wiken och DIF håller dig alltid om ryggen, men går du bakom ryggen kan du dra åt. Du är inte större än vår förening. Sätter dig själv före laget i det här läget.
Tolkar det alltså som att Linus (agent) enbart har förhandlat med nuvarande SHL-klubbar och att Linus inte hade för avsikt att spela i DIF nästkommande säsong oavsett.
Också signalvärdet som andra skriver. Wiken och DIF håller dig alltid om ryggen, men går du bakom ryggen kan du dra åt. Du är inte större än vår förening. Sätter dig själv före laget i det här läget.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Det jag menar med slippery slope är att det kan vara en farlig väg att gå att börja sparka spelare som är klara för andra klubbar. Då gäller det att vara konsekvent och inte bara göra det när det är enkelt med en 14e fw.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-13 14:26:29Varför skulle det vara dåligt?Jim Morrison skrev: ↑2025-01-13 14:19:37 Oj. Slippery slope. Ganska lätt att sparka 14e forward men tror inte Wiken hade sparkat typ Sissons om det kom ut att han var klar för en annan klubb nästa säsong.
Antar att det är det du menar med slippery slope.
Äntligen någon som sätter ner foten, skiter i om det är en 14e forward. Ganska trött på den här "jag gör vad jag vill"-mentaliteten som äter sig in i sportens värld med hjälp av agenter som bara ser pengar och framgång för sig själv.
Han gör väl det som är bäst för Djurgården, så det kan ju variera. Det behöver inte betyda att man sparkar alla hit och dit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2024/25
Skulle inte säga att man håller folk om ryggen. Det här är praxis inom ishockeyn. Med denna logik kan inte Wiken skriva kontrakt med spelare inför nästa säsong nu. Tror inte detta kommer gynna Djurgården öht. Spela Eriksson i j20 istället baraDIFLuWi skrev: ↑2025-01-13 14:32:15 Mycket bra agerat!
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Nej, en annan aspekt är ju att vi inte bör skriva kontrakt med spelare i andra klubbar redan nu?Galning1998 skrev: ↑2025-01-13 14:34:37 Skulle inte säga att man håller folk om ryggen. Det här är praxis inom ishockeyn. Med denna logik kan inte Wiken skriva kontrakt med spelare inför nästa säsong nu. Tror inte detta kommer gynna Djurgården öht. Spela Eriksson i j20 istället bara
Om man ska leva som man lär.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-01-13 14:39:26, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2024/25
Ähh sluta vi har ju inte än aning om vad som har hänt bakom kulisserna? Eller om du har det Jim kan du ju förklara så vi andra förstår.
-
Silly Season 2024/25
Ni har ju missat hela poängen.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-13 14:37:31Nej, en annan aspekt är ju att vi inte bör skriva kontrakt med spelare i andra klubbar redan nu?Galning1998 skrev: ↑2025-01-13 14:34:37Skulle inte säga att man håller folk om ryggen. Det här är praxis inom ishockeyn. Med denna logik kan inte Wiken skriva kontrakt med spelare inför nästa säsong nu. Tror inte detta kommer gynna Djurgården öht. Spela Eriksson i j20 istället baraDIFLuWi skrev: ↑2025-01-13 14:32:15 Mycket bra agerat!
Det vi är för här är ju att nuvarande arbetsgivare ska vara med i förhandlingar och faktiskt kunna vara med i arbetet för kommande säsonger och att inget ska ske bakom ryggen på varann.
Det är inte att man skriver på för annan klubb det är hur det hanteras.
Kan ju jämföra det med hur Björn Liljander lämnade Malmö vs hur Oscar Alsenfelt lämnade Oskarshamn.
Båda gör exakt samma sak, men den ena gjorde det på ett väldigt fult sätt.
Silly Season 2024/25
Linus E gate känns så galet onödigt. Vad har killen haft för rådgivare att plötsligt rita på för Timrå utan att informera DIF eller Wiken först. Känns ju totalt eljest i huveee i mina ögon. Hade säkert kunnat lösas i samförstånd i form av utlåning eller vad som helst i stället. Killen har ju nu lyckats totalsabba sitt förtroende i DIF under lång tid. Tragiskt är rätt ord.
-
Silly Season 2024/25
Vi vet inte allt vad som har hänt så vi kan bara spekulera.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-13 14:39:32Ni har ju missat hela poängen.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-13 14:37:31Nej, en annan aspekt är ju att vi inte bör skriva kontrakt med spelare i andra klubbar redan nu?Galning1998 skrev: ↑2025-01-13 14:34:37Skulle inte säga att man håller folk om ryggen. Det här är praxis inom ishockeyn. Med denna logik kan inte Wiken skriva kontrakt med spelare inför nästa säsong nu. Tror inte detta kommer gynna Djurgården öht. Spela Eriksson i j20 istället baraDIFLuWi skrev: ↑2025-01-13 14:32:15 Mycket bra agerat!
Det vi är för här är ju att nuvarande arbetsgivare ska vara med i förhandlingar och faktiskt kunna vara med i arbetet för kommande säsonger och att inget ska ske bakom ryggen på varann.
Det är inte att man skriver på för annan klubb det är hur det hanteras.
Det vi vet är att Eriksson och hans agent inte har någon som helst skyldighet att berätta om att han har ny arbetsgivare efter hans kontrakt går ut. Är ju samma sak som du har ett visstidsanställning som går ut i sommar och du redan har skrivit på för en ny arbetsgivare när det tar slut.
Däremot om Eriksson har mörkat detta med flit är något märkligt men inte fel i sig.
Ligger en hund begraven här….
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Jag vet ingenting om fallet men om man ska utgå från vad bladet skriver så har ju Wikegård fått reda på det via media och sedan sparkat Linus.
Vad jag vet har man noll skyldighet att meddela sin nuvarande klubb att man söker nytt till nästa säsong precis som alla här har noll skyldighet att meddela sitt nuvarande jobb att man söker nytt. Det sätter ju en bara i ett dåligt läge. När man väl har hittat ett nytt jobb informerar man oftast chefen och säger upp sig.
Det känns som att Wikens oerfarenhet som sportchef visar sig lite här då Linus Eriksson snarare är praxis i hur saker och ting går till än tvärtom. Men jag vet som sagt inte allt om just detta fall.
Vad jag vet har man noll skyldighet att meddela sin nuvarande klubb att man söker nytt till nästa säsong precis som alla här har noll skyldighet att meddela sitt nuvarande jobb att man söker nytt. Det sätter ju en bara i ett dåligt läge. När man väl har hittat ett nytt jobb informerar man oftast chefen och säger upp sig.
Det känns som att Wikens oerfarenhet som sportchef visar sig lite här då Linus Eriksson snarare är praxis i hur saker och ting går till än tvärtom. Men jag vet som sagt inte allt om just detta fall.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-01-13 14:46:49, redigerad totalt 1 gånger.