Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Nelson Muntz skrev: 2025-01-01 15:27:10 Andrén är inte den sämsta målvakten i HA. Han är en helt ok målvakt på den nivån. Han är väldigt bra på sidledsförflyttningar och gör där av ibland direkt avgörande räddningar. MEN. Hans tydligaste svaghet tycker jag blottar sig på skott från utsida. Han har svårt för höga puckar och framförallt blir det livsfarliga returer. Blir fan kaos på returerna.
Tycker Hävelid oftast lyckas bättre att limma puckarna och blir mindre returer. Men vi behöver mer istid på Hävelid eller en ny första slips. Andrén är inte den stabila målvakt vi behöver om han inte börjar limmar puckarna. Hellre en blockering och tek i egen zon. Än dessa puckar som studsar på Andrén.
Samt att hans eget mående och förtroende måste vara kört i botten. Jag ser att det är för stort hopp från där han är nu till att va den slipsen vi behöver. Ett sånt luft har aldrig skett och kommer aldrig ske, ser inte ens att han har det i sig nu.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Felix Girard, center, på väg tillbaka till Björklöven enligt Hockeynews.
Och man har ställt frågan till HV71 om ett lån på Dichow.

Skönt om det inte blir Kaskisuo men Löven verkar väldigt aktiva.
Är det helt still hos oss?

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... bjorkloven
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-01 15:41:45 Är det helt still hos oss?
Jag börjar faktiskt bli lite oroad över att det inte ens går rykten. Någon jävel brukar alltid läcka något och Hockeynews är ju DIF-experter.
Avskaffa tre mot tre.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Mattias_87 skrev: 2025-01-01 15:51:54
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-01 15:41:45 Är det helt still hos oss?
Jag börjar faktiskt bli lite oroad över att det inte ens går rykten. Någon jävel brukar alltid läcka något och Hockeynews är ju DIF-experter.
Ska ändå ha med sig att mycket börjar röra sig i slutet av månaden/början av februari. Men klart man känner oro…
mb81

Silly Season 2024/25

Inlägg av mb81 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-01 15:41:45 Felix Girard, center, på väg tillbaka till Björklöven enligt Hockeynews.
Och man har ställt frågan till HV71 om ett lån på Dichow.

Skönt om det inte blir Kaskisuo men Löven verkar väldigt aktiva.
Är det helt still hos oss?

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... bjorkloven
Bra ha is i magen. Girard är jag inte avundsjuk på. De verkar oroliga i Umeå.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgården tittar på spelare hela tiden. Men vi har ju inte alls samma behov av att agera NU som dom andra lagen. Vi har "full trupp" och få bortfall. Ska det in något så är det för att krydda, inte för att fylla någon lucka.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2024/25

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-01-01 10:18:53
klintan85 skrev: 2024-12-31 22:33:36 Magnus Hellberg är fast i AHL och är från Uppsala. Samma med Linbom och ignatjew som har svårt att få speltid i AHL.
Vore ju en riktig ” bomb” och ” håll käften” - värvning. :D

Han tränade ju med oss i höstas och har kopplingar till vår målvaktstränare.
Kämpa Wiken.
https://hockeynews.se/nyheter/nhl-svens ... ar-med-dif
Just ja det hade jag glömt bort.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

klintan85 skrev: 2025-01-01 21:20:24
klintan85 skrev: 2024-12-31 22:33:36 Magnus Hellberg är fast i AHL och är från Uppsala. Samma med Linbom och ignatjew som har svårt att få speltid i AHL.

Kämpa Wiken.
Han tjänar rätt bra i AHL tyvärr. Svårt att se honom lämna under säsong.
Expert.
Hardy

Silly Season 2024/25

Inlägg av Hardy »

SirDIFalot skrev: 2025-01-01 22:11:12

Kämpa Wiken.
Tjänar väl drygt 400kkr/månad i AHL vilket inte skulle vara några problem för oss om vi kunde lösa ett lån i tre månader. Garanterat inte intressant för varken honom eller Dallas organisation då han är given etta i AHL samt trea i NHL-laget.
Hade givetvis varit en dunderförstärkning om man får drömma dock.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Hardy skrev: 2025-01-01 23:28:32
SirDIFalot skrev: 2025-01-01 22:11:12

