jensa öhling #11 skrev: ↑2025-01-11 09:38:17
Har inga problem med att Eriksson sajnat för Timrå OM han har en klausul som gör att det bryts om vi får upp. Har han inte det tycker jag det är väldigt besvärande. Dumt att frysa ut killen men är någon jämbördig med honom så är ju valet enkelt att bänka spelaren som redan bestämt sig för att dra.
Precis så.
Ja skit samma. I den här fw-sidan är det prestera eller läktaren. Drabbar mest honom själv om han vandrar iväg mentalt.
För vår del är det viktigaste att han signar ELC med sin NHL-klubb senast i sommar så vi får stålarna.
fryppe skrev: ↑2025-01-13 13:42:14
Linus Eriksson verkar lämna redan nu för Timrå, då förstår jag att vi letar en annan forward
Det här gillar jag skarpt!
Vi har bredden redan, han är en bra spelare men ingen vi står och faller på.
Bättre att lämna om han har tankarna på annat håll.
Linus Eriksson verkar lämna redan nu för Timrå, då förstår jag att vi letar en annan forward
Men tunnare på centersidan. Vill likt DIFpodden köra Costmar som vinge.
It's easier to be an asshole to words than to people
Så är det, men han kan lira där sålänge.
Jag hoppas vi kollar på en center isåfall, om nu Linus lämnar.
Thore spelade c hela förra säsongen så det är ju ett alternativ.
fryppe skrev: ↑2025-01-13 14:02:24
Enligt Aftonbladet så visste Wikegård och co inget om att han var klar för Timrå och sparkar nu Linus Eriksson
Om detta nu stämmer så är jag ännu mer övertygad att Wikegård är rätt man för Djurgårdens framtid.
Fine att skriva på för andra klubbar osv men att inte blanda in din nuvarande arbetsgivare är ganska sunkigt. Jag vet inte om detta är vanligt i dagens hockey eller inte, men imo inget som ska tillåtas.
Skickar signaler om att vi inte bara är en språngbräda längre. Spela för DIF ska vara det finaste och största man kan göra. Skickar signaler till övriga ungdomar framöver.
Bye bye Linus. Du hade inte skallen att spela i DIF! Hoppas det går åt helvete i Timrå.
Manijock skrev: ↑2025-01-13 14:14:17
BRA WIKEGÅRD.
Skickar signaler om att vi inte bara är en språngbräda längre. Spela för DIF ska vara det finaste och största man kan göra. Skickar signaler till övriga ungdomar framöver.
Bye bye Linus. Du hade inte skallen att spela i DIF! Hoppas det går åt helvete i Timrå.
Är även en bra påminnelse/väckarklocka för truppen!