Kennholts slagskott skrev: ↑2024-12-31 21:55:03
Andren var bra i slutspelet när vi föll mot Modo. Finns inget lag av Modos kaliber eller Brynäs i år.
Mot Modo? Slutspelet andrén gjorde säsongen 22-23 var med Almtuna och två raka förluster i 8-delsfinalen mot aix med 5-2 2ggr
Antar att du menar förra årets slutspel?
Kennholts slagskott skrev: ↑2024-12-31 10:15:01
Jag känner mig mycket trygg med den uppsättning spelare vi har. Våra målvakter är inte alls så svaga som det ofta görs gällande på detta forum. Andren har visat förut att han är bra när det närmar sig slutspel. Skulle påstå att vi matchar samtliga topplags målvaktssida. Forwardssidan är också grym med mycket spets. En riktig toppbackavärvning är det jag ser som nyckeln. Skulle inte vilja byta trupp med lågor annat lag i hockeyallsvenskan. Vi blir svårslagna. När det vankas slutspel är det främst AIK som jag vill varna för. De blir livsfarliga.
Men snälla vakna, Andren är den sämsta målvakten i hockeyallsvenskan. Har inte och kan inte vinna matcher. Hävelid är något bättre, men inget man går in i ett slutspel med för att gå upp till SHL.
Sämsta målvakten i Hockeyallsvenskan? Ta och kamma dig.
Bland förstemålvakter är det fullt rimligt att sätta honom i det facket. Som han har presterat över tid i vår tröja. En spade för en spade liksom! Man kan vara svag även i vår tröja.
Andren var bra i slutspelet när vi föll mot Modo. Finns inget lag av Modos kaliber eller Brynäs i år.
Modo var inga speciella den säsongen det var mer tur och tillfälligheter som gjorde att de gick upp den säsongen. Tycker bredden i årets hockeyallsvenska är bättre än den säsongen. Både DIF, Björklöven, SSK, Karlskoga plus Oskarshamn är bättre än de var den säsongen. Men Brynäs förra säsongen var helt överlägsna och det hade inte spelat något roll vilken målvakt man hade haft.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Modo var inga speciella den säsongen det var mer tur och tillfälligheter som gjorde att de gick upp den säsongen. Tycker bredden i årets hockeyallsvenska är bättre än den säsongen. Både DIF, Björklöven, SSK, Karlskoga plus Oskarshamn är bättre än de var den säsongen. Men Brynäs förra säsongen var helt överlägsna och det hade inte spelat något roll vilken målvakt man hade haft.
Både Brynäs och Modo skrapade ihop till spetsvärvningar. Inte för att det gjorde någon skillnad på Brynäs. Men vikten av att bredda spetsen och förstärka upp är viktig. Visst att man kan förstöra gruppdynamik osv. Men vi har så pass långa rutinerade att det inte ska va ett problem. Det enda är att det gör lager bättre o tryggare under en lång säsong.
klintan85 skrev: ↑2024-12-31 22:33:36
Magnus Hellberg är fast i AHL och är från Uppsala. Samma med Linbom och ignatjew som har svårt att få speltid i AHL.
Perfekt, plocka in honom. Och Pettersen från samma lag med lite hjälp från Thore. Billigt nej, men skulle funka.
klintan85 skrev: ↑2024-12-31 22:33:36
Magnus Hellberg är fast i AHL och är från Uppsala. Samma med Linbom och ignatjew som har svårt att få speltid i AHL.
Vore ju en riktig ” bomb” och ” håll käften” - värvning.
Manijock skrev: ↑2025-01-01 14:01:55
Felix Girard klar för Löven. Jagar även Dichow enligt Svensson.
Hörde att Dichow själv vill till Umeå
fan va folk helt plötsligt vill hit och dit
Ser vinstchansen som stor förstås.
Det är en STOR målvakt som har spelstil att göra sej ennu större det blir inga mål på halv träffar krävs handleder kanske mer än många andra målvakter !
Tur vi har hanleder i Klasen o Dick Khelher
Thore när han får mackor ov Klasen. Rästen av gänget inte så träffsäkra
Manijock skrev: ↑2025-01-01 14:01:55
Felix Girard klar för Löven. Jagar även Dichow enligt Svensson.
Ser man till Girards statistik så ser han ju inte ut att vara spelaren ”från den översta hyllan” som det ryktades om. Säkert okej bredd, men inte mer än så ? Då talar jag utan att minnas att jag sett honom.
Tar man in en sån så finns det ju inte så mycket pengar som det ryktats om, eller att marknaden är extremt tunn.
Andrén är inte den sämsta målvakten i HA. Han är en helt ok målvakt på den nivån. Han är väldigt bra på sidledsförflyttningar och gör där av ibland direkt avgörande räddningar. MEN. Hans tydligaste svaghet tycker jag blottar sig på skott från utsida. Han har svårt för höga puckar och framförallt blir det livsfarliga returer. Blir fan kaos på returerna.
Tycker Hävelid oftast lyckas bättre att limma puckarna och blir mindre returer. Men vi behöver mer istid på Hävelid eller en ny första slips. Andrén är inte den stabila målvakt vi behöver om han inte börjar limmar puckarna. Hellre en blockering och tek i egen zon. Än dessa puckar som studsar på Andrén.