Kämpa Wiken.
Tjänar väl drygt 400kkr/månad i AHL vilket inte skulle vara några problem för oss om vi kunde lösa ett lån i tre månader. Garanterat inte intressant för varken honom eller Dallas organisation då han är given etta i AHL samt trea i NHL-laget.
Hade givetvis varit en dunderförstärkning om man får drömma dock.
Är det inte mer än bara lönen om han har ett kontrakt? Tror inte på långa vägar att det bara är lönen. Alla spelare köps väl ut mer eller mindre. Om det inte är en direkt ”vi blor av med honom så tar ni lönen”.
Hardy

Silly Season 2024/25

Inlägg av Hardy »

Olof Lindbom på läktaren senaste matcherna i Pelicans då det plockat in Bartosak som ny etta.
Skulle säkert vara sugen på att komma hem. Det som är frågan är väl var han står idag. Skulle det vara värt att chansa på?

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... of-lindbom
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Uppdatering från Wikegård (PLUS)
https://hockeynews.se/nyheter/wikegard- ... mot-ralsen

Någon som kan ge en sammanfattning?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-02 07:15:01 Uppdatering från Wikegård (PLUS)

Björklöven presenterade värvningen av forwarden Félix Girard på nyårsdagen. Före nyår blev det officiellt att den allsvenska serieledaren SSK valt att plocka in den landslagsmeriterade forwarden Joose Antonen som ersättare för skadade Carter Souch.

Björklöven har tidigare under den pågående säsongen lyft in spetsvärvningen Daniel Viksten.

Och för serietvåan Djurgården har det också hänt grejer i spelartruppen som har förstärkts med backen Max Krogdahl. Men i övrigt har sportsligt ansvarige Niklas Wikegård inga planer på att ta in fler utespelare.

"Vi har örat mot rälsen"
Han säger till Hockeynews:

– Jag har faktiskt inga funderingar på nånting. Vi har örat mot rälsen.

Djurgården har i nuläget sju skadefria backar och duon Arvid Bergström (Almtuna) och Adrian Carnebo (Tyresö/Hanviken) utlånad.

På forwardssidan finns det hela 16 spelare i truppen. Då är Victor Eklund och Linus Eriksson på JVM medan Dick Axelsson är avstängd i ytterligare en match.

– Det är inte så många gånger den här säsongen som vi har spelat med alla spelare, kanske inte en enda, utan det har alltid varit sjukdomar, skador eller landslag eller nånting. Jag tror det viktiga för Djurgården är att alla är på plats samtidigt. Då kommer träningarna bli vassare och då kommer vi att kunna välja lite mer bland spelarna också. Det är det första läget nu, säger Wikegård.
Spela fult
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

diftobbe89 skrev: 2025-01-02 07:39:39
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-02 07:15:01 Uppdatering från Wikegård (PLUS)

Tack!

Jag tror han är jätteärlig här, tyvärr. Blir nog varken en toppback eller en målvakt.
Så jävla tråkigt att vi slänger den här säsongen i sjön.
Kul för Wikegård med Djurgårdshjärtat iallafall, kanske han får in nya Sonos till gymmet istället. Varför ska våra pengar slösas på spets.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-02 07:45:46
diftobbe89 skrev: 2025-01-02 07:39:39

Tack!

Jag tror han är jätteärlig här, tyvärr. Blir nog varken en toppback eller en målvakt.
Så jävla tråkigt att vi slänger den här säsongen i sjön.
Kul för Wikegård med Djurgårdshjärtat iallafall, kanske han får in nya Sonos till gymmet istället. Varför ska våra pengar slösas på spets.
Utesluter inte nyförvärv
Han utesluter inte nyförvärv. Men han är heller inte på jakt efter någon på ett aktivt sätt. Det kan dyka upp skador under de sista sex veckorna före deadline den 15 februari.

– Ett nyförvärv måste sitta så rätt. Djurgården ifjol hade så oerhört många skador och då var man nästan tvungen att fylla på eftersom man hade sju åtta man borta hela tiden. (John) Norman var osäker och det går att räkna upp hur många som helst som hade problem. Då är det helt naturligt.

Inför deadline för övergångar i februari 2024 plockade Djurgården in backarna Kalle Loponen och Jakob Ragnarsson samt forwarden John Dahlström.

– Nu har vi ett friskt lag. ”Dicken” (Dick Axelsson) är inne och gnuggar på morgnarna. Eklund och Eriksson kommer tillbaka om en vecka, säger Niklas Wikegård.

Före jul tränade NHL-veteranden Sam Gagner några ispass med Djurgården inför Spengler Cup i Davos
Spela fult
Låst